Abordarea cognitivă a personalităţii. George Kelly ( )

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
BIBLIOTECARUL – LIDER COMUNITAR
Advertisements

CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ UNIVERSITARĂ
CUM DUMNEZEULUI AM SUPRAVIETUIT COPILARIEI NOASTRE?
Procesul Bologna si sistemul de învăţământ tehnic superior
PROGRAME SI ACTIVITĂȚI DE REINTEGRARE SOCIALă CARE POT FACE DIFERENȚA LA LIBERARE. BUNE PRACTICI LA PENITENCIARUL BUCUREȘTI-JILAVA în ARIA ASISTENței SOCIALE.
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
CONSTRUCTUVISMUL.
VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ
PROIECTUL EUROPEAN “ENDURANCE”
2 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
ANC Președinte Tiberiu Dobrescu Vicepreședinte Nicolae Postăvaru
Campanie de informare a Reprezentanţei Comisiei Europene în România
Ileana Vulpescu.
3 Aprilie 2012 Colegiul National Sportiv “Cetate” Deva
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Management performant în administrația publică din Municipiul Vulcan
PROIECTUL Profesor: Babusca Tatiana
Clasa: a VII -a Obiectul: Geometrie
TOATE drepturile fundamentale pentru TOATE persoanele cu dizabilităţi!
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Statistica evenimentelor produse în judeţul Vrancea în anul 2011
PROGRAM DE FORMARE ACADEMICA I.
Finanţarea IMM-urilor prin cardurile de plată
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Conf. univ. dr. Paul COCIOC
ÎMPREUNĂ PENTRU PACE Proiect educațional.
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
GRADINITA GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.3 CU PROGRAM NORMAL NR.24
4 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Simulare de examen Psihologie medicală
Să știi mai multe, să fii mai bun
3 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
6 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
Invatarea centrata pe elev
Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ
Riscuri operationale - definitie
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
LICEUL TEORETIC ,,LUCIAN BLAGA” CLUJ-NAPOCA Raportul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii AN ŞCOLAR
MUSEUM CORPUS de Valer Pop Sursa:
Informatica in economie
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
DE CE OUTSOURCING? DE CE INFORM LYKOS?.
Albert Einstein Gânduri şi vorbe.
Psihologia interculturală
Proiect co-finanţat din Fondul Social European
Proiect Tehnologia informatiei si a comunicatiilor
METODA PROIECTULUI.
concepte si instrumente de lucru e-Learning si software educational
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
Rolul valorilor culturale în dezvoltarea vieţii comunitare
METODE INTERACTIVE DE GRUP
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
Centrul Istoric plan de management Seminar:
Calea spre succes. O educatie mai buna pentru toti
Importanța legii periodicității
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
-pe baza transferului de inovaţie de la partenerii străini-
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Deducţia şi inducţia în procesul producerii cunoaşterii
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Facultatea de ………………………………………
PORTOFOLIUL PROFESORULUI METODIST
Metodologia elaborării proiectelor de intervenţie
Curs 4 Valoarea atribuită muncii. Comportamente contraproductive
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
Introducere în coaching cognitiv-comportamental
Să înţelegem revendicările (e) Convertor electric de putere
Instrumentar de formare privind APE 4. Evaluarea nevoilor
Transcriere de prezentare:

Abordarea cognitivă a personalităţii. George Kelly (1905-1967)

Ce pune pe prim plan abordarea cognitivă? Pentru Kelly – procesele cognitive reprezintă personalitatea în sine Teoria lui Kelly este una dintre cele mai recente şi originale Kelly s-a bazat pe experienţa sa cu persoanele cu tulburări psihice Imaginea lui Kelly asupra naturii umane este una optimistă

Date biografice Născut în 1905 la o fermă în Kansas Părinţii: oameni foarte religioşi Educaţia în anii copilăriei: neregulată S-a îndreptat spre psihologia clinică din cauza crizei economice interbelice În al doilea război mondial: psiholog în cadrul US Navy În 1960 a călătorit în toată lumea pentru a demonstra capacitatea teoriei sale de a rezolva problemele internaţionale; a decedat în 1965.

Teoria constructelor personale Indivizii umani privesc lumea asemenea oamenilor de ştiinţă – perspectivă unică asupra lumii Tiparul unic formulat de fiecare: construct Constructele nu sunt niciodată finalizate (infirmarea predicţiilor) Revizia constructului: absolut necesară

Postulatul fundamental: Procesele unei persoane sunt canalizate psihologic în funcţie de modul în care aceasta anticipează evenimentele

11 corolare corolarul construcţiei (similarităţile dintre evenimentele repetate): „Persoana anticipează evenimentele construind replici ale acestora”; corolarul individualităţii (diferenţele individuale în interpretarea evenimentelor): „Persoanele diferă unele faţă de altele în ceea ce priveşte construcţia evenimentelor”. corolarul organizării (relaţia dintre constructe): „Fiecare persoană dezvoltă, în funcţie de oportunităţile de anticipare a evenimentelor, un sistem care reflectă relaţia de ordine între constructe”.

corolarul dihotomiei (dihotomia constructelor): „Sistemul de constructe al unei persoane este compus dintr-un număr finit de constructe dihotomice”. corolarul alegerii (libertatea de a alege): „Persoana alege dintr-un construct dihotomic alternativa prin care poate să anticipeze cel mai bine evenimentele”. corolarul gamei de aplicare: „Un construct este util pentru anticiparea unei game finite de evenimente”.

corolarul experienţei (expunerea la experienţe noi): „Sistemul de constructe al unei persoane variază pe măsură ce aceasta construieşte replici ale evenimentelor”. corolarul modulării (adaptarea la experienţele noi): „Variaţiile sistemului de constructe sunt limitate de permeabilitatea constructelor”. corolarul fragmentării (competiţia dintre constructe): „Persoana poate să folosească succesiv o varietate de subsisteme de constructe care sunt incompatibile unul cu celălalt”.

corolarul asemănării (similarităţile dintre persoane în interpretarea evenimentelor): „În măsura în care o persoană foloseşte constructe similare cu ale altei persoane, procesele sale psihologice sunt similare cu ale acesteia”. corolarul socialului (relaţiile interpersonale): „În măsura în care o persoană interpretează procesul de construcţie al altei persoane, ea poate să joace un rol oarecare în procesul social în care este implicată acea persoană”.

The Role Construct Repertory Test)

Evaluarea teoriei Teoria nu s-a bucurat de un grad ridicat de acceptare A generat un volum mic de cercetări Elimină concepte fundamentale precum motivaţia În ultima perioadă are din ce în ce mai mulţi adepţi