Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Primăria Municipiului Bucureşti

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Primăria Municipiului Bucureşti"— Transcriere de prezentare:

1 Primăria Municipiului Bucureşti
Consultant Consorţiul: Pell Frischmann Consultants Royal Haskoning Grontmij Romproiect l Direcţia Protecţia Mediului şi Educaţie Eco-Civică Unitatea de Implementare a Proiectului Proiectul ISPA Finalizarea şi Modernizarea Staţiei de Epurare a Municipiului Bucureşti Noiembrie 2005 ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

2 Obţinerea finanţării U.E. pentru Proiectul ISPA “BucharestWWTP”
Primăria Municipiului Bucureşti Introducere Scurt istoric Obţinerea finanţării U.E. pentru Proiectul ISPA “BucharestWWTP” Ideea care a generat proiectul Deversarea directă în Râul Dâmboviţa a apelor reziduale ale Municipiului Bucureşti reprezintă una dintre cele mai grave probleme de mediu ale ţării; Bucureştiul este singura capitală europeană care nu are staţie de epurare (în afară de Tirana). Identificarea surselor de finanţare Bugetul local; Credit bancar; Instrumentul financiar ISPA al Uniunii Europene - soluţie adoptată. Rezolvarea problemei Aplicaţie ISPA pentru Consultanţă elaborată de PMB, cu valoarea de 1.75 mil. € (75% ISPA, 25% PMB); Câştigător Consorţiul Pell Frischmann Consultants, Royal Haskoning, Grontmij, Romproiect; ISPA, Măsura Nr. 2000/RO/16/PA/001 Consultanţă privind elaborarea documentaţiei pentru Aplicaţia principală (inclusiv SF-ul). ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

3 ISPA Introducere Proiectul ISPA “BucharestWWTP”
Primăria Municipiului Bucureşti Introducere Proiectul ISPA “BucharestWWTP” Finalizarea şi Modernizarea Staţiei de Epurare a Municipiului Bucureşti • Cel mai mare Proiect ISPA din sud-estul Europei; • Valoare 108,3 milioane €, din care: • Lucrări 100 milioane €; • Supervizare Lucrări FIDIC 4,250 milioane €; • Management Proiect 3,950 milioane €; • Evaluatori independenţi 0,100 milioane €. • Stadiul de derulare: • Pregătirea documentaţiei pentru Licitaţie Lucrări; • Licitaţia de Precalificare Supervizare Lucrări 10 octombrie 2005; • Licitaţia de Precalificare Management Proiect 21 octombrie 2005. • Negociere împrumuturi BERD şi BEI. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

4 ISPA Introducere Proiectul ISPA “BucharestWWTP” Finanţarea Investiţiei
Primăria Municipiului Bucureşti Introducere Proiectul ISPA “BucharestWWTP” Finanţarea Investiţiei Nr Componentă Proiect Tip Serviciu Rata de Ramburs. Valoare (Euro) ISPA Cofinanţare Bugetul de Stat BEI BERD 1 Asistenţă Tehnică - Project Management Servicii 0% 3,950,000 2 Asistenţă Tehnică + FIDIC Supervizare Lucrări 4,250,000 3 Lucrări de Reabilitare Staţie de Epurare - Faza 1 Lucrări - FIDIC Galben 62% 100,000,000 62,095,000 2,905,000 25,000,000 10,000,000 4 Evaluatori independenţi pentru atribuirea de contracte de lucrări şi servicii FWC 100,000 TOTAL (fără taxe) 108,300,000 70,395,000 Procentaj 100% 65% 3% 23% 9% ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

5 ISPA Componenta LUCRĂRI Studiul de Fezabilitate DENUMIREA INVESTIŢIEI
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Studiul de Fezabilitate DENUMIREA INVESTIŢIEI Finalizarea şi modernizarea Staţiei de Epurare Bucureşti ELABORATOR Unitatea de Implementare Proiect şi Consultat (Consorţiul Pell Frischmann) AUTORITATEA CONTRACTANTĂ Primăria Municipiului Bucureşti AMPLASAMENTUL Staţia de epurare este situată în extravilanul comunei Glina TEMA În Etapa I se solicită o staţie de epurare capabilă să trateze toate debitele şi încărcările estimate pentru anul 2010 (Faza I), respectiv 2015 (Faza II). Tratamentul minim solicitat de tip secundar standard. În această etapă este inclus un sistem de management al apelor pluviale. Etapa II presupune tratament terţiar complet (NTPA ). ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

