Simulare de examen Psihologie medicală

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

Proiectul vietii si asigurarile de viata
Muşcături de şarpe.
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
COMUNICAREA VESTILOR PROASTE DR.LEOVEANU T.IONUT HORIA
CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIŞTI
Ziua Ștafetei – Acum decid eu.
:47:25 teste teste teste.
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
In sfârşit o veste bună ...si prea târziu nu-i niciodată!
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
2 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Facultatea de Informatică Universitatea “Al. I
Transmiterea veştilor proaste
Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate
Ziua Internaţională Împotriva Violenţei asupra Femeilor 25 Noiembrie
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
Tutunul și bolile pulmonare
Viaţa în Irlanda şi UK lucrând ca şi asistent medical generalist
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
Autori: Dr. Mioara Radu, Dr. Mihaela Gaiculescu, Dr
Transmiterea veştilor proaste
„Informati-vă pacienţii despre serviciile preventive!”
7 aprilie 2019 Ziua Mondială a Sănătăţii
prof. univ. dr. ing. Claudiu Vasile KIFOR ş.l. dr. ing. Lucian LOBONŢ
Arta de a vorbi în public
Neprihănire, credință și faptele Legii Galateni 2:15-21
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
PACHETUL DE BAZĂ – MEDICINA DE FAMILIE
4 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Simulare de examen Psihologie medicală
Să știi mai multe, să fii mai bun
Reînvie Speranța 7 Iubire și protecție Finanțele Familiei SET SERIA
3 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
MAXIME.
6 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Un nou tip de consumator? Tendinte si preferinte
Există obiceiuri în viaţă, zilnic, care dăunează creierului, practic se distrug neuronii, diminuându-se simţitor cantitatea lor. Fără micul dejun Persoanele.
Invatarea centrata pe elev
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
Informatica in economie
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
STARTUP ECO TRAINING FIRMS
“Să formezi o echipă este doar începutul, Să rămâi împreună înseamnă progresul, Să lucrezi împreună aduce succesul! ” Henry Ford.
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
METODA PROIECTULUI.
MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
Florile Bune pentru dezvoltarea unei afaceri si pentru cresterea randamentului angajatilor.
Prof. Mihaela Apetroae – I.S.J. Iaşi
METODE INTERACTIVE DE GRUP
FEMEIA VERITABILĂ.
„Informati-vă pacienţii despre serviciile preventive!”
Monitorizarea modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Contractul de voluntariat
Comunicarea în coaching.
Dezvoltarea Penitenciarului nr
Adolescenta.
TATUAJUL şi RISCURILE LUI
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Curs 4 Valoarea atribuită muncii. Comportamente contraproductive
Chişinău 2016 Iuliana Curea
Introducere în coaching cognitiv-comportamental
Ziua Internațională a Sănătății
Transcriere de prezentare:

Simulare de examen Psihologie medicală Lect. Univ. Dr. Florina Nechita

Pacientă, în vârsta de 26 de ani, necăsătorită, studentă la două facultăți și la un master, se prezintă la cabinet pentru investigaţii medicale în legătură cu o iritație pe o suprafață a pielii destul de mare. Iritația nu a cedat la automedicație, deși pacienta s-a documentat pe internet și a respectat cu strictețe toate indicațiile de pe forumuri și site-uri. Când medicul începe anamneza, pacienta inițial refuză să răspundă la întrebări pentru ca ea consideră că a stabilit corect diagnosticul de dermatită de contact și nu are nevoie de altă opinie, ci doar de un tratament eficient cât mai repede. Când medicul insistă să obțină permisiunea pacientei pentru a-și desfășura activitatea, pacienta cere să afle detalii despre alte cazuri asemănătoare pe care medicul le-a mai întâlnit.

Descrieţi modelul bio-psiho-social pentru reacțiile alergice cutanate în cazul pacientei voastre. Identificaţi cel puţin 2 elemente pentru fiecare factor. 1p Identificaţi şi descrieţi tipul comportamental al pacientei. 1p Identificaţi şi explicaţi două mecanisme de apărare manifestate de pacient (definiţia mecanismului + exemplul din caz). 2p Folosiţi una dintre teoriile stilului de viaţă pentru a explica pacientei importanța unui proces de diagnosticare corect (descrieţi teoria şi modul în care aţi aplica-o cu pacientul). 3p Explicaţi copingul centrat pe problemă. Descrieţi cum l-aţi folosi pentru a construi împreună cu pacienta un plan de diagnostic și tratament. 2p

