AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Advertisements

Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
Pentru copii si parinti
"De la joc ....la educaţie financiară".
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
CONSTRUCTUVISMUL.
RAPORT – Grădina Botanică -sănătate și mișcare-
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
Un program ASF dedicat copiilor.
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Transmiterea veştilor proaste
Atelier tematic Liceul teoretic "Mihai Eminescu“ Cluj,
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
Registrul Educațional Alternativ
Ziua Internaţională Împotriva Violenţei asupra Femeilor 25 Noiembrie
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
Tutunul și bolile pulmonare
Conferința ştiințifico-practică INOVAȚII PEDAGOGICE ÎN ERA DIGITALĂ
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Simulare de examen Psihologie medicală
Să știi mai multe, să fii mai bun
Violenţa în şcoală. Agresivitate în rândul elevilor
Simulare de examen Psihologie medicală
3 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
Exploratori în lumea emoțiilor
„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ”
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
CLASA PREGATITOARE Primaria Silkeborg
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
,,Civilizaţiile preistorice şi antice’’
Ora de net Asociația Salvați Copiii
METODA PROIECTULUI.
TECHNOLOGY ADDICTION IN ADOLESCENTS
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
METODE INTERACTIVE DE GRUP
FEMEIA VERITABILĂ.
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
PRIMĂRIA COMUNEI SPINUS
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Contractul de voluntariat
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
Comunicarea în coaching.
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
Adolescenta.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ – NAPOCA RAPORTUL COMISIEI INTERNE DE EVALUARE ŞI ASIGURARE A CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2010 – 2011.
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Chişinău 2016 Iuliana Curea
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc.
Transcriere de prezentare:

AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR Prof. consilier şcolar Ștef Ioan CJRAE MUREȘ

Simptome. schimbări drastice în stilul de viaţă Simptome * schimbări drastice în stilul de viaţă * scăderea activităţii fizice generale * deprivarea de somn * manifestãri de agresivitate * schimbare în socializare * pierderea prietenilor * neglijarea temelor şi a obligaţilor personale

Scopul Proiectul vizează evidenţierea relaţiilor existente între trasăturile de personalitate şi dependența de jocurile pe calculator.

Obiective : * depistarea elevilor care se joacă online jocuri cu tendinţe agresive şi diminuarea acestora * informarea persoanelor implicate în procesul instructiv educativ (părinţi-profesori) despre consecinţele nefaste pe care le prezintă unele jocuri pe calculator asupra dezvoltării personalităţii elevilor

*conştientizarea faptului că adolescenţii care se joacă online jocuri agresive sunt mult mai receptivi la stimulii agresivi, având predispoziţie la violenţă. * îndrumarea spre supravegherea şi stabilirea unui plan care să includă un timp limitat şi diminuarea jocurilor violente folosite.

GRUPURI ŢINTĂ 1. ELEVI 2. PROFESORI 3. PĂRINŢI

Chestionar Numele și prenumele: Clasa: Bifați varianta corespunzătoare : 1.Din ce tip de familie proveniți ? a. biparentală b. monoparentală c. reconstituită d. cu părinți plecați în străinătate 2. Aveti calculator acasă ? a. da b. nu 3. Vă jucați jocuri pe calculator ? a. Da b. Nu Dacă răspunsul este da , enumerați jocurile în ordinea preferințelor........................................................ ..................................................................................................................................................................... 4. Cât timp alocați jocurilor pe calculator pe zi? a.1 oră b. 3 ore c. Mai mult de 5 ore. 5. Rămâi conectat la joc mai mult timp decât te lasă părinții?

1. ELEVI In prima etapă s-au aplicat un chestionar la 2 clase de a X-a 1. ELEVI In prima etapă s-au aplicat un chestionar la 2 clase de a X-a . Jocurile accesate cel mai des sunt : Solitaire ; Counter Strike:Global Offensive ; Need For Speed . Dintr-un număr de 49 elevi din care 23 băieti si 26 fete, 13 băieti si 2 fete au optat pentru jocul cu caracter violent (Counter Strike:Globlale Offensive) . Concluzia : cei care au optat pentru jocul cu caracter violent fie provin din familii dezorganizate cu un nivel de educaţie deficitar fie nu sunt supravegheaţi de părinţi .

Raportul dintre elevii care manifestă interes/dezinteres pentru jocurile pe calculator

Raportul dintre sexe în ceea ce priveşte jocurile violente

In etapa a doua -elevii potențali agresivi au fost lăsaţi să se joace în reţea având alături - fişa de observaţie - fişa de completare S-a constatat o neconcordanţă între afirmaţiile jucătorilor şi datele trecute în fişa de observaţie . Concluzie : Neconştientizarea comportamentul violent din timpul jocului . JOCUL PE CALCULATOR=VIOLENŢĂ=PLĂCERE=AGRESIVITATE

In etapa a treia : 1.Plan de intervenţie pentru elevi Scopul-diminuarea tendințelor agresive Grup de autocunoaştere pentru elevii predispuşi la violenţă . Şedinţe săptămânale:12 şedinţe . 1 oră/săpt. Teme : Eu, cu bune și cu rele !; Am încredere în mine. ; Contractul personal. ; Ieri, azi și mâine. ; De vorbă cu mine. ; Încrederea în mine. ; Alegeri.; Ceilalți în lumea mea? ; Prietenii mei, alegerea mea.; Sunt unic (că). ; Ok, stați la calculator. ; Am program de învățare.

2. Plan de informare pentru profesori. prezentarea datelor statistice 2. Plan de informare pentru profesori *prezentarea datelor statistice * informare :copiii care urmăresc secvenţe cu violenţă , jocuri pe computer sunt susceptibili de a imita comportamentele nocive în viața reală . * unii copii vor avea mari dificultăţi în a deosebi ficţiunea de realitate dacă văd scene violente la televiziune şi în jocurile pe computer .

3.Plan de interventie pentru părinţii Să-i facem un program echilibrat copilului : * alege momentul potrivit şi explică-i de ce este nociv pentru el să petreacă atâtea ore stând pe scaun,cu ochii lipiţi de ecranul monitorului. * nu te lăsa descurajat(ă) - reacţia lui,evident va fi negativă. * anunţă-l că va avea un program de folosire a calculatorului , care este menit să-l protejeze de toate acele efecte nocive despre care tocmai i-ai vorbit.

* Stabileşte cu el intervalele orale si negociază până când vei obţine exact acel număr de ore cu care eşti de acord . Este important ca tu să ai posibilitatea să verifici dacă respectă programul *Spune-i ce consecinţe va avea de suportat pentru orice încălcare a celor convenite împreună . * Oferă-i alternative pentru timpul astfel eliberat de calculator pentru ca el să accepte mai uşor cele impuse de tine (câteva ore de sport, o excursie , o întalnire cu prietenii)

Chestionar de evaluare Numele și prenumele: Clasa: Bifați varianta corespunzătoare : 1.Ai sentimentul că ești mai puțin preocupat de jocurile pe calculator ? a. Da b. Nu 2.Părinții au fost mai atenți cu timpul petrecut de tine pe calculator ? a. Da b. Nu 3. Ai minţit familia și prietenii pentru a putea prelungi timpul dedicat jocului pe calculator? 4. Câte ore dedici jocului pe calculator într-o zi? a. 1 oră b. 3 ore c. Mai mult de 5 ore. 5. 4. Ai senzaţia de iritabilitate când te oprești din joc ? Chestionar de evaluare