Reducerea comportamentului violent ca predictor al unui comportament pro-social după executarea pedepsei privative de libertate Mihaela Săsărman Extras.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Proiectul vietii si asigurarile de viata
Curtea Supremă a Republicii Croația
Doamne, dacă-mi eşti prieten Recită: Florin Piersic
A fost odată o fetiţă căreia i se spunea Norişor pentru că privea mereu norii.
CUM DUMNEZEULUI AM SUPRAVIETUIT COPILARIEI NOASTRE?
CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIŞTI
CÂND VINE VREMEA PIERDERII
Este Exact Ora 20:27.
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
Studiul 10 pentru 8 Iunie 2019 MOMENTE DE TULBURARE.
Dragostea Ta de viata mea Caci Tu nu dai-napoi
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
„CE AU VĂZUT ÎN CASA TA?” Studiul 12, pentru 22 Iunie 2019.
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Un defect al femeii.
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Ileana Vulpescu.
Transmiterea veştilor proaste
1. Curând, curând, Va trebui, Să părăsești acest pământ
Un indicator sau mai mulți
CÂND EŞTI SINGUR Studiul 4 pentru 27 aprilie 2019.
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
BANII, FRAUDA ŞI POLITICIANUL
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
Evanghelia după Marcu Cap. 1 Cap. 2 Cine este Isus ?
„Informati-vă pacienţii despre serviciile preventive!”
Deontologia psihologică (psihoetica!)
Campania Globală pentru Educație
Cum să transmitem valorile generației următoare
Într-o zi, profesorul ne-a cerut să aducem la şcoală nişte cartofi cruzi şi o pungă de plastic. Ne-a spus să punem în punga de plastic câte un cartof.
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
Cele 3 blonde si comisarul
Simulare de examen Psihologie medicală
Violenţa în şcoală. Agresivitate în rândul elevilor
Gabriel Garcia Marquez
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
1/6 Isuse n-am ce să-Ţi aduc Decât ticăloşia mea, Şi fără Tine sunt pierdut, Căci n-am nici o putere Nr. 250.
Untdelemnul cel binemirositor
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
UNITATEA ÎN FAMILIE Studiul 7 pentru 18 Mai 2019.
SCOALA DE ARTE SI MESERII……
C E R D O P I ….
Cugetări despre bani.
Tinerii: bine informați, stăpâni pe situație!
Colaborarea stat – asigurători – cetățean, esențială pentru o gestionare eficientă a riscurilor catastrofale Aurel Badea Responsabilul Secțiunii Property.
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
One night with the lions
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
Credința în Isus IOAN 1-12.
Filozofia batranetii George Carlin
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
„Informati-vă pacienţii despre serviciile preventive!”
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Contractul de voluntariat
Studiul 10 pentru 8 Iunie 2019 MOMENTE DE TULBURARE.
Se numea Fleming şi era un agricultor scoţian sărac.
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Susţinerea reformării Sistemului Instituţiilor Penitenciare şi a Reformei Penale în Republica Moldova (2011)
Dezvoltarea Penitenciarului nr
Chişinău 2016 Iuliana Curea
Rolul procurorului în sistemul de justiţie penală
Probabil ca nu vei crede in asta, dar sfatul este minunat!
H.G. 691/2015 SPAS identifică situaţiile de risc la care este supus copilul şi care impun acordarea de servicii şi beneficii. Situaţii de risc.
Transcriere de prezentare:

Reducerea comportamentului violent ca predictor al unui comportament pro-social după executarea pedepsei privative de libertate Mihaela Săsărman Extras din proiectul de cercetare EDUCAŢIA MORALĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÎNTUL GIMNAZIAL ŞI LICEAL ROMÂNESC STAREA DE FAPT ŞI STRATEGIILE VIITORULUI În pregătire pentru susținerea examenului de finalizare a studiilor doctorale

Premisele favorabile violenței Sancționarea slabă a violenței Cod Penal, Art. 193. (2) Fapta prin care se produc leziuni traumatice sau este afectată sănătatea unei persoane, a cărei gravitate este evaluată prin zile de îngrijiri medicale de cel mult 90 de zile, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani sau cu amendă. (3) Acțiunea penală se pune în mișcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate.

Comunitatea terapeutică - un stil de viață prosocial controlat Comunitatea terapeutică este un program organizat în unități special dedicate în peniteciar și unde deținuții fac ore de educație pentru schimbare, întîlniri de comunitate, activtăți de petrecere a timpului liber într-un spaţiu de siguranţă în care personalul, avînd la bază o strategie şi principii de lucru specifice, lucrează împreună cu deţinuţii în scopul schimbării comportamentale, precum şi învăţării şi practicării de către aceştia de noi abilităţi şi responsabilităţi sociale.

Rezultatele evaluării comunității terapeutice Rahova sept 1999 - mai 2001 Intervalul de timp sept.1999 – feb.2000 mart.2000 – august 2000 sept.2000 – dec. 2000 ian. 2001 – mai 2001 Procent ore efectuate 75% ore efectuate 46% ore grup mic, 83% întîlniri comunitare, 72 % dramaterapie 21% grupuri mici, 45% întîlniri comunitare, 60% dramaterapie 29% grupuri mici, 46% întîlniri comunitare, 26% dramaterapie Fluctuaţia deţinuţilor Intraţi 44 Ieşiţi 18 Rămaşi 26 Intraţi 83 Ieşiţi 23 Rămaşi 86 Intraţi 28 Ieşiţi 38 Rămaşi 76 Ieşiţi 55 Rămaşi 49 Fluctuaţia cadrelor 6 ofiţeri 8 subofiţeri 3 ofiţeri 6 subofiţeri 1 ofiţer 5 subofiţeri Acte de agresiune în comunitate 2 automutilări, 3 agresiuni, 1 ingestie pastile 0 automutilări, 1 agresiune, 1 ingestie pastile Acte de agresiune pe S2 tronsonul B 2 automutilări, 5 agresiuni, 2 ingestii pastile 0 automutilări, 3 agresiuni, 2 ingestii pastile 1 automutilare, 1 agresiune