6 ISPA Componenta LUCRĂRI Etapizarea Lucrărilor
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Etapizarea Lucrărilor Împărţirea fiecărei etape în faze este propusă din următoarele motive: Permite funcţionarea staţiei în cel mai scurt timp posibil; Permite optimizarea funcţionării Liniei II de ape reziduale, în baza performanţelor reale ale Liniei I (date în exploatare) şi a oricăror informaţii suplimentare privind debitele şi încărcările, atât în perioada secetoasă, cât şi în cea ploioasă; Acordă contractantului lucrărilor un grad de flexibilitate în construcţie şi în planificarea demolării pentru structuri noi. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

7 ISPA Componenta LUCRĂRI Etapizarea Lucrărilor Etapa I Faza I Faza II
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Etapizarea Lucrărilor Etapa I Faza I Renovarea şi finalizarea Liniei I (existentă), pentru un debit constant de 10 m3/s la concentraţiile proiectate estimate pentru 2008. Renovarea şi finalizarea metantancurilor existente şi furnizarea capacităţii necesare de îngroşare şi deshidratare pentru cantitatea estimată de nămol produsă de Linia I. Faza II Proiectarea şi construirea unei noi linii de ape reziduale racordată la camera de pompare casetă pentru un debit proiectat de minim 10 m3/s la concentraţiile proiectate estimate pentru 2015. Construirea unei capacităţi suplimentare de fermentare a nămolului şi furnizarea unui incinerator pentru producţia totală de nămol. Faza III Furnizarea soluţiei convenite de management al apelor pluviale după demolarea structurilor existente ale Liniei II. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

8 ISPA Componenta LUCRĂRI Etapizarea Lucrărilor Etapa II Faza I Faza II
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Etapizarea Lucrărilor Etapa II Faza I Convertirea Liniei I pentru a atinge un standard al efluentului pentru o staţie care descarcă în ape sensibile la poluare. Cerinţele anticipate sunt includerea dozării chimice pentru eliminarea fosfatului şi reconfigurarea bazinelor de aerare existente pentru furnizarea eliminării biologice a azotului. Faza II În baza performanţei atinse pentru Linia I, Linia II va fi extinsă pentru tratament terţiar. Aceasta ar putea include bazine de aerare suplimentare, instalaţie de dozare chimică, suflante suplimentare şi reconfigurarea etapei biologice a liniei 2 pentru eliminarea azotului. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

9 ISPA Componenta LUCRĂRI Situaţia Existentă SEAU Bucureşti Glina
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Situaţia Existentă SEAU Bucureşti Glina Municipiul Bucureşti are un sistem unitar de canalizare proiectat să colecteze apele reziduale urbane (casnice şi industriale) şi apele pluviale. În prezent, apele reziduale colectate de reţeaua oraşului sunt descărcate netratate în râul Dâmboviţa, producând o poluare deosebită în aval de Bucureşti. Debitul de ape reziduale reprezintă aproximativ 80% din debitul râului Dâmboviţa. Proiectul de tratare a apelor uzate din Bucureşti a fost elaborat în în baza studiilor şi cercetărilor desfăşurate în perioada şi are în componenţă următoarele secţiuni funcţionale (distincte spaţial): Liniile de tratare a apelor reziduale (Q = 7,5 m3/s) Tratare a nămolului Auxiliare Sistem de tratare convenţional, în conformitate cu tehnologiilor anilor Apele reziduale ajung la staţie prin intermediul canalului casetat amenajat sub cuva cu apă curată a râului Dâmboviţa. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

