Îmbunătăţirea proceselor ( CMMI ) Student: Nicuţă Laura Grupa: 341 C5
Cuprins CMMI Nivelurile CMMI Îmbunătăţirea proceselor Concluzii Întrebări / Răspunsuri
CMMI CMMI = Capability Maturity Model Integration Definiţie: modalităţi de îmbunătăţire a proceselor prin care organizaţiile îşi îmbunătăţesc performanţa.
Nivelurile CMMI
Îmbunătăţirea proceselor OPTIMIZARE - existenţa unei bucle închise formată din execuţia procesului, măsurare şi îmbunătăţire continuă. Motto: “Adevăratele îmbunătăţiri sunt cele care reinventează procesele şi ne schimbă complet percepţia asupra lor”. Cuvinte cheie: “feedback”, “control” şi “îmbunătăţire”.
Îmbunătăţirea proceselor (2) Tehnici la nivel de organizaţie: identificarea “punctelor slabe” îmbunătățirea continuă a proceselor evaluarea performanţelor
Îmbunătăţirea proceselor (3) Datele - folosite pentru a efectua analize de cost/beneficiu Îmbunătăţirea proceselor - oferă rezultate stabile pe termen lung Rezultatele - utilizate continuu pentru optimizarea proceselor CMMI asigură organizaţiilor elementele esenţiale ale unui proces eficient.
Îmbunătăţirea proceselor (4) Se aplică pentru a ghida procesul îmbunătăţirii de-a lungul unui proiect, al unei divizii sau al unei întregi organizaţii. Se concentrează pe ingineria sistemelor şi a software-ului, dezvoltarea integrată a proceselor/ produselor, precum şi pe managementul furnizorilor.
Concluzii CMMI ajută la: integrarea funcţiilor organizaţionale, tradiţional separate fixează obiectivele procesului de îmbunătăţire şi priorităţile sale furnizează indicaţii pentru procese de calitate asigură un punct de referinţă pentru evaluarea proceselor curente.
Întrebări ?