Conținut Matrice.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Advertisements

Cadrul normativ privind organizarea procesului de învățământ, în anul școlar
Proiect strategic POSDRU/87/1.3/S/ 62339
IN ATENTIA PARINTILOR STRAINI
ELECTRONICĂ II Notiţe de curs Cursul nr. 8
Relatii intre radacini si coeficienti (relatiile lui Viète)
Bazele Tehnologiei Informaţiei Curs 7
Care sunt aceste numere?
Aplicaţii Calculaţi media aritmetică şi suma pătratelor numerelor 10, 12, 57, 23, 99 folosind caseta statistică a calculatorului. Calculaţi valoarea expresiei.
Determinarea divizorilor unui numar
-Algebra Relațională II-
Aboradrea curriculara a disciplinei Consiliere si Orientare invatamantul profesional de 3 ani SIMONA LUCA   Consilier școlar în cadrul CMBARE, la Colegiul.
Contract: IEE/13/516/SI Durată: 02/ /2017.
TEORIA SISTEMELOR AUTOMATE
INSTRUCȚIUNEA PRIVIND MANAGEMENTUL TEMELOR PENTRU ACASĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR, GIMNAZIAL ȘI LICEAL V.TONU,șefa DÎHâncești.
Profesor IOAN AIACOBOAIE
Birotica  Excel_2 C6 / Prezentare generală Ferestra Excel
TABELE.
Procesarea și optimizarea interogărilor
Facultatea de Informatică Universitatea “Al. I
.NET Framework Limbajul C#.
1 2 3 X O Tabela de scor Clic aici dacă X câştigă
Birotica  Excel_1 C5 / Prezentare generală Ferestra Excel
...într-un colțișor al Terrei...
MEDIUL LIMBAJULUI DE PROGRAMARE STUDIAT
PROTOCOALE PE O LEGĂTURĂ DE DATE
PROPRIETĂŢILE DETERMINANŢILOR
Plan de implementare NCC_NCO
1 CIRCUITE NUMERICE III.2.3 Numărătoare sincrone
Modelarea in VHDL a automatelor secventiale
Titlul proiectului: Integrarea instrumentelor IT în predare – calea de a aduce elevii înapoi la şcoală Programul Erasmus+ Acţiunea Cheie 1 – Proiect.
Prezentări subiecte de cercetare
Propunere dezbateri la nivelul sistemului de învățământ
Organizarea informaţiilor pe disc
Platforma e-learning: Gifted European Mathematicians
Generalități despre fișiere
PROTOCOALE PE O LEGĂTURĂ DE DATE
SORTAREA PRIN METODA BULELOR
2. Unitatea aritmetică și logică
Algoritmi.
Aplicații for Nivel - Inițiere.
ERASMUS CLUJ-NAPOCA 25 martie 2014.
S t r u c t u r i l i n i a r e  .
Optimizarea funcțiilor de pierdere. Algoritmul coborârii pe gradient.
Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.
RAPORT DE ANALIZĂ CEAC SEM. I.
ALGORITMI PENTRU SORTAREA UNUI VECTOR
Tinerii: bine informați, stăpâni pe situație!
Rezultatele obtinute la examenul de Evaluare Nationala
METODĂ MODERNĂ DE DIAGNOSTICARE GEOMETRICĂ A CĂII
Albrecht Dürer Si patratul lui magic.
Geometria şi algebra sunt două surori?
TDA şir Structuri de date şi algoritmi -laborator-
Programe de studii liceale și de formare profesională
Cadrul normativ privind organizarea
Universitatea POLITEHNICA din București - Curs de 16 ore – Curs 6
Curs 10-Operatii cu pointeri -Pointeri la tablouri
Lectia “Binomul lui Newton” clasa a X-a
August 2009 LUNI MARŢI MIERCURI JOI VINERI SÂMBĂTĂ DUMINICĂ
Teoremele lui Kirchhoff
ESANTIONAREA SI CUANTIZAREA IMAGINILOR 1. Introducere
A i r b o r.
CURRICULUMUL ROMÂNESC PENTRU EDUCAŢIE TIMPURIE - un curriculum dinamic-evolutiv, prin preluare, adăugare și adaptare la noile contexte -
Impactul pedagogiei digitale asupra elevilor-avantaje și dezavantaje
Scoala Gimnaziala “Alexandru Ivasiuc” REZULTATE EVALUARE NATIONALA
Curs 9-Pointeri la variabile -Pointeri la siruri de caractere
Prof. Irina Prodan – I.S.J. Iaşi
Structura sistemelor de calcul (02-3)
VĂ ROG SĂ PĂSTRAŢI LINIŞTEA !.
CERCETASIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIATA!
Transcriere de prezentare:

Conținut Matrice

Continut Cum vad eu matricea Exemplu Declarare Citirea matricei Afișarea matricei Matricea pătratica Problema Bibliografie

Cum vad eu matricea Matricea poate fi privita ca o tabla de șah, in care elementele sunt așezate la intersecția dintre o linie cu o coloana.

Cum vad eu matricea În matematică, o matrice este un tabel dreptunghiular sau şi patrat de numere. Prin generalizare pot fi definite matrici care au mai mult decât 2 dimensiuni, ele numindu-se atunci masive n-dimensionale.

Exemplu Realizarea unui program pentru un orar pentru elevii din clasele I-IV. Se construiește o matrice care pe coloane va avea zilele saptamanii, iar pe linii orele de lucru. Drept elemente constitutive vor fi niște șiruri de caractere, reprezentând disciplinele de invatamant. LUNI MARTI MIERCURI JOI VINERI 1 Citirea Caligrafia Matematica 2 Desen Cunoașterea mediului 3 Ed. fizica Abilitați practice Religie 4 Lb. engleza Muzica

Declarare type matrice = array[1..100,1..100] of tip; unde: tip=integer, real, boolean, string etc. var a:matrice i,j,n, m:integer; i, j: indicii de linie, respectiv coloana; n, m: numărul de linii si numărul de coloane (maxim 100 din definire); Matricele mai pot fi declarate si altfel: var a:array[1..100,1..100] of tip; i, j, n, m:integer;

Citirea matricei Se defineste tipul matrice si apoi se declara o variabila de tip matrice; Se citesc mai intai numarul de linii si numarul de coloane; Se citesc apoi elementele matricei in doua structuri repetitive cu numar cunoscut de pasi; write(‘numarul de lini:’); readln(n); write(‘numarul de coloane:’); readln(m); for i:=1 to n do for j:=1 to m do begin write(‘a[‘,i,’,’,j,’:’);readln(a[i,j]) end; Tot pentru citirea matricei se poate construi o procedura de citire a acesteia: procedure citire(a:matrice);

Afisarea matricei Se afiseaza elementele matricei in doua structuri repetitive cu numar cunoscut de pasi, parcurgandu-se pe linii si pe coloane: for i:=1 to n do begin for j:=1 to m do write(a[i,j],’ ‘); writeln end; Tot pentru afisarea matricei se poate construi o procedura de afisare a acesteia: procedure afisare(a:matrice);

Matricea patrata Este un caz particular de matrice pentru care numărul de linii este egal cu numărul de coloane. Elemente de baza: diagonala principala si diagonala secundara:

Problema Sa se scrie un program care citește de la tastatura o matrice cu n linii si m coloane si care conține elemente întregi. Sa se calculeze si sa se afișeze media aritmetica a elementelor pozitive din matrice. type matrice=array[1..100,1..100] of integer; Var a:matrice; i,j,n,m:integer; procedure citire(a:matrice); begin write(‘numarul de lini:’); readln(n); write(‘numarul de coloane:’); readln(m); for i:=1 to n do for j:=1 to m do write(‘a[‘,i,’,’,j,’:’);readln(a[i,j]) end; procedure medie; var nr,s:integer; ma:real; nr:=0;s:=0; if a[i,j]>0 then s:=s+a[i,j]; nr:=nr+1; ma:=s/nr; writeln(‘media:’,ma:5:2); citire(a); medie; readln end.