MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
FINANŢAREA BAZATĂ PE CAZ Semestrul I, 2002
Advertisements

Estimarea Cheltuielilor
Conferința „Fundamentarea politicilor publice de investiţii în contextul modernizării administraţiei publice” Conferinţa de final a proiectului.
Vârsta a treia – prioritate pe agenda publică
Bugetul municipal Chişinău anul 2011
NOUA LUME A RESURSELOR UMANE
Sistemul de pensii facultative - oportunitati si provocari 2008
Modificarea şi completarea unor acte normative - OUG nr.114/2018
BINE AŢI VENIT !.
Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2019
STRATEGIA NAȚIONALĂ DE REINTEGRARE SOCIALĂ
LEGE nr. 336 din 21 decembrie 2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură şi industria.
ORGANIZAŢIILE DE MICROFINANŢARE Realizări, oportunităţi şi provocări
Evolutii recente ale sistemului bancar
CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII: DE CE, CUM, CINE?
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
SERVICII ŞI FACILITĂŢI OFERITE DE SPO (Serviciul Public de Ocupare)
Competența face diferența!
RISCURI ȘI DEZECHILIBRE EXTERNE
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Urmărirea normelor europene de către Parlamentul francez
România 2008 PENSIILE PRIVATE o evaluare la start
Reforma fiscală - Măsuri şi rezultate aşteptate -
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2004
Proiecte cu finanţare europeană în domeniul mediului înconjurător
Analiza arieratelor. Măsuri propuse
Activitatea Serviciului Informatizare-Comunicaţii în anul 2005
COMISIA NAŢIONALĂ A PIEŢEI FINANCIARE
Prezentare de D-na. Veronica Toncea
PROCESE FEEDBACK FUNDAMENTALE
Conferinţele Finmedia Piaţa creditului
PROIECTUL BUGETULUI GENERAL AL MUNICIPIULUI FOCŞANI PE ANUL 2019
Rolul sistemului bancar în finanţarea dezvoltării economiei
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2016
ECONOMISIREA SI CREDITAREA PENTRU DOMENIUL LOCATIV
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
HOTĂRÂRE nr din 14 decembrie 2011
Standardele Internaţionale de Contabilitate (IAS)
Raport de bilanț al activității profesionale desfășurate în anul 2018
Conferinta de presa August 2018
EVOLUŢIA ŞI SITUAŢIA DEPOZITELOR
Bilanţ Absorbţia fondurilor structurale și de coeziunie
Creșterea sustenabilă: Mediul de afaceri și rolul său în echilibrul macroeconomic și în convergența reală Ionut Dumitru Presedinte Consiliul Fiscal, Economist-sef.
Stadiul implementării Programului Operaţional Regional
Alocațiile copiilor în anul 2019
Prima rectificare a anului 2019
  GUVERNUL ROMÂNIEI MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢULUI ŞI MEDIULUI DE AFACERI  Agenţia pentru Implementarea proiectelor şi Programelor.
domeniul construcțiilor
EVOLUTIA SI IMPORTANTA CARDULUI DE CREDIT
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Conferinţa Curs de Guvernare
Companii Sănătoase, cu angajați Sănătoși
prin Banca Transilvania
Să lucrăm împreună pentru Noi şi Europa!
Administraţia Fondului pentru Mediu
Posibilităţi de garantare prin F.G.C.R.
PARTENERIATUL CU BCR IN CADRUL PROIECTELOR FINANTATE DIN FONDURI EUROPENE
Instrumente financiare (IF)
Facilităţi fiscale şi modificarea Codului fiscal
Contractul de voluntariat
Sistemul de pensii facultative Oportunitati si provocari 2008
UNIUNEA NAŢIONALĂ A ORGANISMELOR
Buletin Informativ nr.55/22.08
Robert C. Rekkers Director General, Banca Transilvania
Buletin Informativ nr.48/22.07
Speranța Pîrciog, director științific
PENSIILE PRIVATE, START 2007! IN PIATA FONDURILOR DE PENSII
Un plan de investiții pentru Europa
Transcriere de prezentare:

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE PROIECT RECTIFICAREA BUGETARĂ PE ANUL 2015 PREZENTARE SINTETICĂ – IULIE -

CADRUL MACROECONOMIC INTERN Indicatori UM 2014 2015 Bugetul iniţial Bugetul rectificat Produsul Intern Brut Mil lei 666,6 709,7 701,0 Rata de creştere reală % 2,8 2,5 3,3 Curs de schimb mediu lei/euro 4,4446 4,42 4,46 Inflaţia - sfârşitul anului 0,83 2,9 0,7 - media anuală 1,07 2,2 0,2 Număr mediu de salariaţi mii pers 4.502 4.582 4.615 Număr de şomeri înregistraţi la sfârşitul anului 478,3 465 - Rata şomajului înregistrat 5,3 5,1 Câştigul salarial mediu brut lei/luna 2.278 2.415 2.426 Exporturile de bunuri – rata de creştere 5,8 7,2 7,3 Importurile de bunuri – rata de creştere 5,9 7,6 Soldul contului curent % din PIB -0,4 -1,5 -1,2 Notă: Faţă de bugetul iniţial 2015, cadrul macroeconomic cuprinde pentru anul 2014 date actualizate de INS

REALIZĂRI ÎN PRIMELE 6 LUNI 2015 Indicatori UM 2014 2015 6 luni An Realizări Estimări Produsul intern Brut – mld.lei 129,6¹ 666,6 140,2¹ 701,0 - Rata de creştere reală % 4,1¹ 2,8 4,3¹ 3,3 Curs de schimb mediu lei/euro 4,4645 4,4446 4,4474 4,46 Inflaţia - media anuală a perioadei (IPC) 0,99 1,07 0,31 0,2 Număr mediu de salariaţi mii pers - 4.502 4.615 Număr de şomeri înregistraţi la sfârşitul perioadei 441,62 478,3 446,72 465 - Rata şomajului înregistrat 4,92 5,3 4,942 5,1 Câştigul salarial mediu brut lei/luna 2.3283 2.278 2.5003 2.426 Exporturile de bunuri – rata de creştere 8,03 5,8 4,73 7,3 Importurile de bunuri – rata de creştere 7,83 5,9 5,43 7,6 Soldul contului curent % din PIB -0,931 -0,4 +1,291 -1,2 1 – trimestrul I 2 – sfarsitul lunii iunie 3 – media pe 5 luni Notă: Faţă de bugetul iniţial 2015, cadrul macroeconomic cuprinde pentru anul 2014 date actualizate de INS

Principalele aspecte privind rectificarea bugetară pe anul 2015

Rectificarea bugetara a fost determinata de: Analiza rezultatelor economice de până în prezent care argumentează posibilitatea realizării unei creşteri economice de 3,3% faţă de 2,5% cât se estima la elaborarea legii bugetului de stat şi un produs intern brut în valoare nominală de 701,0 miliarde lei, față de 709,7 miliarde lei cât s-a estimat iniţial. În principal, diferenţa se explică prin reestimarea deflatorului PIB, de la 2,7% la 1,8%, ca urmare a măsurii de reducere a TVA la produsele alimentare, care nu a fost prevăzută în Legea bugetului de stat; Reflectarea in buget a influentelor financiare determinate de adoptarea unor acte normative (reducerea cotei TVA la alimente de la 24% la 9%, majorarea unor drepturi salariale si a unor prestaţii de asistenta sociala);

