Tipuri de placi video,sunet si retea

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Proiectarea sistemelor digitale
Advertisements

Miscari rectilinii si repaus
Proiect la Tehnici de Redactare a Lucrarilor
ELECTRONICĂ II Notiţe de curs Cursul nr. 8
Algoritmii Dijkstra si Bellman-Ford pentru determinarea costului minim
Regulamentul cu privire la promovarea etică a medicamentelor
Eurobot 2019.
Recapitulare – rezolvați următorul rebus:
ASSET DESCRIPTION.
Sisteme de calcul în timp real
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
RAZBOIUL CLONELOR Denisa Markusev.
Programare Avansata cu FPGA - 1
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Educație financiară Internet banking.
Publicitatea in cadrul societatii S.C.CLADI S.R.L
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Ethernet.
Fazele clinico-tehnice pentru realizarea protezei scheletate
Prof.Ghetman Daniela Grup Şcolar”Al.Vlahuţǎ” Şendriceni
Masuri de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate financiara Temei legal: * Art.VIII si art. XI din OG 30/2011 pentru.
Procesarea și optimizarea interogărilor
Fig Informaţia analogică şi digitală
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
DISPOZITIVE DE INTRARE
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
Studiul si proiectarea acoperirii optime din punct de vedere performanta /cost cu module compuse din detectorii MGMSRPC, respectiv HCRTRD a zonei unghiurilor.
Elementele de bază în Solidworks
Sisteme Încorporate Curs 2.
Inserarea hiperlegaturilor
Organizarea informaţiilor pe disc
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 5
Generalități despre fișiere
MODULUL III: NOILE TEHNOLOGII SI OPTIMIZAREA LOR IN EDUCATIE
Eveniment de lansare proiect Activitati si rezultate
Programare Avansata cu FPGA - 2
Algoritmi.
Curs 4: Arhitectura unei Intreprinderi Digitale
Simulare de examen Psihologie medicală
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
Invatarea centrata pe elev
Structura emitentilor listati la BVB
ELECTRONICĂ ANALOGICĂ
PIATA CREDITULUI IN ROMANIA – FAST FORWARD >>
Tendinţe în tehnologie şi design pe piaţa cardurilor
Servicii de Comert Electronic
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
Conferinta internationala “Intarirea Legitimitatii”
Sisteme de operare 1. Introducere.
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
5. Introducere în arhitecturi paralele
SENZORI ȘI TRADUCTOARE INTELIGENTE
Proiect Tehnologia informatiei si a comunicatiilor
AGRESIVITATEA ȘI JOCUL PE CALCULATOR
MĂSURI DE INFORMARE ŞI PUBLICITATE
Sisteme de calcul în timp real
InstalSystem 5.
pestera Red Flute China
Prezentare Unitate Centrala
SISTEME ANALOGICE DE INTERFAȚARE ȘI CONDIȚIONARE
ESANTIONAREA SI CUANTIZAREA IMAGINILOR 1. Introducere
Sisteme de operare în timp real Contiki
Introducere in Geoinformatica
Software Diferite tipuri de software programe de sistem
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
Profesor coordonator: prof. ing. POP ȘTEFAN DAN
Proiect Tehnologia informatiei si comunicarii
Transcriere de prezentare:

Tipuri de placi video,sunet si retea Indrumator : prof. ARDELEAN ADRIAN EUGEN Elev:CIORBA V ADRIAN VASILE

Am ales aceasta tema deoarece: Din totalul informaţiei acumulate în decursul vieţii de către om,covârşitorul procent de 99% provine pe cale vizuala. De asemenea, dintre toate mediile de comunicare a informaţiei, imaginile transmit omului cea mai mare cantitate de informaţie în timpul cel mai scurt.

Placa audio Placa de sunet are rolul de a transforma  informaţia binară în  informaţie analogică  necesară  boxelor (incinte  acustice) la  redarea  sunetelor sau invers, preia informaţia analogică şi o transformă în informaţie binară.

Plăcile de sunet pot fi conectate la: căşti; difuzoare cu amplificator; o sursă de intrare analogică; microfon; radio; deck cu casetă; CD player; o sursă de intrare digitală; casetă audio digitală (DAT); CD-ROM; o sursă de ieşire analogică – deck cu casetă; o sursa de ieşire digitală; DAT; CD inscriptibil (CD-R).