Program modular de dezvoltare a abilităților prosociale Modulul 1 – Atitudini și valori prosociale Modulul 2 – Tehnici de control al emoțiilor asociate cu furia Modulul 3 – Prevenirea și rezolvarea de conflicte

Evaluarea rezultatelor programului modular perioada 2014 - 2015

CINCI PRINCIPII DE ETICĂ Educație morală – baza educației pentru atitudini și valori pro-sociale CINCI PRINCIPII DE ETICĂ Viaţa este unică O acţiune este etică dacă aduce mai mult bine decât rău. O acţiune este etică daca aduce bine comunităţii. Binele si răul trebuie împărţite în mod egal. O acţiune este etică atunci când ai informaţii corecte. Este etic să spui adevărul. O acţiune este etică atunci când ţine seama de unicitatea persoanei. Thiroux, J.P., Ethics: Theory and Practice, Collier Macmillan Ltd; 2nd edition (May 1980)

Programul modular Evaluare 2019 Analiza răspunsurilor la întrebarea „Dați exemplu de 3 principii de etică”   Absolvenți programe Grup martor Principii de etică 13 (din totalul de 75 de exemple cerute) 2 (din totalul de 75 de exemple cerute) Reguli, comandamente morale 17(din totalul de 75 de exemple cerute) 22 (din totalul de 75 de exemple cerute)

Programul modular Evaluare 2019 Analiza răspunsurilor la întrebarea „Dați exemplu de 3 reguli de viață morală”   Absolvenți programe Grup martor Reguli de viață morală 26 (din totalul de 75 de exemple cerute) 21 (din totalul de 75 de exemple cerute) Nu accept regulile altora 5 (din totalul de 75 de exemple cerute)

Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă” Răspunsuri la întrebarea „Ce faptă nu ai face niciodată, de ce ?” 9 absolvenți ai programului omor – pentru că am făcut asta deja omor – pentru că nu e dreptul meu să iau viața cuiva viol – nu am nevoie furt – din milă omor – pentru că nu e bine să mai fac nici o faptă omor – pentru că acum mi-am dat seama că este greșit omor – mi-e frică de Dumnezeu – nu pot lua ce nu pot da înapoi bătaia e un hobby, un sport – nici o altă faptă în afară de bătaie omor

Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă” Răspunsuri la întrebarea „Ce faptă nu ai face niciodată, de ce ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Acum n-aș mai face nici una. De fapt, tîlhărie și omor Omor, viol – sunt foarte urîte și rușinoase Omor. Nu pot să trăiesc cu conștiința că încalc prima poruncă Să-mi omor părinții Viol Pedofilie Omor. E un păcat Nu vreau să mai fac vreo faptă petru că am văzut ce înseamnă greutatea, pușcăria

Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă” Răspunsuri la întrebarea „Ce faptă nu ai face niciodată, de ce ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Crimă, omor, tîlhărie, viol Omor. N-aș mai face nimic de acum încolo. Crimă, viol, tîhărie. Pentru că sunt foarte urîte. Toate infracțiunilepentru că îmi risc libertatea. Omor pentru că e cel mai mare păcat de la Dzeu Omor. Este ceva ieșit din comun Dumnezeu dă, viață Dumnezeu o ia înapoi. Omor. E greu e pedeapsa mare. Mai bine îmi văd de treaba mea.

Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă” Răspunsuri la întrebarea „Ce faptă nu ai face niciodată, de ce ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Viol și omor N-aș mai face nici o faptă pentru care aș ajunge în pușcărie; pentru că erău aici. Viol Nu aș mai face nimic niciodată. Acum sunt penticostal și nu mă lasă ființa mea. Nici una pentru că m-aș întoarce în pușcărie Omor și viol

Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă” Răspunsuri la întrebarea „De ce ai făcut fapta ?” 9 tineri care au absolvit programul Am fost forțat de anutraj, nevoia de bani Gagica mea vroia să facă sex cu el Nu mi-am dat seama ce fac, am vrut să fiu băgat în seamă de grupul de prieteni Nu aveam suficiente fonduri pentru supraviețuire eu și familia mea Așa am considerat că e rampa mea de lansare financiară Anturaj Din greșeală N-am făcut-o eu pe asta, la altele pentru bani De la o distracție

Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă” Răspunsuri la întrebarea „De ce ai făcut fapta ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Nevoia de bani Pentru bani Am fost provocat de fostul iubit al fetei Nu aveam ce să fac, să văd și eu cum e să fii la pușcărie, am făcut-o eu că am vrut Am fost influențat de anturaj Zici că nu am fost eu! Am fost provocat De prost

Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă” Răspunsuri la întrebarea „De ce ai făcut fapta ?” 22 tineri care nu au absolvit programul A fost spontan, din cauza anturajului A fost o nebunie din capul meu Anturajul Pentru bani Anturaj bar și băuturi, nu pentru bani N-am făcut-o Din dragoste, mi-a plăcut de ea, era iubita mea (este condamnat pentru viol) Am fost obligat să o fac de frică

Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă” Răspunsuri la întrebarea „De ce ai făcut fapta ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Pentru bani Din cauza anturajului și pentru bani Am făcut fapta pentru că știam că merge cu alți băieți dar m-a prins mama sa, fiind minoră Distracție, aveam nevoie pentru etnobotanice Anturaj, droguri