“LINGUE IN PIAZZA” Ref CP IT-LINGUA-L1.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Prof.i.p. Bițeanu Anișoara Liceul Tehnologic Economic Administrativ
Advertisements

GHID ELECTRONIC INTERACTIV DE EXPRIMARE CORECTĂ ÎN LIMBA ROMÂNĂ
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
CONSOLIDAREA CUNOSTINTELOR CLASA A VII-A
Copyright.
Împrumuturile. Neologismele – Recapitulare
Cand oamenii se deghizeaza in animale....
CUM DUMNEZEULUI AM SUPRAVIETUIT COPILARIEI NOASTRE?
Merita sa acordati 2 min. de lectura
Intra in „Patul lui Procust” un proiect modern de master de cercetare?
F.L.O.R.A Finding Love Of natuRe Again The Human Impact on FLORA in the 21st century
Este Exact Ora 20:27.
:47:25 teste teste teste.
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
Educație financiară Internet banking.
ABATIA SAINT MICHEL-MINUNEA DIN LARGUL OCEANULUI
Structura sistemelor de calcul (03-5)
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
CREAREA DE LINK-URI.
Ce iti trebuie pentru a folosi calculatorul altcuiva!
Constantin Alexandru Sebastian
Transmiterea veştilor proaste
Metode de predare a literaturii române axate pe tehnologia on-line
“Cand nu mai am putere inchid ochii si realizez ca prietenii mei imi sunt energia mea .”
De ce sărbătorim Paştele
SALATĂ DE FRUCTE LEGILE LUI MURPHY (1)
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”
PROFESIONIST vs. SPECIALIST
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Divi Un joc DIVIN .
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
INTREBARI CU PATRU PATRATE!.
Sc.Valea Mare- Stefanesti , Arges
CONSFĂTUIREA PROFESORILOR DE LIMBI MODERNE
Literatura Clasica.
Gabriel Garcia Marquez
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
MAXIME.
Prof. Stănărîngă Carmen Scoala cu cls I-VIII Ghidici, jud. Dolj
Invatarea centrata pe elev
DESCOMPUNERI ÎN FACTORI.
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
Armele Vietii tale . Din intelepciunea iudaica.
Sf. Petru si Pavel Ce spune numele despre tine Care sunt sarbatoritii
Originea familiei Avansati manual.
Proiect Tehnologia informatiei si a comunicatiilor
Strategii pentru schimbare de comportament
METODA PROIECTULUI.
Elemente de noutate ale programei Şcolare pentru disciplina
METODE INTERACTIVE DE GRUP
CAMPANIE PENTRU EFICIENȚA ENERGETICĂ
Un cintec japonez faimos -Rimi Natsukawa –
în Word 5 moduri noi de a lucra Colaborați cu oricine, oriunde
ADJECTIVUL.
Statistical data and formation of students’ statistical analysis skills/Datele statistice și formarea competențelor de analiză statistică ale studenților.
prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
Geometrie clasa a VII-a
Cum pot sa invat gramatica pe cont propriu?
Mărturie : Acest document a fost scris pentru
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Probabil ca nu vei crede in asta, dar sfatul este minunat!
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Cum scriem un articol.
Transcriere de prezentare:

“LINGUE IN PIAZZA” Ref. 225857-CP-1-2005-1-IT-LINGUA-L1. Invatarea autonoma a limbilor straine

Studiul autonom inseamna: Controlul asupra procesului de invatare Dobandirea unei strategii de studiu Folosirea strategiilor fara a fi nevoie de ajutorul unui profesor Control asupra obiectivelor noastre Control asupra modului in care studiem

Studiul autonom: Ofera celui care invata posibilitatea de a-si adapta: - materialele si metodele de studiu - modul in care isi organizeaza studiul - viteza de studiu

Un student autonom este: metodic si disciplinat logic si analitic meditativ flexibil responsabil si tenace creativ si dispus sa-si asume riscuri increzator constient de semnificatia procesului de invatare Capabil sa se auto-evalueze si sa se auto-critice

Inainte de a incepe Trebuie sa-mi asum responsabilitatea pentru studiile mele Trebuie sa inteleg scopurile studiului Trebuie sa-mi cunosc nivelul de limba engleza Trebuie sa identific scopurile imediate Trebuie sa-mi planific programul de studiu. Folosirea unui jurnal este folositoare. Cand un student scrie un plan de studiu, nivelul de implicare creste. – Martyn 1994 Trebuie sa identific problemele din procesul de invatare Trebuie sa stiu sa selectez Trebuie sa inteleg procesul de invatare Trebuie sa-mi evaluez progresele

Studentul autonom nu trebuie sa invete singur! Studiul autonom nu inseamna izolare. Anumite statistici au aratat ca unele aspecte ale procesului de invatare sunt mai bine percepute alaturi de cineva. Grupuri de studiu Tandem Chat