Placa video   O placă video, adaptor video sau placă grafică este un card de expansiune a cărui funcție este de a genera imagini către un monitor. Multe plăci video au funcții adăugate, precum redarea accelerată de scene 3D și grafică 2D, adaptor TV tuner, decodare MPEG-2/MPEG-4 sau capacitatea de a utiliza mai multe monitoare (multi-monitor).

Ce determina performanta unei placi video? frecventa procesorului grafic frecventa memoriei RAM de pe placa video si cantitatea ei;   poate fi de 3 tipuri DDR, DDR2 si, mai nou si mai performant, DDR3 numarul de conducte de randare si numarul de unitati de texturare continute de fiecare conducta (ajuta la afisarea imaginilor) tipul magistralei de memorie (memory bus), prin care sunt transferate date intre cip-ul grafic si memorie RAM de pe placa video;  cele mai performante placi au o magistrala de memorie de 256 biti, cu performante medii 128 biti si performante scazute 64 biti .

Montarea plăcii video Placa video se fixeaza pe un slot al placii de baza (indicat cu rosu). Acesta poate fi de tip AGP (tipul vechi care nu se mai gaseste) sau PCI-E (intalnit la toate placile de baza de 3-4 ani incoace). Apoi se conecteaza la ea monitorul, introducand cablul lui in cupla de pe placa video (indicata cu albastru).

Tipuri de plăci video Plăcile video pot fi integrate in placa de bază la PC-urile mai vechi. Acest cip grafic are de obicei o cantitate mică de memorie și preia o parte din memoria RAM a sistemului principal, reducând astfel memoria RAM totală disponibilă. Aceasta se mai numește grafică integrată care are un nivel scăzut de performanță și este nedorită de cei ce își doresc să ruleze aplicații 3D

Placa de reţea O placă de rețea, numită și „adaptor de rețea” sau „placă cu interfață de rețea”, este o piesă electronică proiectată pentru a permite calculatoarelor să se conecteze la o rețea de calculatoare

Placa de reţea wireless

Modemul Denumirea componentei vine de la funcţia acestuia: modulator-demodulator . Există două tipuri de modemuri: extern şi intern . Modem Extern Modem Intern

Placa grafică generează imaginea de pe ecranul monitorului, la parametrii ceruţi, convertind codurile digitale în modele de biţi pentru fiecare punct vizibil. Totodată ea determină numărul de culori afişate şi rezoluţia finală a imaginii. Placa grafică este responsabilă cu afişarea imaginilor pe ecranul monitorului prin furnizarea acestuia a semnalelor de comandă. Placa video se poate introduce într-un slot de extensie corespunzător pe placa de bază sau poate fi încorporată. Plăcile încorporate au marele dezavantaj că folosesc exclusiv memoria RAM a sistemului, pe care trebuie să o împartă cu celelalte componente

* MDA (Monochrom Display Adapter); * CGA (Color Graphics Adapter); Cele mai multe plăci video se conformează unuia din standardele industriale : * MDA (Monochrom Display Adapter); * CGA (Color Graphics Adapter); * EGA (Enhanced Graphics Adapter); * VGA (Video Graphics Adapter); * SVGA (Super VGA); * XGA (eXtended Graphics Adapter);

O placă poate oferi 2 rezoluţii (800x600 pixeli şi 1024x768 pixeli) care sunt mai mari decât cele realizate cu o placă normală VGA, în timp ce o altă placă poate furniza aceleaşi rezoluţii, dar în acelaş timp, mai multe culori pentru fiecare rezoluţie. Cele două plăci au posibilităţi diferite dar ambele sunt clasificate ca SUPER VGA. Plăcile SUPER VGA constituie mai curând o categorie decât o specificaţie tehnică. Spre deosebire de plăcile VGA fiecare placă SVGA trebuie să aibă un driver corespuzător pentru fiecare aplicaţie pe care intenţionăm să o folosim cu aceasta. Dacă nu avem driver specific plăcii noastre, putem utiliza un driver universal pentru plăcile SVGA care acceptă modurile 800x600 pixeli sau 1024x768pixeli. Din punct de vedere fizic, plăcile SVGA seamănă mult cu VGA.

Concluzia Fără aceste componente am fi lipsiţi de informatie , imagini si are arăta asa: