ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Miscari rectilinii si repaus
Advertisements

COMPONENȚA COMISIEI DE VERIFICARE CATALOAGE, NOTARE RITMICĂ, TEZE Hilohe Andra Diana Frigura Elena Bordianu Gabriela Cenuşe Lavineta Ismana-Ilisan Camelia.
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
CUM DUMNEZEULUI AM SUPRAVIETUIT COPILARIEI NOASTRE?
LICEUL TEHNOLOGIC “SOMEŞ” DEJ
Nicolae Labis.
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
COMENIUS REGIO “4S-Say Short Simply Sport”
RAPORT – Grădina Botanică -sănătate și mișcare-
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
In sfârşit o veste bună ...si prea târziu nu-i niciodată!
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
„CARAVANA PRIETENIEI”
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
...lipsa apei e cauza nr.1 a oboselii din timpul zilei?
TEHNOLOGIA CONFECTIONATII PROTEZELOR MOBILIZABILE
ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI VITEAZUL”
CURS DE FORMARE Metode eficiente de învățare a fizicii
prof. PLĂCINTA MIHAELA CARMEN
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,, SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA
Școala Gimnazială ”Octavian Goga” – Rășinari
Metabolismul Energetic
...într-un colțișor al Terrei...
Ziua Internaţională Împotriva Violenţei asupra Femeilor 25 Noiembrie
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
Tutunul și bolile pulmonare
ﻙ Adevărul despre Ciocolată.
Co-Creation of Value in IT Service Processes using Semantic MediaWiki
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
ȘCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ, CÂMPINA
LET’S SAY STOP TO GENDER DISCRIMINATION IN EDUCATION
PROIECT-CONCURS LA NIVEL DE ȘCOALĂ
PROIECT DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ
Nu este o lecție de istorie
Studiu de caz: Sarmizegetusa Prof. Tănase Cristina Elena
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
ŞASE OBICEIURI SÃNÃTOASE CARE NE ÎMBOLNÃVESC
Simulare de examen Psihologie medicală
Să știi mai multe, să fii mai bun
ACCIDENTE DE MUNCĂ DE CIRCULAŢIE
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
Există obiceiuri în viaţă, zilnic, care dăunează creierului, practic se distrug neuronii, diminuându-se simţitor cantitatea lor. Fără micul dejun Persoanele.
Invatarea centrata pe elev
LUCRARE DE DIZERTAȚIE “PROMOVAREA POLITICILOR PUBLICE DE SĂNĂTATE PENTRU REDUCEREA RISCULUI ÎMBOLNĂVIRII ADOLESCENȚILOR” Coordonatori: Masterand:
“Educatie cu responsabilitate si oportunitate de dezvoltare pentru copii si tinerii romi din Homorod, judetul Brasov –EROD” Proiect finanţat cu sprijinul.
PARGHIA ***.
Înţelege diabetul, preia controlul!
Ora de net Asociația Salvați Copiii
Cadrul normativ privind organizarea
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Kinetoprofilaxia KT. ADINA MUNTEAN.
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
FEMEIA VERITABILĂ.
ZIUA MONDIALĂ DE LUPTĂ ÎMPOTRIVA HIPERTENSIUNII 17 mai 2019
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
Ziua Mondială a Diabetului 14 noiembrie
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Şcoala Gimnazială „Grigore Moisil”- Năvodari RAPORT ANUAL DE EVALUARE INTERNĂ (R.A.E.I.) FINALIZAT De către C.E.A.C. cu următoarea.
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
ZIUA EUROPEANĂ ÎMPOTRIVA OBEZITĂŢII
Structura sistemelor de calcul (02-3)
studii de caz PROGRAMUL FLEX: Future Leaders Exchange Program
Adolescenta.
TATUAJUL şi RISCURILE LUI
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Ghid de utilizare în siguranță a Internetului
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Perle de la Jocurile Olimpice
Transcriere de prezentare:

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA OBEZITATEA ÎN RÂNDUL ELEVILOR ŞI COMBATEREA EI IN CADRUL ORELOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ PROF. BABES MARIAN GABRIEL

Dintre problemele de sanatate care pot aparea la copiii obezi amintim doar cateva: diabet, pancreatita, cardiopatie, probleme ale ficatului, probleme ortopedice, probleme respiratorii ( obturarea cailor respiratorii superioare, restrangerea peretelui dinspre exterior al toracelui, ceea ce conduce la apnee in timpul somnului), reflux esofagian, calculi biliari, disfunctii in alimentatie, bulimia. Atunci cand excesul de greutate se acumuleaza in jurul taliei la copiii si la adolescentii obezi, creste riscul de aparitie a problemelor cardiovasculare si a hipertensiunii, toleranta anormala a glucozei ( crescand riscul aparitiei diabetului) si cresterea colesterolului.

Copiii supraponderali nu au incredere in sine si sunt foarte nemultumiti in ceea ce priveste aspectul lor fizic. Exista riscul ca acesti copii sa aiba rezultate slabe la invatatura si sa fie izolati social. Aparitia obezitatii se datoreaza faptului ca nivelul de activitate fizica este in continua scadere. Foarte multi copii prefera sa petreaca ore intregi in fata televizorului sau in fata calculatorului, in defavoarea practicarii unui sport.

TRATAMENTUL OBEZITATII PRIN SPORT 1 TRATAMENTUL OBEZITATII PRIN SPORT   1.Dieta trebuie sa preceadă tratamentul. 2. Scăderea in greutate se face prin exerciții cu efort intens, dar de scurta durata, combinate cu exerciții de respirație care sa asigure procesele aerobice. 3. Tonificarea musculaturii se face cu obiecte portabile, bastoane, haltere, mingi medicinale, poziții atârnat,târâre. 4. Perioada de întreținere – practicare unor sporturi(handbal, fotbal), alergări si automasajul.

COMBATEREA OBEZITAȚII PRIN ORELE DE EDUCATIE FIZICĂ

1. Alergarea de viteză( procedee metodice de dezvoltare a vitezei) 2 1.Alergarea de viteză( procedee metodice de dezvoltare a vitezei) 2.Forță (circuitele pe care le-am folosit în cadrul orelor au fost acelea pentru dezvoltarea forței abdominale, a spatelui, a picioarelor și a brațelor. 3.Parcursurile aplicative au fost formate din deprinderi de cățărare,târâre, escaladare , mers in echilibru care au avut un grad ridicat de dificultate. 4. Gimnastica acrobatică care presupune o bună mobilitate, echilibru, coordonare a segmentelor și forță. 5. Alergarea de rezistență prin eforturile aerobe pe care le cere proba. 6.Jocurile sportive (handbal si fotbal) – unde întâlnim atât eforturi anaerobe cât și aerobe.

DEZAVANTAJ Din cauza faptului că in clase colectivele nu sunt omogene pot apărea diferite probleme(reacții din partea acelor persoane care se simt frustrate că nu pot executa la nivelul clasei.

TABEL NOMINAL CLASA a VI-a INALTIME NR. CRT. NUMELE SI PRENUMELE SEXUL DATA NASTERII VARSTA INALTIME I.M.T. DIFERENTA 1 A. G. M 2000 13,5 154 145 - 163 NORMALA 2 B. R. F 2002 11,10 155 140 – 157 3 B. A. 2001 12,9 160 4 14,1 159 152 - 165 5 B.C. 12,7 156 147 - 162 6 C. A. 13,2 162 7 12,2 152 139 - 155 8 C. F. 13 9 D. A. 11,11 10 150 11 L. V. 13,1 12 L. C. 12,3 151 M. C. 14 M. I. 12,11 163 15 N.L. 2001. 12,4 149 16 P. I. 161 17 P. F. 12,5 157 18 S. S. 143 19 S. A. 20 O. N. 167 +4 21 S.A. 22 D. R

TABEL NOMINAL CLASA a VI-a GREUTATEA NR. CRT. NUMELE SI PRENUMELE SEXUL DATA NASTERII VARSTA GREU TATEA G.M.T. DIFERENTA 1 A. G. M 2000 13,5 34 34,7 - 52,4 -0,7 2 B. R. F 2002 11,10 47 30,6 - 47,2 NORMALA 3 B. A. 2001 12,9 41 34,7-52,4 4 14,1 48 40,7 – 56,4 5 B.C. 12,7 77 36,1 – 52,9 + 24,1 6 C. A. 13,2 68 +15,1 7 12,2 60 30,7-46,01 +14 8 C. F. 13 64 +11,1 9 D. A. 11,11 40 10 11 L. V. 13,1 56 +3,1 12 L. C. 12,3 35 M. C. 39 14 M. I. 12,11 38 15 N.L. 2001. 12,4 33 16 P. I. 63 +10,6 17 P. F. 12,5 42 18 S. S. 30,7 - 46,01 19 S. A. 55 +2,1 20 O. N. 21 S.A. 22 D. R

Indexul Masei Corporale NR. CRT. NUMELE SI PRENUMELE SEX DATA NASTERII VARS TA GREU TATEA INALTIMEA BMI(kg/m2 VALORI 1 A. G. M 22.09.2000 13,5 34 154 14,3 SUBPONDERE 2 B. R. F 07.04.2002 11,10 47 155 19,6 NORMALA 3 B. A. 27.05.2001 12,9 41 160 16 4 23.01.2000 14,1 48 159 19 5 B.C. 12.07.2001 12,7 77 156 31,6 Overweight 6 C. A. 28.12.2000 13,2 68 162 25,9 At risk of overweight 7 11.12.2001 12,2 60 152 26 8 C. F. 12.02.2001 13 64 26,3 9 D. A. 12.03.2002 11,11 40 16,6 10 23.03.2002 150 15,1 11 L. V. 31.01.2001 13,1 56 21,3 12 L. C. 13.11.2001 12,3 35 151 15,4 M. C. 02.01.2001 39 14 M. I. 13.03.2001 12,11 38 163 15 N.L. 09.10.2001. 12,4 33 149 14,9 P. I. 11.07.2001 63 161 24,3 17 P. F. 12.09.2001 12,5 42 157 18 S. S. 15.03.2002 143 17,1 S. A. 31.07.2001 55 24,1 20 O. N. 167 17,2 21 S.A. 15.07.2001 16,8 22 D. R 31.05.2001 15,6