10 ISPA Componenta LUCRĂRI Situaţia Existentă - Concluzii
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Situaţia Existentă - Concluzii Deşi este posibilă utilizarea unora dintre construcţiile existente, în mod realist este imposibil să se reutilizeze vreun echipament mecanic sau electric existent. Avantajul utilizării unora dintre activele existente, este că o linie de tratament poate fi pusă în funcţiune mai repede decât demolarea tuturor structurilor şi reconstruirea totală. Soluţia propusă trebuie să se bazeze pe o filosofie de exploatare dictată de modul de transport prin conducta casetată de mari dimensiuni al apelor uzate. Debitul mare cu variaţii diurne foarte mici, cu un grad ridicat de diluţie, poate permite o funcţionare la capacitate fixă (pe perioade de timp relativ mari.): Linia 1 va funcţiona întotdeauna fie la debitul său maxim de 10 m3/s, fie la debitul proiectat anticipat final de 7,5 - 8,0 m3/s. Linia 2 va funcţiona tot la o capacitate în general fixă, ce va fi determinată la final, când vor fi disponibile date mai consistente privind debitul şi încărcările. Cel puţin una din două pompe de admisie la linia 2 ar fi dotată cu variatoare de viteză pentru a permite o reducere oarecare a capacităţii totale. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

11 ISPA Componenta LUCRĂRI Situaţia Existentă - Concluzii
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Situaţia Existentă - Concluzii Este astfel probabil ca sistemul să se autocompenseze din următoarele motive: Capacitatea de atenuare a variaţiei debitelor în casetă este considerabilă, fiind cel mai mult resimţită în ultima secţiune; Cu o capacitate constantă a staţiei, debitele scăzute din timpul nopţii vor genera niveluri mai scăzute în casetă şi implicit la aspiraţiile pompelor, care ar trebui dotate cu variatoare de turaţie, în consecinţă o capacitate însemnată de compensare la staţie; Debitele mai mari în cursul zilei vor mări nivelul în casetă, ceea ce va genera scăderea înălţimii de pompare şi creşterea debitului efluent pentru aceeaşi energie consumată; Acest proces va furniza o autocompensare considerabilă. Ideea principală este operarea staţiei la o capacitate relativ fixă, de a ţine cont de volumul de atenuare disponibil în ultima secţiune a casetei, cu o anumită variere a capacităţii de funcţionare numai pentru Linia 2, Linia 1 urmând să funcţioneze tot timpul la o capacitate fixă. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

12 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA APEI Grătare rare şi Staţia de pompare admisie în staţie Batardourile de urgenţă existente vor fi renovate, dar rămân conform proiectului iniţial; Vanele de admisie vor fi înlocuite cu unităţi moderne şi vor fi total automatizate; Grătarele rare existente vor fi înlocuite cu unităţi noi, construite foarte robust şi vor avea o formă specială care să permită o mai bună colectare a materialelor reţinute; Toate pompele verticale existente, inclusiv motoarele de 6 kV vor fi înlocuite cu unităţi noi cu debit de minimum 10 m3/s; Vanele de admisie şi grătarele rare vor fi acoperite de o nouă construcţie extinsă din structura existentă a staţiei de pompare; Structura staţiei de pompare de admisie va fi păstrată, dar va fi renovată în întregime; Toate celelalte echipamente auxiliare ale casei pompei vor fi înlocuite, inclusiv supapele de aspiraţie automatizate ale pompelor. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

13 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA APEI Distribuţia, grătarele dese şi deznisipatorul Sistemul de distribuţie existent de la staţia de pompare, grătarele dese şi canalele de reţinere nisip şi grăsime vor fi demolate în întregime. Toate echipamentele mecanice, inclusiv suflantele existente, vor fi îndepărtate; Un nou sistem de distribuţie, cuprinzând grătar des (6 mm ) şi un canal reţinere nisip va fi prevăzut pentru cele două sub-linii independente ale liniei 1 existente. Fiecare sub-linie va avea o capacitate hidraulică minimă de 6 m3/s pentru a ţine cont de debitele de reciclare internă din etapa de tratare a nămolului. Grătarele dese vor fi amplasate într-o clădire prevăzută cu spălare a reziduurilor, deshidratare şi unităţi de colectare; Eliminarea nisipului va avea loc prin canale de viteză constantă sau canale de reţinere nisip aerate, după cum va propune contractantul; Construcţia va fi prevăzută cu încălzire şi ventilare pentru a preveni îngheţarea pe timp de iarnă şi pentru a permite ventilarea adecvată în lunile de vară. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

