CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
GHID ELECTRONIC INTERACTIV DE EXPRIMARE CORECTĂ ÎN LIMBA ROMÂNĂ
Advertisements

BUCĂTĂRIA SI DOTAREA ACESTEIA FACTORI DE CONFORT ÎN BUCĂTĂRIE
Împrumuturile. Neologismele – Recapitulare
Care sunt aceste numere?
Muşcături de şarpe.
Pământenii-duşmani ai Terrei?
Eurobot 2019.
Frunza Alcătuire şi funcţii.
Descrierea rasei mangalița
RAZBOIUL CLONELOR Denisa Markusev.
Gretchen Röehrs Director de creație și creator de moda Gretchen ROEHRS are un cont Instagram care combină o dragoste pentru alimente și stil, făcându-ne.
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
Conferinta Nationala ALB
O reteta gustoasa pt. orice ocazie
APARATE ELECTRICE CASNICE
Fazele clinico-tehnice pentru realizarea protezei scheletate
Constantin Alexandru Sebastian
Un templu budist construit din sticle, în Thailanda.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Vinurile INTERVITT Prof. Dr. Arina Oana ANTOCE Prof. Dr. I. Namolosanu
RAPORT DE ACTIVITATE.
PIELEA.
NUMERALUL.
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
SISTEME SPECIALE DE PRECIZIE
Alimentatia.O viata mult mai buna si sanatoasa
Percepţia mediului de afaceri asupra economiei Raport de cercetare Pregătit pentru Camera de Comerţ şi Industrie a României Martie 2015 Studiu desfăşurat.
SUPORTUL VITAL DE BAZĂ (BASIC LIFE SUPPORT)
TEHNOLOGIA CONFECTIONATII PROTEZELOR MOBILIZABILE
DUCEȚI-VĂ AFACEREA PE NOI CULMI!.
Situaţia României în anul 2003
Cromoterapie.
WINALITE BINE ATI VENIT!.
LOVE MOON Absorbante igienice cu Anioni
PRODUSE ALIMENTARE ROMANESTI vs. PRODUSE ALIMENTARE STRAINE
Autoritatea Națională pentru Calificări - ANC
FOAIE a Asociației Femeilor Ortodoxe Române “Doamna Maria Brâncoveanu”
Un templu budist construit din sticle, în Thailanda.
Coloranti alimentari.
problematica protectiei mediului din perspectiva consultantului
Invatarea centrata pe elev
ALUMINIUL.
MUSEUM CORPUS de Valer Pop Sursa:
FOAIE a Asociației Femeilor Ortodoxe Române “Doamna Maria Brâncoveanu”
Sărurile minerale în nutriţia umană
FOAIE a Asociației Femeilor Ortodoxe Române “Doamna Maria Brâncoveanu”
Cum ai facut sa supravietuiesti…?
Realizat de prof. Florin Viu
Cafetieră incorporabilă CVA 6805 Caracteristicile produsului
METODE INTERACTIVE DE GRUP
FUNCŢII DE BAZĂ ALE ORGANISMULUI ANIMAL
“Invatatura fara gandire este munca pierduta,gandirea fara invatatura este periculoasa.” Confucius.
Stridia, perla si TU.
Aspecte juridice referitoare la piata de retail
Tudor Pereanu Cosmina clasa a V-a prof. coordonator. Maria Mitroi
ȚESUTURILE VEGETALE ȘI ANIMALE
Baden şi pădurea Vienei.
MATERIA.
ADJECTIVUL.
1. Trăim momente sfinte De dulce părtășie, În care cerul parcă Coboară pe pământ, //: Mă-ntreb cu umilință De ce Isuse mie, Ai hotărât să-mi dărui Acest.
Instrumentar de formare privind APE 7. 6
ARBORII, SURSĂ DE OXIGEN ŞI DE MATERIE PRIMĂ.
Prezintă Citate din bucătărie.
Caracteristicile produsului
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Astăzi e marţi, 17 decembrie 2019
Instrumentar de formare privind APE 1
ﻙ Adevărul despre Ciocolată.
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE ÎNAINTE

CARACTERISTICI ORGANOLEPTICE Produsele alimentare pot fi apreciate şi selectate în funcţie de caracteristicile lor organoleptice, care se stabilesc cu ajutorul ORGANELOR DE SIMŢ

CELE CINCI SIMŢURI

PÂINEA

aspect-formă regulată,cu coaja netedă, lucioasă

culoare- brun deschis,aurie,nearsă

miez- elastic,fără urme de făină,fără corpuri străine gust-fără gust acru, amar sau de mucegai miros-fără miros de mucegai,petrol etc.

LAPTELE

aspect-lichid omogen,fără impurităţi culoare-alb-gălbui sau albă, uniformă în toată masa miros şi gust-plăcut, gust dulceag

CIOCOLATA

aspect -exterior-lucios, neted fără pete -interior-masă omogenă, fără goluri culoare -uniformă, de la maro închis până la maro deschis consistenţă-tare, se sparge când este la rece şi se încearcă ruperea ei miros şi gust-plăcut, cu aromă caracteristică tipului de ciocolată

SIMŢ TACTIL Prin pipăit se apreciază duritatea şi elasticitatea produsului. Se exprimă prin cuvintele: neted aspru tare moale fraged uleios făinos

VĂZ Prin văz se apreciază forma produsului, aspectul, culoarea, mărimea. La obţinerea produselor alimentare se urmăreşte realizarea unui aspect agreabil, a unor culori plăcute, care să creeze senzaţii ce stimulează apetitul.

MIROS Prin miros se apreciază substanţele odorizante (mirositoare) care imprimă această caracteristică produsului.

GUST Cu ajutorul senzaţiilor gustative, create în cavitatea bucală, se disting patru gusturi: dulce-dat de conţinutul de zahăr acru-dat,de exemplu, de zeama de lămâie sărat-întâlnit la sarea de bucătărie amar-dat, de exemplu, de boabele de cafea

AUZ Senzaţiile sonore,care ajută la estimarea calităţii produselor, pot fi apreciate prin: sunetul care apare la masticare sunetul produs la ruperea unor produse zgomotul băuturilor carbogazoase

TIPURI DE AMBALAJE Ambalajul este un material destinat să cuprindă sau să învelească unul sau mai multe produse de acelaşi fel. El se aplică cu scopul de a asigura protecţia temporară, astfel încât produsele să-şi menţină calitatea şi integritatea în timpul manipulării, transportului, depozitării şi comercializării. AMBALAJE

AMBALAJE SFÂRŞIT

hârtie sau carton

materiale metalice

materiale plastice

sticlă