Clubul Prietenii Matematicii

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Proiectul vietii si asigurarile de viata
Cap.1. Elemente de teoria transmisiei informatiei
Adunarea numerelor naturale de la 0 la 1000
ELECTRONICĂ II Notiţe de curs Cursul nr. 8
Relatii intre radacini si coeficienti (relatiile lui Viète)
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 7
Care sunt aceste numere?
Aplicaţii Calculaţi media aritmetică şi suma pătratelor numerelor 10, 12, 57, 23, 99 folosind caseta statistică a calculatorului. Calculaţi valoarea expresiei.
Adunarea numerelor naturale
aplicaţie Legile lui Kirchhoff
Determinarea divizorilor unui numar
-Algebra Relațională II-
Sunetul și litera ”t” 5 decembrie 2017.
Idealul democratic Ce este democratia?.
STATELE ŞI GRUPĂRIELE REGIONALE DE STATE
Care va fi adevăratul impact asupra angajaților din CFR
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
EVOLUŢII GEODEMOGRAFICE CONTEMPORANE. DIFERENŢIERI REGIONALE
OFERTA PRIVIND ÎNVĂŢĂMÂNTUL PROFESIONAL ȘI TEHNIC / ÎNVĂŢĂMÂNT DUAL DIN JUDEȚUL ILFOV- AN ŞCOLAR
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Dermatoza nodulară contagioasă
Profesor IOAN AIACOBOAIE
FORMULE DE CALCUL PRESCURTAT
“Cand nu mai am putere inchid ochii si realizez ca prietenii mei imi sunt energia mea .”
RISCURI ȘI DEZECHILIBRE EXTERNE
TRUNCHIURI DE PIRAMIDĂ
PROPRIETĂŢILE DETERMINANŢILOR
Îmbunătăţirea proceselor ( CMMI )
ﻙ Adevărul despre Ciocolată.
O abordare „constructivistă” a Teoremei celor trei perpendiculare
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
1. Secțiuni în piramidă 2. Trunchiul de piramidă 3. Aplicație.
Alimentatia.O viata mult mai buna si sanatoasa
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 5
2. Unitatea aritmetică și logică
Şcoala Generală “Enea Grapini”
Algoritmi.
I.2. Dezvoltarea durabilă și egalitatea de șanse și de gen
A.N.E.V.A.R. VALOAREA TRANZACTIEI VERSUS VALOAREA DE PIATA IN CAZUL FUZIUNILOR SI ACHIZITIILOR DE INTREPRINDERI Filip STOICA, presedinte A.N.E.V.A.R.
Optimizarea funcțiilor de pierdere. Algoritmul coborârii pe gradient.
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
DREPTE PERPENDICULARE
EVOLUŢIA ŞI SITUAŢIA DEPOZITELOR
Informatica in economie
DESCOMPUNERI ÎN FACTORI.
1. La Marea Tiberiadei, Isus Propovăduia
LICEUL TEORETIC ,,MIHAI EMINESCU” OR
CORPURI ROTUNDE Soft Educațional –Matematică Nivel gimnazial
Albrecht Dürer Si patratul lui magic.
Şcoala Generală “Enea Grapini”
Geometria şi algebra sunt două surori?
MOTORUL ELECTRIC Dispozitivul care exercită lucru mecanic atunci când consumă energie electrică.
PARGHIA ***.
AMENAJAREA LOCALĂ ŞI REGIONALĂ
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
Mariana Marin prezintă.
Curs 10-Operatii cu pointeri -Pointeri la tablouri
Lectia “Binomul lui Newton” clasa a X-a
Subiectul:Ozoboții în acțiune
Teoremele lui Kirchhoff
Şcoala “Emil Racoviţă”- Oneşti
REGIUNI INDUSTRIALE.
Structura sistemelor de calcul (02-3)
Geometrie clasa a VII-a
VĂ ROG SĂ PĂSTRAŢI LINIŞTEA !.
Curs 4 Valoarea atribuită muncii. Comportamente contraproductive
Transcriere de prezentare:

Clubul Prietenii Matematicii Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti Clubul Prietenii Matematicii Numere intregi © Cosmin Clasa a VII-a B

Mulţimea numerelor întregi (Z) Cuprins 1.Opusul unui număr întreg 2. Modulul sau valoarea absolută 3. Adunarea şi scăderea numerelor întregi 4. Înmulţirea şi împărţirea numerelor întregi 5. Aplicaţii cu puterea unui numar întreg, cu exponent natural 6. Aplicaţii cu divizibilitatea în Z

Opusul unui număr întreg Multimea numerelor intregi se noteaza astfel: Z = {…; -3; -2; -1; 0; 1; 2; 3; ….} Număr întreg Opusul său (+a) -(+a) = (-a) (-a) -(-a) = (+a) Modulul sau valoarea absolută Definiţie: |a| este distanţa de la origine la punctul ce reprezintă numărul a, pe axa numerelor. |a| = a, dacă a > 0 0, dacă a = 0 -a, dacă a < 0

Adunarea şi scăderea numerelor întregi 1. Două numere întregi a şi b care au acelaşi semn se adună astfel: se adună modulele lor şi se dă sumei semnul comun. (+3) + (+7) = +10 (-7) + (-2) = -9 2. Două numere întregi care au semne contrare se adună astfel: se scade modulul mai mic din modulul mai mare şi se dă sumei semnul numărului care are modulul mai mare. ( - 4) + (+7) = (+3) (+5) – (-8) = - 3 Proprietăţi: Suma a două sau a mai multor numere întregi este: a. comutativă: a+b = b+a b. asociativă: (a+b) +c = a+ (b+c) c. admite ca element neutru pe 0: a+0 = 0+a = a Suma dintre un număr întreg şi opusul său este egală cu 0. a+(- a) = 0, oricare ar fi a € Z

Scăderea Două numere intregi se scad astfel: se adună descăzutul cu opusul scăzătorului. Rezultatul scăderii se numeşte diferenţă. a - (+b) = a - b a -(- b) = a +b Înmulţirea Două numere întregi se înmulţesc astfel: se înmulţesc modulele celor două numere întregi, iar semnul produsului este dat de regula: - ∙ - = + - ∙ + = - + ∙ + = + Proprietăţi: 1. Înmulţirea este: a. comutativă: a ∙ b = b ∙ a, oricare ar fi a, b din Z b. asociativă: (a ∙b)∙ c = a ∙(b ∙c), oricare ar fi a, b din Z c. Distributivă faţă de adunare: a ∙(b+c) = a ∙b +a ∙b scădere: a ∙(b-c) = a ∙b -a ∙c

2. Numărul 1 este element neutru la înmulţire. a ∙1 = 1 ∙a = a, oricare ar fi a din Z 3. Oricare număr întreg sau produs înmulţit 0 are ca rezultat 0. a ∙0 =0, oricare ar fi a din Z 4. Orice număr întreg înmulţit cu -1 dă opusul său. a ∙(-1)= - a - a ∙(-1)= +a, oricare ar fi a € Z Împărţirea Se face conform formulei: D/1 = C → D= 1 ∙C, unde D =deîmpărţit; 1=împărţitor; C=cât;