Principalele suplimentari la Bugetul de Stat Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice se majorează cu 1.222,0 milioane lei, în principal pentru plata alocațiilor de stat pentru copii majorate, a pensiilor și indemnizațiilor, concomitent cu diminuarea transferurilor de echilibrare către bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul asigurărilor pentru șomaj cu 1.073,8 milioane lei, influența per sold fiind de +148,1 milioane lei; Ministerul Finanțelor Publice - Acțiuni Generale: +711,9 milioane lei; Ministerul Afacerilor Interne: +565,7 milioane lei, din care principalele alocări: 305,3 milioane lei pentru asigurarea drepturilor salariale, 253,3 milioane lei pentru derularea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile; Ministerul Finanțelor Publice: +530,3 milioane lei, în principal pentru hotărâri CEDO și despăgubiri aferente procesului de restituire a proprietăților; Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor: +305,0 milioane lei din care suma de 288,0 milioane lei pentru proiectele finanțate din fonduri externe nerambursabile postaderare, iar suma de 17,0 milioane lei pentru plata despăgubirilor civile; Serviciul de Telecomunicaţii Speciale: +121,0 milioane lei alocați în principal pentru derularea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile;

Principalele suplimentari la Bugetul de Stat - continuare - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale: +64,6 milioane lei în vederea acoperirii sumelor utilizate de către Ministerul Finanţelor Publice ca urmare a Deciziei Comisiei Europene nr.3722/2014 de excludere de la finanţarea comunitară a anumitor cheltuieli efectuate de România în cadrul programului de sprijin de preaderare pentru agricultură şi dezvoltare rurală SAPARD; Ministerul Afacerilor Externe: +55,0 milioane lei pentru plata drepturilor salariale, cheltuieli cu întreţinerea şi funcţionarea centralei ministerului și a misiunilor diplomatice, deschiderea și operaționalizarea a noi consulate, precum şi pentru achiziționarea de autoturisme ; Ministerul Justiției: +43,7 milioane lei pentru plata drepturilor salariale, cheltuieli cu întreţinerea şi funcţionarea instanțelor judecătorești și majorarea subvenției pentru sistemul penitenciar; Ministerul Public: +43,5 milioane lei pentru plata drepturilor salariale, cheltuieli cu întreţinerea şi funcţionarea parchetelor și cheltuieli de capital; Ministerul Educaţiei și Cercetării Științifice: se majorează per sold cu 40,3 milioane lei, în principal pentru finanțarea Institutului Național de Cercetare ”Cantacuzino” .

Principalele diminuări din Bugetul de Stat Ministerul Transporturilor: se diminuează per sold cu suma de -985,0 milioane lei. Se diminuează prevederile bugetare cu suma de 1.000 milioane lei la titlul 56 ”Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare” și se suplimentează prevederile bugetare cu suma de 14 milioane lei la titlul 81 ”Rambursări de credite externe”. Suma de 175,4 milioane lei la titlul 55 ”Alte transferuri” și suma de 110,6 milioane lei la titlul 65 ”Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă” se redistribuie pentru asigurarea sumei de 100 milioane lei la titlul 58 ”Asistență socială” pentru decontarea facilităţilor şi gratuităţilor de transport acordate diferitelor categorii sociale și a sumei de 179,4 milioane lei la titlul 51 ”Transferuri între unități ale administrației publice” pentru asigurarea, în principal, a reparațiilor curente la infrastructura rutieră; Ministerul Sănătății: se diminuează per sold cu 613,9 milioane lei, din care -792,3 milioane lei transferuri către bugetul fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, și se suplimentează sumele destinate proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, cu 138,3 milioane lei, și investițiilor la spitale destinate în principal secțiilor de terapie intensivă, cu 43,8 milioane lei.

Sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată către bugetele locale se suplimentează cu suma de 1.309,5 milioane lei astfel: cu suma de 501,2 milioane lei, pentru plata titlurilor executorii si plata contribuţiilor pentru personalul neclerical angajat în unităţile de cult din municipiul București; cu suma de 787,4 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale care în anul 2015 au primit sume totale de echilibrare mai mici decât cele repartizate inițial în anul 2014; cu suma de 20,8 milioane lei, pentru plata contribuţiilor pentru personalul neclerical angajat în unităţile de cult din ţară;