Pacientă, în vârsta de 26 de ani, necăsătorită, studentă la două facultăți și la un master, se prezintă la cabinet pentru investigaţii medicale în legătură cu o iritație pe o suprafață a pielii destul de mare. Iritația nu a cedat la automedicație, deși pacienta s-a documentat pe internet și a respectat cu strictețe toate indicațiile de pe forumuri și site-uri. Când medicul începe anamneza, pacienta inițial refuză să răspundă la întrebări pentru ca ea consideră că a stabilit corect diagnosticul de dermatită de contact și nu are nevoie de altă opinie, ci doar de un tratament eficient cât mai repede. Când medicul insistă să obțină permisiunea pacientei pentru a-și desfășura activitatea, pacienta cere să afle detalii despre alte cazuri asemănătoare pe care medicul le-a mai întâlnit. a. Descrieţi modelul bio-psiho-social pentru reacțiile alergice cutanate în cazul pacientei voastre. Identificaţi cel puţin 2 elemente pentru fiecare factor. 1p

Modelul bio-psiho-social – 1p (0,25p pentru fiecare factor) Factorii biologici – ereditatea, alimentația, program redus de odihnă = oboseală fizică, expunerea la alergeni; Factorii psihologici – vulnerabilități: stres psihic prelungit, agresivitatea/ostilitatea + oricare dintre caracteristicile tipului A comportamental; resurse: curiozitate și interes, determinare, dorința de a fi sănătoasă. Factorii sociali – presiunea socială care vine din competitivitate și nevoia de afirmare/validare, suport social scăzut (nu acceptă ajutor pentru că își impune să se descurce singură); Factorii ecologici – dorința de succes/afirmare, convingerea că munca e singurul mod de a reuși în viață, agitatația care vine din presiunea timpului, atitudinea ostilă față de orice sarcină și orice obstacol perceput.

Pacientă, în vârsta de 26 de ani, necăsătorită, studentă la două facultăți și la un master, se prezintă la cabinet pentru investigaţii medicale în legătură cu o iritație pe o suprafață a pielii destul de mare. Iritația nu a cedat la automedicație, deși pacienta s-a documentat pe internet și a respectat cu strictețe toate indicațiile de pe forumuri și site-uri. Când medicul începe anamneza, pacienta inițial refuză să răspundă la întrebări pentru ca ea consideră că a stabilit corect diagnosticul de dermatită de contact și nu are nevoie de altă opinie, ci doar de un tratament eficient cât mai repede. Când medicul insistă să obțină permisiunea pacientei pentru a-și desfășura activitatea, pacienta cere să afle detalii despre alte cazuri asemănătoare pe care medicul le-a mai întâlnit. b. Identificaţi şi descrieţi tipul comportamental al pacientei. 1p

Tipul A comportamental - 1p Se punctează 0,10p pentru fiecare dintre următoarele trăsături: ambiţie maximă nevoia de timp nelinişte nerăbdare competitivitate ostilitate: cognitivă (gânduri duşmănoase, dispreţ, supărare); comportamentală (agresivitate verbală sau fizică) implicare profesională majoră(„workaholic") veleităţi de şefi sindromul AHA (nucleul toxic)

Pacientă, în vârsta de 26 de ani, necăsătorită, studentă la două facultăți și la un master, se prezintă la cabinet pentru investigaţii medicale în legătură cu o iritație pe o suprafață a pielii destul de mare. Iritația nu a cedat la automedicație, deși pacienta s-a documentat pe internet și a respectat cu strictețe toate indicațiile de pe forumuri și site-uri. Când medicul începe anamneza, pacienta inițial refuză să răspundă la întrebări pentru ca ea consideră că a stabilit corect diagnosticul de dermatită de contact și nu are nevoie de altă opinie, ci doar de un tratament eficient cât mai repede. Când medicul insistă să obțină permisiunea pacientei pentru a-și desfășura activitatea, pacienta cere să afle detalii despre alte cazuri asemănătoare pe care medicul le-a mai întâlnit. c. Identificaţi şi explicaţi două mecanisme de apărare manifestate de pacient (definiţia mecanismului + exemplul din caz). 2p

Regresie (refuză anamneza pentru că ea știe mai bine – comportament infantil) – 1p (0,5p definiția + 0,5p explicația) Comutare (comută furia din relația cu medical și o exprimă în relația cu asistentul medical) – 1p (0,5p definiția + 0,5p explicația)

Pacientă, în vârsta de 26 de ani, necăsătorită, studentă la două facultăți și la un master, se prezintă la cabinet pentru investigaţii medicale în legătură cu o iritație pe o suprafață a pielii destul de mare. Iritația nu a cedat la automedicație, deși pacienta s-a documentat pe internet și a respectat cu strictețe toate indicațiile de pe forumuri și site-uri. Când medicul începe anamneza, pacienta inițial refuză să răspundă la întrebări pentru ca ea consideră că a stabilit corect diagnosticul de dermatită de contact și nu are nevoie de altă opinie, ci doar de un tratament eficient cât mai repede. Când medicul insistă să obțină permisiunea pacientei pentru a-și desfășura activitatea, pacienta cere să afle detalii despre alte cazuri asemănătoare pe care medicul le-a mai întâlnit. d. Folosiţi una dintre teoriile stilului de viaţă a explica pacientei importanța unui proces de diagnosticare corect (descrieţi teoria şi modul în care aţi aplica-o cu pacientul). 3p

Descrierea teoriei şi a componentelor – 1p Folosirea ei în practică (pe componente) – 2p

Pacientă, în vârsta de 26 de ani, necăsătorită, studentă la două facultăți și la un master, se prezintă la cabinet pentru investigaţii medicale în legătură cu o iritație pe o suprafață a pielii destul de mare. Iritația nu a cedat la automedicație, deși pacienta s-a documentat pe internet și a respectat cu strictețe toate indicațiile de pe forumuri și site-uri. Când medicul începe anamneza, pacienta inițial refuză să răspundă la întrebări pentru ca ea consideră că a stabilit corect diagnosticul de dermatită de contact și nu are nevoie de altă opinie, ci doar de un tratament eficient cât mai repede. Când medicul insistă să obțină permisiunea pacientei pentru a-și desfășura activitatea, pacienta cere să afle detalii despre alte cazuri asemănătoare pe care medicul le-a mai întâlnit. e. Explicaţi copingul centrat pe problemă. Descrieţi cum l-aţi folosi pentru a construi împreună cu pacienta un plan de diagnostic și tratament. 2p

Copingul centrat pe problemă: explicarea mecanismului de coping– 1p descrierea situaţiei cu elementele din copingul centrat pe emoţii – 1p

Pacientă, în vârstă de 26 de ani, studentă, căsătorită, se prezintă la cabinet la indicațiile medicului de familie pentru investigații legate de un posibil diagnostic de diabet. Pacienta insistă să intre în cabinet acompaniată de soț întrucât el știe cel mai bine să explice stările ei. La confirmarea diagnosticului și prezentarea opțiunilor de tratament, pacienta afirmă că a ajuns așa din cauza tuturor supărărilor de acasă și de la serviciu, apoi manifestă simptomele unui atac de panică.

Descrieţi modelul bio-psiho-social pentru diabet bolile de nutriție în cazul pacientei voastre. Identificaţi cel puţin 2 elemente pentru fiecare factor. 1p Identificaţi şi explicaţi tipul comportamental al pacientului. 1p Identificaţi şi explicaţi două mecanisme de apărare manifestate de pacient (definiţia mecanismului + exemplul din caz). 2p Explicaţi mecanismul de coping centrat pe emoții. Identificați ce emoții exprimă sau nu pacienta. 2p Folosiţi una dintre teoriile stilului de viaţă pentru a explica pacientei planul de tratament (descrieţi teoria şi modul în care aţi aplica-o cu pacientul). 3p

Pacientă, în vârstă de 26 de ani, studentă, căsătorită, se prezintă la cabinet la indicațiile medicului de familie pentru investigații legate de un posibil diagnostic de diabet. Pacienta insistă să intre în cabinet acompaniată de soț întrucât el știe cel mai bine să explice stările ei. La confirmarea diagnosticului și prezentarea opțiunilor de tratament, pacienta afirmă că a ajuns așa din cauza tuturor supărărilor de acasă și de la serviciu, apoi manifestă simptomele unui atac de panică. a. Descrieţi modelul bio-psiho-social pentru diabet și bolile de nutriție în cazul pacientei voastre. Identificaţi cel puţin 2 elemente pentru fiecare factor. 1p

