VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Şcoala Gimnazială Nr. 7 "Sfânta Maria" Timişoara-România
Advertisements

ELECTRONICĂ II Notiţe de curs Cursul nr. 8
Care sunt aceste numere?
Ce cred Adventiştii de Ziua a Şaptea
Încă din Preistorie, oamenii au călătorit pe apă sau pe uscat pentru a descoperi noi locuri.
Pământenii-duşmani ai Terrei?
CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIŞTI
Eurobot 2019.
Frunza Alcătuire şi funcţii.
:47:25 teste teste teste.
Să vorbim despre piața financiară ne-bancară
APARATE ELECTRICE CASNICE
Structura sistemelor de calcul (03-5)
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
...lipsa apei e cauza nr.1 a oboselii din timpul zilei?
MODELAREA SEDIMENARII
TEHNOLOGIA CONFECTIONATII PROTEZELOR MOBILIZABILE
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,,SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA
ŞCOALA GIMNAZIALĂ ,, SFÂNTUL ANDREI’’ BRĂILA
Comisia Naţională a Pieţei Financiare
Metabolismul Energetic
1. Când prin minte îţi trec Gânduri care-ţi spun Să te compari Cu acei ce au avere, Cu bogaţi, cu oameni mari Când începi să nu ai pace, Când alţii.
Statistica evenimentelor produse în judeţul Vrancea în anul 2011
Într-o zi, profesorul ne-a cerut să aducem la şcoală nişte cartofi cruzi şi o pungă de plastic. Ne-a spus să punem în punga de plastic câte un cartof.
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
SUPORTUL VITAL DE BAZĂ (BASIC LIFE SUPPORT)
INTREBARI CU PATRU PATRATE!.
TEHNOLOGIA CONFECTIONATII PROTEZELOR MOBILIZABILE
PROIECTUL EDUCAŢIONAL
2. Unitatea aritmetică și logică
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Photoshop.
în sectoarele constructii si comert
3 Reînvie Speranța Creat pentru iubire SET PARTEA
ACCIDENTE DE MUNCĂ DE CIRCULAŢIE
Invatarea centrata pe elev
UNITATEA ÎN FAMILIE Studiul 7 pentru 18 Mai 2019.
CONFERINTA “CRESTERE SUSTENABILA: ROLUL MEDIULUI DE AFACERI IN ECHILIBRUL MACROECONOMIC SI IN CONVERGENA REALA” 28 OCTOMBRIE 2015 SPINOASA PROBLEMA A CONTEXTULUI.
Informatica in economie
PARGHIA ***.
Corpul tău....
METODA PROIECTULUI.
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
Ce cred Adventiştii de Ziua a Şaptea
Indego – avantaje utilizator
Kinetoprofilaxia KT. ADINA MUNTEAN.
TINERII INTRE “DA” SI “NU”
METODE INTERACTIVE DE GRUP
FUNCŢII DE BAZĂ ALE ORGANISMULUI ANIMAL
ESTE REINTERGRAREA ȘI RESOCIALIZAREA CONDAMNATELOR POSIBILĂ ÎN CONDIȚIILE ACTUALE? Prezentare pentru Conferința Internațională „Femeile și minorii în detenție:
prin Banca Transilvania
Modele de succes: Plăţile electronice în Noua Europă
Teoremele lui Kirchhoff
COMISIA NAŢIONALĂ PENTRU POPULAŢIE ŞI DEZVOLTARE
Tema 4. Tipurile de strategii ale întreprinderii.
Deducţia şi inducţia în procesul producerii cunoaşterii
DELIA COMŞA - Inspector de muncă ITM Sibiu
Prof. Valer Pop Şc.Gen.”Enea Grapini” Şanţ, Bistriţa-Năsăud
ȚESUTURILE VEGETALE ȘI ANIMALE
Contractul de voluntariat
MINISTERUL JUSTIŢIEI ŞI LIBERTĂŢILOR CETĂŢENEŞTI ROMÂNIA DIRECŢIA DE PROBAŢIUNE “Prezentarea experienţei României în dezvoltarea sistemului naţional de.
Dezvoltarea Penitenciarului nr
Cardul Anti-Radiatii, cel mai bun din lume!
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Raport de bilanţ al activităţii profesionale desfăşurate în anul 2012
Curs 4 Valoarea atribuită muncii. Comportamente contraproductive
Caracteristicile produsului
Raportul Grupului de Lucru 3
Transcriere de prezentare:

VALENŢE CULTURALE ALE SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ

M10. ELEMENTE DE ERGONOMIE ERGONOMIA este ştiinţa multidisciplinară care caută să adapteze munca la posibilităţile anatomice, fiziologice şi psihologice ale omului Scopurile ergonomiei: Adaptarea muncii la capacitatea de performanţă a lucrătorului. Proiectarea maşinilor astfel încât să fie uşor de manevrat. Dimensionarea locurilor de muncă în conformitate cu mărimea corpului lucrătorului. Adaptarea influenţelor din mediu (lumină, temperatură, umiditate).

TIPURI DE ACTIVITĂŢI SOLICITANTE PENTRU SISTEMUL MUSCULO – SCHELETAL. 1. POZIŢII ŞI MIŞCĂRI VICIOASE ÎN TIMPUL LUCRULUI

2. MANIPULARE MANUALĂ DIFICILĂ

3. MUNCI MONOTONE, REPETITIVE, STRICT DIRIJATE.

POZIŢII ŞI MODURI DE LUCRU. POZIŢIA ORTOSTATICĂ (ÎN PICIOARE). Un loc de muncă care necesită o poziţie ortostatică, implică o solicitare intensivă a picioarelor. Atunci când se lucrează în poziţie ortostatică este foarte important ca: Lucrurile de care aveţi nevoie trebuie să vă fie la îndemână. Înălţimea bancului de lucru să fie adaptată înălţimii lucrătorului, astfel încât înălţimea bancului de lucru să fie la nivelul coatelor lucrătorului atunci când acesta stă cu spatele drept şi cu umerii relaxaţi. Încălţămintea lucrătorului trebuie să fie adecvată muncii desfăşurate, deoarece în acest fel este mai puţin afectată coloana vertebrală. Lucrătorul să stea cât mai aproape de bancul de lucru, cu greutatea distribuită în mod egal pe ambele picioare.

2. POZIŢIA ŞEZÂNDĂ Activităţile care nu implică efort muscular şi care se pot efectua în cadrul unei zone limitate, se recomandă a se desfăşura în poziţie şezândă. Poziţia corectă de lucru este aceea în care lucrătorul îşi poate desfăşura activitatea fără a se întinde sau răsuci pentru a ajunge la anumite obiecte. Este foarte important să se stea coloana vertebrală dreaptă şi nu aplecat. Masa de lucru trebuie să fie la acelaşi nivel cu coatele lucrătorului. Nu este bine pentru organism a se lucra toată ziua în poziţia şezândă. Este indicat a se alterna poziţia şezândă cu poziţia ortostatică şi vice-versa.

3. MANIPULAREA MANUALĂ A SARCINILOR Prin manipulare manuală a sarcinilor şi greutăţilor se înţelege orice tip de transport sau mutare a unei sarcini, atunci când unul sau mai mulţi angajaţi ridică, aşază, împing, trag, cară sau mută o sarcină care, date fiind caracteristicile sale sau condiţiile ergonomice nefavorabile, cauzează riscul apariţiei unor afecţiuni, mai ales ale spatelui. Purtare Ridicare Împingere Tragere Deplasare

Prin „manipularea manuală dificilă” se înţelege: ridicarea sarcinilor cu greutate mare ridicarea sarcinilor din poziţia aplecat şi / sau contorsionat ridicarea sarcinilor la distanţă mare faţă de corp tragerea, împingerea sau mutarea sarcinilor

În cazul manipulării manuale dificile se impun următoarele măsuri: Ridicarea sau purtarea sarcinilor grele trebuie să se facă mecanizat. Când se ridică greutăţi, trebuie să se îndoaie genunchii şi să se depărteze puţin picioarele. Atunci când ridicarea greutăţilor este combinată cu împingerea acestora este necesar să se plaseze un picior înainte, în direcţia executării mişcării. Se va evita pe cât posibil răsucirea trunchiului atunci când se manipulează greutăţi mari.

4. MUNCA DINAMICĂ ŞI MUNCA STATICĂ MUNCA DINAMICĂ poate fi de două feluri: a) Muncă dinamică pozitivă: sub influenţa contracţiei musculare are loc deplasarea unui obiect sau a corpului. Exemple: ridicarea unei greutăţi, împingerea unui vagonet, urcarea pe o scară. b) Muncă dinamică negativa: sub influenţa contracţiei musculare se opune rezistenţă faţă de un corp ce se deplasează sub impulsul unei forţe exterioare. Exemple: coborârea unei scări, susţinerea unei greutăţi în cădere.

MUNCA STATICĂ: contracţia musculară crează un echilibru între forţa care tinde să se deplaseze şi energia pe care o dezvoltă muşchiul. În această situaţie nu există deplasare în spaţiu. Exemple: menţinerea corpului în poziţie ortostatică, menţinerea unei greutăţi la acelaşi nivel, menţinerea corpului în poziţie şezândă etc. Munca statică este mai obositoare decât munca dinamică: oboseala în munca statică este adesea însoţită de fenomene dureroase la nivelul muşchiului comparativ cu munca dinamică. De regulă se recomandă asocierea muncii statice şi a muncii dinamice. Această dinamicitate permite muşchilor să se contracte şi să se relaxeze periodic.

UTILIZAREA UNELTELOR ERGONOMICE Uneltele de mână trebuie să nu fie prea grele, pentru a fi uşor manipulate. Forma uneltelor trebuie să fie astfel încât să se evite poziţiile ciudate ale mâinilor. Pentru o prindere fermă şi sigură, uneltele trebuie să permită apucarea mânerului cu patru degete şi trecerea degetului mare peste primul dintre acestea