„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ”

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Advertisements

Noua Generație Când și cum se face predarea de stafeta?
ALFABETUL VESEL AL CLASEI PREGĂTITOARE
COMPONENȚA COMISIEI DE VERIFICARE CATALOAGE, NOTARE RITMICĂ, TEZE Hilohe Andra Diana Frigura Elena Bordianu Gabriela Cenuşe Lavineta Ismana-Ilisan Camelia.
Prezentare Power Point în cadrul lecției de istorie la tema
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
Pentru copii si parinti
A fost odată o fetiţă căreia i se spunea Norişor pentru că privea mereu norii.
"De la joc ....la educaţie financiară".
Nicolae Labis.
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
MÂINI DESCURCĂREȚE PENTRU MINȚI ISTEȚE.
Un program ASF dedicat copiilor.
„CARAVANA PRIETENIEI”
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Coordonator: Andreea Paul, conf. univ. dr
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Un defect al femeii.
Ileana Vulpescu.
Transmiterea veştilor proaste
Parteneri: Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida Colegiul Naţional Emil Racoviţă Şcoala Gimnazială Nr. 88 Școala Profesională Specială pentru Deficienți.
...într-un colțișor al Terrei...
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Evanghelia după Marcu Cap. 1 Cap. 2 Cine este Isus ?
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ, CÂMPINA
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Campania Globală pentru Educație
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
PROIECT-CONCURS LA NIVEL DE ȘCOALĂ
PROIECT DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ
Nu este o lecție de istorie
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Simulare de examen Psihologie medicală
Să știi mai multe, să fii mai bun
Gabriel Garcia Marquez
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Invatarea centrata pe elev
UNITATEA ÎN FAMILIE Studiul 7 pentru 18 Mai 2019.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Câinele CREDINŢA.
C E R D O P I ….
cum SĂ REUŞEŞTI în viaţă! Ne interesează dezvoltarea fiecărui elev.
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
METODE INTERACTIVE DE GRUP
FEMEIA VERITABILĂ.
Filozofia batranetii George Carlin
GRUPUL ŞCOLAR DE CHIMIE INDUSTRIALĂ OCNA MUREŞ
Un cintec japonez faimos -Rimi Natsukawa –
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
Kalokagathia 18 DECEMBRIE 2007
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Cum scriem un articol.
Transcriere de prezentare:

„Nu există ceva mai presus de tată și de mamă printre oameni ” Teognis „Părinții sînt ceva ce rămîne de la strămoși și luăm cu noi în viitor.” M. Voiculescu

Dirigenția Proiect didactic Clasa a II-a Pas cu pas Realizat de: Veronica Loghin Grad didactic doi Gimnaziul s.Bălășești

Numărul lecției în modul conform proiectării la Dirigenție: Numărul lecției conform orarului: 5 Durata lecției: 45 minute Modulul: Formarea pentru autocunoaștere și dezvoltare personală

Subiectul : ”Familia mea- casa mea”

Obiective operaționale: *să cunoască aspectele specifice ale vieții de familie; *să identifice principalele funcții ale familiei; *să aprecieze importanța solidarității acesteia și a siguranței pe care ea o oferă; *să manifeste interes și respect față de membrii familiei; *să-și asume responsbilități în viața de familie.

Tehnologii didactice: a) Metode : - Microfonul magic, galeria întrebărilor, acrostihul, jocul de rol, cîntecul Familia, povestea, descrierea, comentariul, piramida, Argumentul, gîndire filozofică, jocul Aplauze Extensie: recital de poezie, expoziție de desene la tema Familia, dansul Hora b) Forme de organizare: - frontal, individual, în grup c) Mijloace didactice: - foto, planșe la temă, fișe de lucru, laptop, videoproiector, d) Resurse temporale: 45 minute e) Resurse umane: 17 elevi, părinți, bunici

Desfășurarea activității Evocare :

Familia mea

*Galeria întrebărilor: Cu microfonul magic o elevă-repoter de la „Alunelul ” trece printre bănci și pune întrebările ce urmează, pe fundalul muzicii lui Vivaldi ? *Galeria întrebărilor: Ce este familia?

Care sunt membrii familiei tale? ?

Cine este cel mai în vârstă? ?

Cine este cel mai tânăr? ?

Ce rol are mama? ?

Ce rol are tata? ?

Ce rol ai tu în familie? ?

Care sunt evenimentele importante într-o familie? ?

Ce act dovedește existenţa familiei? ?

Ce activităţi comune ai cu familia ta? ?

REALIZAREA SENSULUI acrostihul FAMILIE *Se completează cu cuvinte-însușiri FAMILIE

Sceneta: „Familia mea la masă” Este o zi de duminică. Mama, bunica și nepoțica pregătesc masa.Tatăl cu feciorul joacă o partidă de șah. Membrii familiei iau masa. Fiecare membru al familiei dă dovadă de o comportare civilizată la masă. *Sceneta se prezintă sub formă de pantomimă

Ne odihnim un pic cu cîntecul ”Familia”

Activități în grup (elevi, părinți) Grupul 1. Creați o poveste cu titlul: „Bunicii - personajele copilăriei mele”

Grupul 2. Faceți portretul familiei ideale

Grupul 3. Este necesar să știm ...

Grupul 4. Comentați: „Un om fusese o frunză. și doar ram cu ram Grupul 4. Comentați: „Un om fusese o frunză ... și doar ram cu ram ... au izbutit să crească și să nască pomul...”

Piramida „Funcțiile familiei” (Pe mese aveți fișele cu funcțiile familiei, citiți-le în grup, apoi completăm piramida.) *Dă naștere copiilor *Produce bunuri necesare societății *Asigură creșterea și educația copiilor *Menține echilibrul în societate Trei argumente: „Clasa mea-familia mea” (Elevii argumentează veridicitatea acestei afirmații)

Să rîdem puțin: Jocul : „Aplauze” - Bunicule, și dumneata ai fost cîndva copil? - Desigur. - Probabil că arătai tare caraghios cu cheliuță și bărbiță?! Jocul : „Aplauze” Să se ridice cei care preferă să înceapă ziua cu un sărut. Să se ridice cei care oferă multă dragoste celor din jur. Să se ridice cei ce-și respectă colegii. Să se ridice cei care mențin relații armonioase în familie.

Ascult, judec și iau învățăminte : A fost odată un copil pe care îl chema George și care locuia împreună cu părinții săi . El era un copil ca toți ceilalți, însă obișnuia să-i supere prin năzbîtiile pe care le făcea. Nu-i plăcea să-și facă lecțiile, uneori își agresa colegii la școală și o supă- ra pe doamna învățătoare. Acasă nu voia să-i asculte pe părinți, deși aceștea încercau să se poarte cît mai frumos cu el. Nu voia să-și facă temele, le vorbea urît, iar la el în cameră era întotdeauna dezordine. Într-o zi, părinții săi nu s-au mai întors acasă așa cum o făceau de fiecare zi. Orele treceau și ei nu mai apăreau. - Ce credeți că s-a întîmplat cu băiatul? - Ce a simți cînd a văzut că părinții lui nu s-au întors? - Ce a făcut?

REFLECȚIE ȘI EVALUARE Gândire filozofică *Este posibil să te descurci singur în societate? *Poți să renunți la familie?

(câte un gând de la fiecare elev, părinte, bunic prezent la oră) De ce este importantă familia pentru tine? (câte un gând de la fiecare elev, părinte, bunic prezent la oră)

EXTENSIE Temă pentru acasă : Recital de poezie la tema Familia Expoziție de desene (pregătite acasă )