De ce este limba engleza considerata dificila? Sunt foarte multe cuvinte! Limba engleza are mai multe cuvinte decat oricare alta din lume. Limba engleza este de origine germanica, insa dupa cucerirea normanzilor, limba a fost imbogatita cu multe cuvinte din franceza si latina. De exemplu, anglo-saxonii aveau doua modalitati de exprimare a cuvantului cooking - cook and bake, insa francezii, care erau probabil mai buni bucatari – au introdus mai multe cuvinte – fry, grill, roast. In perioada renascentista, limba engleza era considerata inferioara, astfel au fost introduse multe cuvinte din franceza, italiana si spaniola. Din acest motiv un cuvant este exprimat in doua sau mai multe moduri, desi unul ar fi suficient ! Freedom (Anglo-Saxon) liberty (French) Graveyard (Anglo-Saxon) cemetery (French) Heaven (Anglo-Saxon) paradise (French) Pentru mai multe informatii, Cititi ‘about the language’ pe site-ul proiectului www.lingueinpiazza.it

De ce este limba engleza dificila? Varianta vorbita a cuvantului nu o respecta deseori pe cea scrisa Englezii si americanii isi mananca cuvintele! Pronuntarea este dificila Nu este o limba logica si are multe exceptii.

Dar exista si avantaje! Structura limbii engleze este destul de simpla. Nu exista cazuri sau declinari – relatiile dintre cuvinte depind de topica acestora. Substantivele nu au gen, iar adjectivele nu se schimba. Luand in considerare omniprezenta limbii engleza este usor sa gasesti moduri de studiu autonom – de exemplu 70% din site-urile de internet sunt in limba engleza si foarte multi cantareti faimosi sunt englezi sau americani.

De ce nu se scrie in limba engleza asa cum se vorbeste? Principalul motiv este legat de Evul Mediu, cand regulile erau mai mult sau mai putin fixe. Sunt foarte multe dialecte in Marea Britanie, iar in secolul 13 fiecare scria in propriul dialect. Apoi dialectul londonez a fost folosit oficial pentru scrieri. Dialectul s-a schimbat de-alungul timpului, dar versiunea scrisa a ramas aceeasi. Astfel avem inca limba scrisa de acum sapte secole, insa limba vorbita a suferit modificari. De exemplu, multe vocale s-au schimbat si unele consoane nu mai sunt pronuntate in anumite cuvinte. (Wednesday, know, gnome, scientist)

Alta problema este legata tot de cucerirea normanda Alta problema este legata tot de cucerirea normanda. Scribii normanzi scriau in conformitate cu regulile franceze. De exemplu, cuvantul ‘country’ era pronuntat ‘cuntri’ de catre anglo-saxoni, insa francezii au scris ‘ou’ pentru sunetul ‘u’.

In secolul optsprezece, savantii au incercat sa imbunatateasca limba, inserand consoane pentru a indica originea latina a cuvantului. Nici un englez nu a pronuntat vreodata litera “s” din cuvantul ‘island’ – a fost introdusa pentru a indica radacinile latine – ca si in castle, debt, doubt, receipt, tomb

Cum pot invata sa pronunt bine cuvintele din limba engleza? Nu exista reguli de pronuntare in limba engleza! Unele cuvinte ce contin sunete similare sunt pronuntate diferit (good, food, blood), pe cand altele total diferite sunt spuse in acelasi fel (right, write) Nu-ti face probleme. Trebuie sa inveti fonetica – simboluri care reprezinta sunete si totul va parea mai usor.

You say yes, I say no You say stop and I say go, go, go Oh, no You say goodbye and I say hello Hello, hello I don't know why you say goodbye I say hello Hello, hello I don't know why you say goodbye I say hello I say high, you say low You say why, and I say I don't know Oh, no You say goodbye and I say hello Hello, hello I don't know why you say goodbye I say hello Hello, hello I don't know why you say goodbye I say hello Why, why, why, why, why, why Do you say good bye Goodbye, bye, bye, bye, bye Oh, no You say goodbye and I say hello Hello, hello I don't know why you say goodbye I say hello Hello, hello I don't know why you say goodbye I say hello hello, hello I don't know why you say goodbye I say hello Hello

Deschide site-ul www. yourDictionary Deschide site-ul www.yourDictionary.com si gaseste pronuntarea acestor cuvinte Reign colonel Sword appalling Malignant doubt Knight exhausting Amazing scientist Oregano birthday Arrangement cupboard Mountain further

www.learn4good.com (40 pentru a va afla nivelul) Testeaza-te Prima data trebuie sa afli nivelul tau de limba engleza- fa un test pe unul dintre aceste site-uri www.learn4good.com (40 pentru a va afla nivelul) www.englishlearner.com (pentru acest site deja trebuie sa va cunoasteti nivelul) www.languagesystems.com (putin mai dificil) www.learnenglish.org (foarte dificil)

Grupuri de studiu Gasiti una sau doua persoane de acelasi nivel cu tine Discutati motivele pentru care vreti sa invatati limba engleza Care sunt dificultatile din punctul tau de vedere? Cum poti rezolva aceste dificultati? Iti cunosti modul de studiu? Ai memorie buna? Trebuie sa scrii cuvintele pentru a le retine?

Incercati sa elaborati un plan de studiu De exemplu: Intelegerea mai buna a pronuntiei Cumpararea unui dictionar bun Exercitii cu verbe Invatarea verbelor iregulate la trecut Invatarea unor expresii utile