14 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA APEI Bazinele de decantare primară Camerele de distribuţie existente vor fi renovate şi redimensionate pentru a asigura existenţa unei capacităţi hidraulice adecvate şi controlul fiecărui rezervor primar; Se vor renova toate construcţiile celor 8 bazine de decantare primară de 55 m. Podurile racloare parţial existente vor fi îndepărtate şi înlocuite cu unităţi noi, iar complicatul sistem de deversoare existent va fi îndepărtat şi înlocuit cu unul nou tot de tip triunghiular; Decantoarele primare vor fi de asemenea dotate cu un sistem de eliminare a spumei, prin intermediul unui circuit separat; Sistemul de evacuare a nămolului primar către îngroşarea mecanică va fi înlocuit complet şi va fi automatizat astfel încât să poată asigura un debit constant pentru îngroşătoarele cu gard şi ţăruş existente; Canalul de ieşire de la decantoare va fi păstrat şi renovat, se va prevedea un canal de ocolire de urgenţă disponibil dacă există o poluare semnificativă la intrarea în staţie care ar putea afecta serios procesul biologic. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

15 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA APEI Bazinele de aerare cu nămol activ Bazinele de aerare existente vor fi păstrate şi renovate. Aeratoarele de suprafaţă existente vor fi îndepărtate şi înlocuite cu difuzoare cu bule fine şi vor fi prevăzute şi amestecătoare în zonele anoxice; Distribuţia nămolului în bazinele de aerare va fi reconcepută complet şi înlocuită pentru a asigura un debit echilibrat în toate bazinele; În toate bazinele de aerare se vor preleva pernanent probe de oxigen dizolvat, iar debitele de evacuare ale nămolului activat vor fi măsurate şi controlate în fiecare bazin; Se vor redimensiona suflantele pentru a creşte cantitatea de aer necesar tratamentului terţiar. În etapa iniţială, capacitatea suflantelor va fi prevăzută pentru tratament secundar cu capacitate de rezervă instalată. Suflantele prevăzute vor fi unităţi identice pentru ambele fluxuri, pentru a minimiza costurile de întreţinere. Ţevăria din casa suflantelor până la difuzoarele cu bule fine va fi reproiectată şi redimensionată pentru a creşte capacitătea de tratament terţiar. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

16 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA APEI Bazinele de decantare secundară Cele 8 bazine de decantare secundară existente, cu diametru de 65 m, vor fi renovate sau reconstruite, după caz. Toate podurile existente vor fi eliminate şi înlocuite cu unităţi mult mai uşoare şi mai solide din punct de vedere structural; Staţia de pompare existentă va fi demolată şi îndepărtată. Pompele vor fi redimensionate pentru a asigura o alimentare constantă a bazinelor de aerare; Sistemul de distribuţie la decantoare va fi înlocuit total pentru a corespunde debitelor mai ridicate estimate pentru linie. Ieşirea din staţie şi turbinele de recuperare a energiei Pentru a face faţă debitelor anticipate mai ridicate, canalul de ieşire existent va fi demolat şi înlocuit. Va fi dotat cu un jgheab de măsurare a debitului înaintea bazinului de liniştire şi a turbinei de recuperare a energiei; Structurile existente ale bazinului de liniştire şi ale casei turbinei vor fi renovate şi finalizate şi vor fi instalate turbinele de recuperare a energiei pentru a corespunde debitului proiectat şi înălţimii disponibile; ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

