O abordare „constructivistă” a Teoremei celor trei perpendiculare

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Proiectarea sistemelor digitale
Advertisements

GHID ELECTRONIC INTERACTIV DE EXPRIMARE CORECTĂ ÎN LIMBA ROMÂNĂ
FINANŢAREA BAZATĂ PE CAZ Semestrul I, 2002
Miscari rectilinii si repaus
Proiect la Tehnici de Redactare a Lucrarilor
Relatii intre radacini si coeficienti (relatiile lui Viète)
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 7
Clubul Prietenii Matematicii
Adunarea numerelor naturale
NOUA LUME A RESURSELOR UMANE
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Proiectul “Semnele primaverii”
GATEWAY ARCH de Valer Pop Bibliografie: Jurnalul casei mele
DELTA DUNĂRII.
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Profesor IOAN AIACOBOAIE
Web 2.0? Radu Meza.
FORMULE DE CALCUL PRESCURTAT
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
Competența face diferența!
Școala Gimnazială ”Octavian Goga” – Rășinari
...într-un colțișor al Terrei...
Conținut Matrice.
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
Studiul si proiectarea acoperirii optime din punct de vedere performanta /cost cu module compuse din detectorii MGMSRPC, respectiv HCRTRD a zonei unghiurilor.
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
Şcoala Generală “Enea Grapini”
DETERMINAREA PLANULUI Autor Prof. IOAN AIACOBOAIE Onești
IN MEMORIAM !.
Clasificarea unghiurilor
PUNTE ARCADĂ DE TRECERE PESTE APE ŞI VĂI Autor: RADU ŞTEFAN – ROMÂNIA
Le traditions culinaires en france
DREPTE PERPENDICULARE
UNIVERSITATEA DE STAT DIN MOLDOVA Facultatea de ……………..
Provocarea creierului
Informatica in economie
DESCOMPUNERI ÎN FACTORI.
METODĂ MODERNĂ DE DIAGNOSTICARE GEOMETRICĂ A CĂII
Metode moderne de construcţii
Şcoala Generală “Enea Grapini”
Geometria şi algebra sunt două surori?
MOTORUL ELECTRIC Dispozitivul care exercită lucru mecanic atunci când consumă energie electrică.
ÎNVĂŢĂMÎNTUL PREŞCOLAR ÎN ERA DIGITALĂ
Teorema retributiei.
,,Civilizaţiile preistorice şi antice’’
METODA PROIECTULUI.
Universitatea POLITEHNICA din București - Curs de 16 ore – Curs 2
Sisteme de calcul în timp real
Provocarea creierului
InstalSystem 5.
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
B U G E T U L F A M I L I E I ȘCOALA GIMNAZIALĂ, NR.1, MOISEI
Rene Descartes şi contribuţia sa în matematică
ARCUL DE TRIUMF de Valer Pop Bibliografie:
Lectia “Binomul lui Newton” clasa a X-a
SCULPTURA ÎN OS de Valer Pop Bibliografie: Exotique
Subiectul:Ozoboții în acțiune
Teoremele lui Kirchhoff
Tastați aici detaliile evenimentului dvs.
OPTICA GEOMETRICĂ Lentile şi sisteme de lentile
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Geometrie clasa a VII-a
TATUAJUL şi RISCURILE LUI
Ghid STEMI - dovezi si controverse
Profesor coordonator: prof. ing. POP ȘTEFAN DAN
Transcriere de prezentare:

O abordare „constructivistă” a Teoremei celor trei perpendiculare Designed by MIKE © 2018

Teorema celor trei perpendiculare (varianta literară) Ipoteză: Fie o dreapta d perpendiculară pe un plan α și un punct A care aparține dreptei d. Prin punctul de intersecție al dreptei d cu planul α (punctul P) trece o dreapta a, inclusă în planul α, perpendiculară pe o altă dreapta b, inclusă în planul α, în punctul M. Concluzie: Dreapta care unește un punct de pe dreapta d (punctul A) cu punctul de intersecție a celor două drepte din plan (punctul M) este perpendiculară pe dreapta b din planul α.

T3ꓕ (varianta matematică)  T3ꓕ (varianta matematică) α d ꓕ α A ϵ d AM ꓕ b d d∩α = {P} a  α, P ϵ a A b  α, a ꓕ b a∩b = {M} α b a P M

ꓔ3ꓕ ?! Celebra teoremă, enervantă pentru unii, amuzantă pentru alții, dar sperăm noi, de înțeles pentru toată lumea, are numeroase aplicații practice. Una dintre ele ne-am propus să v-o prezentăm în diapozitivul următor. Presupunem că o să construim o casă. Am reprezentat elementele de construcție cât mai simplist posibil. Am realizat fundația, pereții exteriori, uși, ferestre și am ajuns la acoperiș...

Căprior (dreapta care unește un punct de pe perpendiculara inițială cu punctul de intersecție a celor două drepte din plan) Pop (dreapta d) Grindă (dreapta a) Planul tavanului (planul α) Scândură de capăt, streașină (dreapta b) Unghi drept

Bibliografie: Radu Dana, Radu Eugen, „Matematică – manual pentru clasa a VIII-a”, Editura Teora, București, 2003. Vă mulțumim pentru că ați urmărit abordarea „casnică” a Teoremei celor trei perpendiculare! Realizatori: Roman Luana-Mădălina – clasa a VIII-a A Roman Raluca clasa a VIII-a A Prof. Coordonator: Avădăni Mihai Designed by MIKE © 2018