Algoritmi.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Copyright.
Advertisements

Clubul Prietenii Matematicii
Aplicaţii Calculaţi media aritmetică şi suma pătratelor numerelor 10, 12, 57, 23, 99 folosind caseta statistică a calculatorului. Calculaţi valoarea expresiei.
Determinarea divizorilor unui numar
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Şcoală Europeană
Recapitulare – rezolvați următorul rebus:
Sisteme de calcul în timp real
CONSTRUCTUVISMUL.
Programare Avansata cu FPGA - 1
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Structura sistemelor de calcul (03-5)
Ethernet.
Reorganizarea judiciară, între mit și realitate
Birotica  Excel_2 C6 / Prezentare generală Ferestra Excel
Procesarea și optimizarea interogărilor
O PROPUNERE DE DEFINIŢII DE TERMENI DIN TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI
Facultatea de Informatică Universitatea “Al. I
Transmiterea veştilor proaste
Conținut Matrice.
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
PROTOCOALE PE O LEGĂTURĂ DE DATE
PROPRIETĂŢILE DETERMINANŢILOR
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
Modelarea in VHDL a automatelor secventiale
Elementele de bază în Solidworks
Transmiterea veştilor proaste
Sisteme Încorporate Curs 2.
1. Secțiuni în piramidă 2. Trunchiul de piramidă 3. Aplicație.
Prezentări subiecte de cercetare
Inserarea hiperlegaturilor
Să înţelegem revendicările
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 5
Generalități despre fișiere
PROTOCOALE PE O LEGĂTURĂ DE DATE
CLUBUL ELEVILOR MIOVENI-ARGES Cercul de Informatică Grupa - avansati Profesor:Ghena Mihaela Disciplina : Informaticã. Unitatea de invatamant: Pascal.
SORTAREA PRIN METODA BULELOR
2. Unitatea aritmetică și logică
Aplicații for Nivel - Inițiere.
S t r u c t u r i l i n i a r e  .
Simulare de examen Psihologie medicală
Optimizarea funcțiilor de pierdere. Algoritmul coborârii pe gradient.
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
TIPURI DE CERERI SI SCRISORI
Informatica in economie
DESCOMPUNERI ÎN FACTORI.
EVALUAREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI
Cursul 7: Memorarea şi managementul informațiilor economice
Subiectul:Ozoboții în acțiune
Teoremele lui Kirchhoff
ESANTIONAREA SI CUANTIZAREA IMAGINILOR 1. Introducere
Sisteme de operare în timp real Contiki
A i r b o r.
Introducere in Geoinformatica
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Deducţia şi inducţia în procesul producerii cunoaşterii
“STUDIU SATISFACTIE CLIENTI”
Structura sistemelor de calcul (02-3)
  Consultare publică cu privire la normele privind răspunderea producătorului pentru prejudiciul cauzat de un produs cu defect Constanta, 25 aprilie 2017.
„PE CĂRĂRI DE MUNTE” – VIZITĂ DE STUDIU
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Cum scriem un articol.
Tipuri de placi video,sunet si retea
Transcriere de prezentare:

Algoritmi

Cuvîntul algoritm provine de la algorithm – scrierea latină a “аль – Хорезми”, prin acest nume în Europa medievală îl cunoşteau pe slăvitul matematic din Horesm (în prezent oraş din Uzbechistan) Muhamed ben Musu, care a trăit în anii 783 – 850

Algoritm – consecutivitate precisă de paşi, înţelese executantului, pentru a îndeplini o serie de activităţi îndreptate spre аtingerea unui rezultat concret.

Proprietăţile algoritmului: consecvenţă; determinare; discriptivitate; finitudine; rezultativitate; eficacitate; generalizare.

Tipuri de algoritm: Liniar De ramificare (decizional) Ciclic Orice algoritm poate fi descris prin combinarea acestor 3 construcţii

Forme de descriere : Verbal schema-bloc pseudocod program

Forma verbală de scriere a algoritmilor de obicei este destinată pentru algoritmi orientaţi la omul-executant. Comenzile acestor algoritmi se execută în consecutivitate firească, dacă nu este reamarcat altceva.

Început Schema-bloc prezintă algoritmul în formă vizual-grafică. Comenzile se află în blocuri, legate prin săgeţi, care arată consecutivitatea de executare a algoritmului. Introducerea informaţiei Executare Condiţie Extragerea informaţiei Sfîrşit

Pseudocod prezintă o sistemă de notaţii şi reguli, destinată pentru o scriere unificată a algoritmilor. Ea ocupă un loc intermediar între limbajul formal şi cel natural (firesc). Alg numele algoritmului Se dă condiţiile de execuţie Scop scopul de executare Înc | corpul algoritmului (consecutivitate de comenzi) Sf

Program Uses crt; Var x,y: integer; Begin fillChar (mem[$B800:0], 80*25*2,0); Y:=0; Repeat X:=0; mem[$B800:x*2+y*160+1]:=byte(«*»); Inc(x,2); Until x>=79; Inc(y,2); Until y>=24; End. Program este un algoritm scris într-un limbaj de programare înţeles de calculator.

Executant – instalaţie sau fiinţă, care execută după anumite reguli algoritmul alcătuit.

Comandă – indicaţie executantului de a îndeplini o anumită acţiune. Totalitatea de comenzi înţelese de executant se numeşte sistemul lui de comenzi.

Executantul, care poate nici nu înţelege scopul algoritmului, se numeşte Executant formal.

Algoritmii liniari – constau din cîteva comenzi (operatori), care trebuie să fie executaţi consecutiv unul după altul.

Ramificare (alternativă) – este o formă de organizare a activităţii în care în dependenţă de veridicitatea unei condiţii, se execută una sau alta consecutivitate de acţiuni.

Forma completă a ramificării da nu CONDIŢIE Acţiunea 1 Acţiunea 2

Forma incompletă a ramificării da nu CONDIŢIE Acţiunea 1

Ciclu (repetare) se numeşte aşa formă de organizare a activităţii, în care una şi aceeaşi consecutivitate de acţiuni se repetă de mai multe ori (sau nici o dată) atîta timp cît se îndeplineşte o careva condiţie.

Construcţii ciclice sînt de două tipuri: Ciclu cu contor (pentru), în care corpul ciclului se execută un număr determinat de ori. Ciclu condiţionat (cît), în care corpul ciclului se execută atîta timp cît se îndeplineşte condiţia.

Ciclu cu contor Contor Corpul ciclului

Ciclu cu condiţie condiţie Corpul ciclului