Cum pot sa invat gramatica pe cont propriu?

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
Advertisements

CONSOLIDAREA CUNOSTINTELOR CLASA A VII-A
PISICI MAI MULT SAU MAI PUTIN...
Miscari rectilinii si repaus
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
Pentru copii si parinti
Sunetul și litera ”t” 5 decembrie 2017.
REGULAMENTUL MICULUI ECOLOGIST
Cea de-a patra întâlnire transnaţională
Merita sa acordati 2 min. de lectura
Să citim pentru mileniul III
Este Exact Ora 20:27.
Educație financiară Internet banking.
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
E X P R E S I I L E L O C U Ţ I U N I L E
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
SALVAREA NATURII Vasile Oana Teodora Clasa XII-a B
Constantin Alexandru Sebastian
Un defect al femeii.
Transmiterea veştilor proaste
Evanghelia după Marcu Cap. 1 Cap. 2 Cine este Isus ?
CONFERINTA “ROMANIA IN TABLOUL DE BORD EUROPEAN” 13 MAI 2013
Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”
UNITATEA V SUBSTANTIVUL CLASA a V-a CAZURILE.
PROFESIONIST vs. SPECIALIST
Arta de a vorbi în public
Campania Globală pentru Educație
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Divi Un joc DIVIN .
INTREBARI CU PATRU PATRATE!.
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
GRADINITA CU P.P. “MOTANUL INCALTAT” GALATI
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Literatura Clasica.
Gabriel Garcia Marquez
MAXIME.
Prof. Stănărîngă Carmen Scoala cu cls I-VIII Ghidici, jud. Dolj
Invatarea centrata pe elev
“LINGUE IN PIAZZA” Ref CP IT-LINGUA-L1.
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
C E R D O P I ….
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
Armele Vietii tale . Din intelepciunea iudaica.
Vrei sa vezi de ce sunt capabil ?
Găseşte răspunsul corect
METODA PROIECTULUI.
Definitia iubirii...spusa de niste copii cu varsta intre 4 si 8 ani!
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
METODE INTERACTIVE DE GRUP
Subiectul:Ozoboții în acțiune
CAMPANIE PENTRU EFICIENȚA ENERGETICĂ
Un cintec japonez faimos -Rimi Natsukawa –
Stridia, perla si TU.
CE TREBUIE SĂ CONȚINĂ DOSARUL FACULTATEA DE GEOGRAFIE
în Word 5 moduri noi de a lucra Colaborați cu oricine, oriunde
Siguranta pe internet Clic pentru inaintare.
MATERIA.
ADJECTIVUL.
Se numea Fleming şi era un agricultor scoţian sărac.
Kalokagathia 18 DECEMBRIE 2007
Mărturie : Acest document a fost scris pentru
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Probabil ca nu vei crede in asta, dar sfatul este minunat!
Raportul Grupului de Lucru 3
Ce cred Adventiştii de Ziua a Şaptea
Cum scriem un articol.
Cea de-a cincea întâlnire transnaţională
Transcriere de prezentare:

Cum pot sa invat gramatica pe cont propriu?

Fara sa folosesti cartea de gramatica Gramatica poate fi invatata si intr-un mod informal, prin citire si acultare. Este esential sa citesti in limba spaniola, sa intelegi modul de exprimare. Incearca sa memorezi texte scurte ce contin structurile gramaticale pe care vrei sa le inveti. Daca exista o structura gramaticala dificila, incearca sa o o inveti vizualizand-o. Compara structurile limbi spaniole cu cele ale limbii romane Melodiile contin de cele mai multe ori structuri gramaticale folositoare

Verbul ‘a fi’ (essere si stare) Formarea pluralului substantivelor Activitati de invatare a gramaticii – pentru sugestii viziteaza www.lingueinpiazza.eu Nu ne propunem sa va oferim o lectie complexa de gramatica, ci sa va prezentam cateva reguli pentru a vedea cat de usor puteti invata pe cont propriu. Astfel, ne vom axa pe: Verbul ‘a fi’ (essere si stare) Formarea pluralului substantivelor Exercitii cu formare pluralului