Modelul bio-psiho-social – 1p (0,25p pentru fiecare factor) Factorii biologici – ereditatea, alimentația, absența sportului, program redus de odihnă și de relaxare; Factorii psihologici – vulnerabilități: incapacitatea de a gestiona stresul psihic, copleșirea, caracteristicile tipului C comportamental, dependența relațională; resurse: capacitatea de a accepta ajutor, capacitatea de a urma indicații. Factorii sociali – presiunea socială a responsabilității din relații (dorința de armonie) și din sarcinile și rolurile multiple, suport social (sprijinul soțului și al medicului de familie); Factorii ecologici – presiunea aşteptărilor din relaţiile cu ceilalţi, presiunea pe care o pune pe propria persoană pentru a se ridica la nivelul așteptărilor percepute, sacrificiul de sine ca strategie de viață, credința că armonia este singurul lucru important.

Pacientă, în vârstă de 26 de ani, studentă, căsătorită, se prezintă la cabinet la indicațiile medicului de familie pentru investigații legate de un posibil diagnostic de diabet. Pacienta insistă să intre în cabinet acompaniată de soț întrucât el știe cel mai bine să explice stările ei. La confirmarea diagnosticului și prezentarea opțiunilor de tratament, pacienta afirmă că a ajuns așa din cauza tuturor supărărilor de acasă și de la serviciu, apoi manifestă simptomele unui atac de panică. b. Identificaţi şi explicaţi tipul comportamental al pacientului. 1p

Tipul C comportamental - 1p Se punctează 0,10p pentru fiecare dintre următoarele trăsături: incapacitatea de a verbaliza şi de a recunoaşte emoţiile, mai ales pe cele negative (0,20p) incapacitatea de a savura emoţiile pozitive obişnuite nevoia de armonie în relaţii lipsa de iniţiativă influenţabilitate crescută inconstanţă în conduită dificultatea de a decide complex de reacţii negative secundare (subiacente) precum autodepreciere, sentimente de neputinţă şi de pierdere a controlului (0,20p)

Pacientă, în vârstă de 26 de ani, studentă, căsătorită, se prezintă la cabinet la indicațiile medicului de familie pentru investigații legate de un posibil diagnostic de diabet. Pacienta insistă să intre în cabinet acompaniată de soț întrucât el știe cel mai bine să explice stările ei. La confirmarea diagnosticului și prezentarea opțiunilor de tratament, pacienta afirmă că a ajuns așa din cauza tuturor supărărilor de acasă și de la serviciu, apoi manifestă simptomele unui atac de panică. c. Identificaţi şi explicaţi două mecanisme de apărare manifestate de pacientă (definiţia mecanismului + exemplul din caz). 2p

Proiecție (cauza bolii ei o reprezintă supărările) – 1p (definiția 0,5 + exemplul 0,5) Refulare (atac de panică) – 1p (definiția 0,5 + exemplul 0,5)

Pacientă, în vârstă de 26 de ani, studentă, căsătorită, se prezintă la cabinet la indicațiile medicului de familie pentru investigații legate de un posibil diagnostic de diabet. Pacienta insistă să intre în cabinet acompaniată de soț întrucât el știe cel mai bine să explice stările ei. La confirmarea diagnosticului și prezentarea opțiunilor de tratament, pacienta afirmă că a ajuns așa din cauza tuturor supărărilor de acasă și de la serviciu, apoi manifestă simptomele unui atac de panică. e. Explicaţi mecanismul de coping centrat pe emoții. Identificați ce emoții exprimă sau nu pacienta. 2p

Copingul centrat pe emoții: explicarea mecanismului de coping – 1p formularea unui plan de tratament – 1p

Pacientă, în vârstă de 26 de ani, studentă, căsătorită, se prezintă la cabinet la indicațiile medicului de familie pentru investigații legate de un posibil diagnostic de diabet. Pacienta insistă să intre în cabinet acompaniată de soț întrucât el știe cel mai bine să explice stările ei. La confirmarea diagnosticului și prezentarea opțiunilor de tratament, pacienta afirmă că a ajuns așa din cauza tuturor supărărilor de acasă și de la serviciu, apoi manifestă simptomele unui atac de panică. d. Folosiţi una dintre teoriile stilului de viaţă pentru a explica pacientei planul de tratament (descrieţi teoria şi modul în care aţi aplica-o cu pacientul). 3p

Descrierea teoriei şi a componentelor– 1p Folosirea ei în practică (pe componente) – 2p