17 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA NĂMOLULUI Îngroşare nămol primar Cele patru îngroşătoare cu gard cu ţăruş existente vor fi renovate structural, iar toate echipamentele mecanice şi electrice vor fi înlocuite; Clădirea staţiei de pompare existente poate fi păstrată şi renovată. Pompele şi echipamentele electrice vor fi înlocuite în totalitate. Nămolul primar îngroşat va trece în rezervorul tampon pre-metantanc; Îngroşarea nămolului în exces Cele patru îngroşătoare de nămol suplimentare existente vor fi păstrate ca rezervoare colectoare. Acestea vor fi renovate structural, iar îngroşătoarele cu gard cu ţăruş mecanice vor fi eliminate şi înlocuite numai cu alt tip de amestecător; Staţia de pompare a nămolului în exces îngroşat va fi păstrată şi renovată, fiind înlocuite toate echipamentele mecanice; Va fi construită o nouă clădire, dimensionată pentru debitul estimat total de nămol în exces pentru staţie, plus cel puţin 20% spaţiu de rezervă, pentru o presă radială, îngroşător cu tambur sau alt dispozitiv selectat de contractor. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

18 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA NĂMOLULUI Rezervorul tampon pre-metantanc Vor fi construite două rezervoare tampon, pe locaţia metantancurilor existente, sau pe altă locaţie, dacă contractantul consideră necesar. Capacitatea rezervoarelor tampon a fost calulată pentru un timp mediu de retenţie de 24 h pentru nămolul în exces primar şi secundar; Rezervoarele tampon vor fi prevăzute cu amestecătoare pentru a menţine nămolul în suspensie; Metantancuri Cele 5 metantancuri existente vor fi finalizate şi adaptate noilor condiţii de lucru. Vor fi înlocuite toate echipamentele mecanice, inclusiv ţevăria existentă; Turnul de acces la metantancuri va fi finalizat şi prevăzut cu acces adecvat de securitate şi urgenţă; Clădirea echipamentelor mecanice ale metantancurilor poate fi păstrată şi renovată. Echipamentele mecanice şi electrice existente vor fi toate îndepărtate şi înlocuite cu unităţi noi. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

19 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA NĂMOLULUI Rezervorul tampon post-metantanc Vor fi construite două rezervoare tampon, tot pe locaţia metantancurilor existente, sau pe altă locaţie, dacă contractantul consideră necesar. Capacitatea rezervoarelor tampon a fost calulată pentru un timp mediu de retenţie de 24 h pentru nămolul în exces primar şi secundar; Deshidratarea nămolului fermentat Va fi construită o nouă clădire, dimensionată pentru debitul de nămol total estimat pentru staţie, plus cel puţin 20% spaţiu de rezervă. Această clădire va fi prevăzută cu încălzire adecvată, ventilare şi poduri rulante pentru întreţinerea echipamentului instalat; Deshidratarea nămolului fermentat se va face prin presă radială, presă centrifugă sau presă filtru, după cum selectează contractantul. Soluţia anticipată este cu prese centrifuge utilizând adăugare de polimer pentru a atinge performanţa de deshidratare necesară. Trebuie reţinut că o soluţie de tratare a nămolului poate fi incinerarea, ceea ce poate restricţiona utilizarea clorurii ferice şi adăugarea de var pentru opţiunea presă filtru. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

20 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - LINIA NĂMOLULUI Depozitarea nămolului Platforma existentă pentru nămol va fi renovată. Dacă contractantul propune să utilizeze sistemul transportare suspendată a nămolului către depozitare, sistemul existent va fi renovat şi finalizat. Nu se anticipează însă utilizarea sistemului de transport cu bandă dublă acoperită pe o lungime de 800 metri. LINIA I (existentă) - AUTOMATIZĂRI Automatizarea echipamentelor staţiei Toate echipamentele existente de 20 kV, 6 kV şi 0,4 kV vor fi înlocuite; Automatizarea completă a staţiei va fi realizată în baza următoarelor principii: Nivel 1 - controlul va fi prin comutatoare manuale pentru echipamente sau în cadrul posturilor de transformare; Nivel 2 - automatizarea va permite comandă locală şi centralizată; Nivel 3 - automatizarea şi sistemul SCAD va fi numai centralizată, la centrul de control situat în clădirea administrativă principală. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