DOUĂ VERBE FOARTE IMPORTANTE: “ESSERE” ŞI “STARE” Essere (înseamnă " a fi" sau "a exista") şi stare (înseamnă "a sta/a ramâne" ) pot fi ambele traduse prin a fi. essere – a fi io sono tu sei Lei /egli (lui) /ella (lei) /esso(-a) è noi siamo voi siete Loro/essi(-e)/loro sono stare – a sta/ a ramâne / a fi io sto tu stai Lei /egli (lui) /ella (lei) /esso(-a) sta noi stiamo voi state Loro/essi(-e)/loro stanno

DOUĂ VERBE FOARTE IMPORTANTE: “ESSERE” ŞI “STARE” essere se foloseşte pentru a indica aspecte permanente ale persoanelor sau lucrurilor, precum: Identitatea - Io sono Carla. ("Eu sunt Carla") Profesia - Egli è un professore. ("El este profesor.") Originea - Noi siamo di Milano. ("Noi suntem din Milano.") Religia sau afilierea politică - Tu sei cattolico? ("Eşti catolic?") Ora sau data - Sono le otto. ("Este ora 8.") Posesia - La casa è di Giovanna. ("Este casa lui Giovanna.") Naţionalitatea - Sono Italiano. ("Sunt din Italia.") Aspecte fizice sau caracterizări - Le sedie sono verdi. ("Scaunele sunt verzi.") Calităţi esenţiale ale cuiva sau ceva - Sono vecchio. Sei antipatico. ("Eu sunt bătrân. Tu eşti neplăcut.") Locaţia - La sedia è in cucina. ("Scaunul este în bucătărie.") dar mai rar şi - La sedia sta in cucina. ("Scaunul este în bucătărie.") Situaţie sau emoţie care se va schimba - Sono malato. ("Sunt bolnav.") Observaţii sau reacţii personale, modul în care ceva “pare” a fi. - La cucina è pulita. ("Bucătăria este/pare curată.") stare se foloseşte pentru a indica locaţii exacte, în expresii sau ca auxiliar, precum Propoziţii idiomatice - Sto bene.("Sunt bine.") Propoziţii idiomatice - Sto male.("Mi-e rău.") Locaţia - La sedia sta in cucina. ("Scaunul este în bucătărie.") Aspectul continuu - Sto correndo.("Eu alerg.")

Incercati sa completati cu forma corecta a verbelor cu “essere” sau “stare” 1. Io ___________ il dottor Rossi 2. Come ___________ tuo padre? ___________ bene 3. Di dove ___________ tu? Io ___________ inglese di Londra 4. Tu ___________ a Roma? No. Io ___________ a Ostia ( con il significato di abitare) 5. Dove ___________ voi adesso? ___________ in piazza Duomo ( con il significato di stare) 6. Che ora ___________ ? ___________le due e mezza 7. Di che colore ___________ la tua stanza? ___________ blu 8. Come ___________ i tuoi amici? ___________ simpatici 9. Cosa ___________ facendo? Io ___________ scrivendo una cartolina 10. ___________ male, ho la febbre

PLURALUL SUBSTANTIVELOR Dacă un substantiv se termină în –o, pluralul se formează schimând –o în -i. Libro (carte) - Libri (cărţi) Ragazzo (băiat) - Ragazzi (băieţi) Letto (pat ) - Letti (paturi)) Dacă un substantiv la feminin se termină în -a, pluralul se formează schimând –a în -e. la gatta (pisica) - le gatte (pisicile) la signora (doama) - le signore (doamnele) Unele substantive au aceeaşi formă pentru singular si plural. La città (oraşul) - Le città (oraşele) L’ università (universitatea) - Le università (universităţile)

Sa incercam sa formam pluralul : 1. Il ragazzo intelligente. 2. L’operaio stanco. 3. Il bambino allegro. 4. La canzone triste. 5. La maestra stressata.