21 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - AUXILIARE Construcţiile Administrative şi Auxiliare Toate clădirile administrative existente (gheretă portar, administraţia principală, întreţinerea, depozitele, atelierul de reparaţii auto, cantina şi serviciile sociale vor fi renovate; În clădirea administrativă principală va fi prevăzut un laborator complet echipat pentru toate analizele anticipate ale apelor uzate şi nămolului. În plus, acest laborator va efectua analiza apelor uzate industriale; În clădirea administrativă principală se va amenaja un centru de comandă şi control; Turnul de apă existent va fi renovat şi utilizat pentru a oferi apă de spălare pentru grătare şi curăţare generală. Apa pentru această utilizare va proveni din noile puţuri forate de contractant, de reţinut că această apă nu va fi utilizată ca apă potabilă; Datorită contaminării acviferului prin scurgerile de la depozitul de deşeuri Glina, va fi prevăzută o nouă conductă de aprovizionare cu apă potabilă pentru staţie şi Comuna Glina. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

22 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza I LINIA I (existentă) - AUXILIARE Reglarea debitului casetei Ca parte a Fazei I va fi introdus un sistem de reglare a debitului şi descărcare de urgenţă în Dâmboviţa, proiectat de contractant, dotat sisteme speciale pentru reglarea debitelor şi împiedicarea poluării Râului Dâmboviţa cu solide grosiere; Construcţiile de descărcare existente pot fi renovate dacă contractorul decide că pot fi adaptate structural, însă nu se anticipează această posibilitate. Testare şi dare în exploatare Linia I pentru ape uzate cu o capacitate de 10 m3/s, plus tratamentul corespunzător al nămolului, va fi verificată, testată şi dată în exploatare de contractor la sţârşitul anului 2009 sau cel târziu în primul trimestru al anului 2010. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

23 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza II
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza II LINIA II (linia nouă) Contractantul va proiecta şi executa o nouă linie de apă pentru un debit proiectat de 10 m3/s. În plus, facilităţile de tratare a nămolului vor fi dublate pentru a corespunde încărcării anticipate; Proiectul draft va fi prezentat de contractant în oferta sa şi, în cursul elaborării proiectării de detaliu, va fi actualizat în baza performanţelor Liniei I şi a unei înţelegeri mai bune a variaţiei debitelor şi încărcărilor care ajung la staţie, în partea mijlocie a perioadei de derularea contractului. Contractantul va putea să utilizeze spaţiul disponibil pentru Linia II, parţial construită sau terenul neutilizat în prezent, rezervat pentru Linia III propusă iniţial. Însă, în afară de staţia de pompare a Liniei II parţial construită, nu pot fi utilizate alte structuri. Ca parte a extinderii facilităţilor de tratare a nămolului, va fi instalat un incinerator, dimensionat corespunzător pentru a prelua toată cantitatea anticipată. Cantitatea de nămol produsă efectiv de Linia I va fi utilizată pentru a actualiza dimensionarea şi cerinţele acestei unităţi. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

24 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I Faza III Etapa II
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa I MANAGEMENTUL APELOR PLUVIALE Faza III Facilităţile de management vor fi construite numai după analiza şi înţelegerea clară a întregului impact de mediu al debitelor apelor pluviale. Propunerile cadru vizează o capacitate de retenţie pentru o perioadă de 2 ore a unui debit de 20 m3/s, sau a unei capacităţi de aproximativ m3 pentru retenţia apelor pluviale, alimentată gravitaţional din casetă. Ambele propuneri utilizează spaţiile disponibile ale liniei 2 existente, parţial construite. Etapa II CONVERSIA LINIEI I PENTRU ELIMINAREA NUTRIENŢILOR Faza I Bazinele de aerare existente vor fi reconfigurate pentru eliminarea azotului prin instalarea unei capacităţi de aerare suplimentare şi a unui sistem de recirculare în fiecare bazin, pentru creşterea vârstei nămolului prin mărirea concentraţiei amestecului. În acelaşi timp, se aşteaptă ca debitul pe unitate să scadă în jurul valorii de 8 m3/s; Dacă, debitele rămân ridicate, a fost prevăzută o capacitate suplimentară de aerare şi încă patru decantoare secundare cu un diametru de 65 de metri. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

25 ISPA Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Concluzii Etapa II Faza II
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Soluţia Propusă Etapa II Faza II CONVERSIA LINIEI II PENTRU ELIMINAREA NUTRIENŢILOR Pe baza încercărilor de performanţă ale Liniei I şi a experienţei acumulate, se va efectua şi conversia noii Linii II pentru eliminarea nutrienţilor. Proiectele cadru indică necesitatea unei capacităţi a bazinului de m3 pentru un debit proiectat de 10 m3/s. Concluzii Soluţia propusă a fost selectată în baza analizei a patru opţiuni de tratare a apelor uzate şi dispunere a nămolului, luându-se în considerare şi ipoteza construcţiei de la zero ca alternativă la reutilizarea unora dintre activele existente la Glina; Propunerea de optimizare a Liniei I existente pentru un debit de 10 m3/s oferă posibilitatea intrării rapide in expoatare, iar incinerarea nămolului asigură costul minim pentru tratarea şi dispunerea nămolului; Contractantul are libertatea să ofere o soluţie alternativă pentru apa uzată ori pentru tratarea nămolului pentru Linia nouă. Se consideră improbabil să se propună soluţii alternative majore, în special pentru tratarea nămolului . ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

26 ISPA Componenta LUCRĂRI Evoluţia Prezumtivă a Tarifelor
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Evoluţia Prezumtivă a Tarifelor Tarif Perioada de prognoza 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2010 2015 Baza tarifului de apa 8.300 9.039 9.321 12.121 13.956 15.009 16.769 16.284 Baza tarifului de canalizare 1.840 2.003 2.066 2.174 2.416 2.507 2.928 2.895 Tariful combinat al SEAU Glina 416 3.900 6.200 Faza 1 ISPA 3.000 Faza 2 900 3.200 Total tarif combinat 10.140 11.024 11.387 16.788 17.932 23.597 25.379 ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

27 ISPA Componenta LUCRĂRI Rezultatul Analizei Cost - Beneficiu
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Rezultatul Analizei Cost - Beneficiu Rata Interna de Rentabilitate - RIR 3% Raport Beneficiu/Cost 0.43 Valoarea Neta Actualizata - VNA 74.9 mil. ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

28 Indicatori ai performantei
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Indicatori Calitativi Epuratea Apelor Uzate Indicatori ai performantei Inainte de ISPA Dupa ISPA Deditul de apa uzata colectat supus tratarii 0 m3/sec 10,0 m3/sec Performanta SEAU UWWTD 91/271/EC Neconforma Conforma cu UWWTD 91/271/EEC pentru fluxul tratat de linia 1 (55% din total) Statutul colectorului: raul Dambovita Clasa III (extrem de deteriorat) Clasa II Populatia Comunei Glina conectata la reteaua de alimentare cu apa 0% 100% Populatia Comunei Glina conectata la reteaua de canalizare centralizata ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

29 ISPA Componenta LUCRĂRI Indicatori Tehnico-Economici
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Indicatori Tehnico-Economici Euro ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

30 ISPA Componenta LUCRĂRI Indicatori Tehnico-Economici
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Indicatori Tehnico-Economici ROL ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

31 ISPA Componenta LUCRĂRI Devizul General
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Devizul General I ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

32 ISPA Componenta LUCRĂRI Devizul General
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Devizul General II ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

33 ISPA Componenta LUCRĂRI Devizul General
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Devizul General III ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

34 ISPA Componenta LUCRĂRI Devizul General
Primăria Municipiului Bucureşti Componenta LUCRĂRI Devizul General IV ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003

35 VĂ MULŢUMIM PENTRU ATENŢIE ISPA Sfârşit…
Primăria Municipiului Bucureşti Sfârşit… VĂ MULŢUMIM PENTRU ATENŢIE ISPA Măsura Nr. 2004/RO/16/P/PE/003


Descărcați ppt "Primăria Municipiului Bucureşti"

Prezentări similare


Publicitate de la Google