Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă concept promovat la nivel UE

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Planul de Mobilitate Urbană Durabilă concept promovat la nivel UE"— Transcriere de prezentare:

1 Planul de Mobilitate Urbană Durabilă concept promovat la nivel UE
Conferința Anuală OER Brașov 15 martie 2012 Ana-Maria Baston project coordinator Asociația pentru Tranziția Urbană, București

2 SUMP / PMUD concept promovat la nivel UE
SUMP >>> termen introdus în 2007 prin proiectul PILOT în urma unui amplu proces de consultare la nivel european acreditat în comunicarea oficială la nivelul Comunității Europene Un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este >>> >>> o STRATEGIE proiectată pentru a satisface nevoile de mobilitate ale oamenilor din orașe și împrejurimile lor cu scopul de a ameliora CALITATEA VIEȚII. Planul construiește pe PRACTICILE DE PLANIFICARE EXISTENTE și ține cont de principiile de INTEGRARE, PARTICIPARE, EVALUARE

3 SUMP – politica de mobilitate UE
Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă au câștigat recunoaștere și importanță la nivel European Planul de Acțiune privind Mobilitatea Urbană Consiliul European al Miniștrilor adoptă Planul de Acțiune pe 24 iunie 2010 Acțiunea 1: “Accelerarea implementării planurilor de mobilitate urbană sustenabilă” Pe termen scurt, Comisia va sprijini autoritățile locale pentru a dezvolta planuri de mobilitate urbană sustenabilă. Pe termen lung, Comisia ar putea să ia măsuri suplimentare, de exemplu prin intermediul stimulentelor sau al recomandărilor. Comisia va introduce dimensiunea mobilității urbane în Convenția primarilor pentru a promova o abordare integrată care să pună în relație energia și schimbările climatice, pe de o parte, și transporturile, pe de alta. (…) va încuraja orașele care participă la convenție să introducă aspectele legate de transport și mobilitate în planurile de acțiune pentru energia sustenabilă. Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate.

4 SUMP – politica de mobilitate UE
Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă au câștigat recunoaștere și importanță la nivel European Cartea Albă a Transporturilor >>> “Foaie de parcurs pentru un Spațiu European Unic al Transporturilor – Către un sistem de transport competitiv și eficient din punct de vedere al resurselor” martie 2011 Examinează posibilitatea unei abordări obligatorii a planificării SUMP pentru orașe de anumite dimensiuni >>> cadru suport european pentru o implementare progresivă a SUMP Conectează fondurile pentru dezvoltarea regională cu fondurile de coeziune pentru orașele și regiunile care au dezvoltat și implementat un SUMP precum și un Certificat de Audit al Performanței și Durabilității Mobilității Urbane Încurajează abordarea strategică integrată Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate.

5 Clasificarea ţărilor UE
AVANSAT >>> Țări care beneficiază de un cadru strategic bine stabilit privind planificarea transportului (combinat cu un context legiferat și/sau direcții de orientare naționale privind SUMP): Belgia (Flandra), Franța, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Marea Britanie (Anglia și Țara Galilor) INTERMEDIAR >>> Țări care au început procesul de planificarea mobilității durabile: Austria, Belgia (Wallonia), Danemarca, Estonia, Finalnda, Ungaria, Polonia, Portugalia, Spania, Slovenia, Suedia, Marea Britanie (Scoția) ÎNCEPĂTOR >>> Țări care abia încep să abordeze problema planificării mobilității durabile: Bulgaria, Croația, Cehia, Grecia, Irlanda, Letonia, Lituania, Malta, România, Slovacia, Marea Britanie (Irlanda de Nord). Țara Informare asupra conceptului SUMP Capacitate tehnică Suport politic Bulgaria NU LIMITAT Croația DA ? Cehia Grecia Irlanda Letonia Lituania Malta FOARTE LIMITAT Slovacia România Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate. 5

6 SUMP – BARIERE NIVEL UE Lipsa voinței politice
Comunitate orientată către utilizarea intensivă a automobilului personal Lipsa de informație - aparatul administrativ și comunitate Lipsa resurselor (cunoștințe tehnice) pentru elaborarea și implementarea planurilor (mai ales în Noile State Membre)

7 SUMP – BARIERE NIVEL SEE În țările din fostul bloc comunist, termenul planificare are adesea o conotație negativă. În cazul țărilor din categoria 3, planificarea transporturilor tinde să se axeze pe mari lucrări de infrastructură și sunt doar puține strategii de transport reglementate. Mai mult, planurile de transport existente sunt incluse în planurile de dezvoltare urbană care identifică coridoare și arii pentru infrastructura majoră de transport. Provocarea constă în crearea unei legături între SUMP și aceste planuri de dezvoltare urbană. Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate. 7

8 SUMP – ROMÂNIA NIVEL NAȚIONAL ROMÂNIA ARE NEVOIE DE: VIZIUNE INTEGRATĂ >>> STRATEGIE >> PLANURI > PROIECTE STUDII REALE ȘI INFORMAȚII MANAGEMENT URBAN VOINȚĂ Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate. România nu duce lipsă de strategii, idei și proiecte, cu toate acestea există o lipsă de viziune, prioritizare și implementare. . 8

9 Care este esența unui SUMP?
O abordare eficientă a acțiunii către o cultură și practică a planificării care urmărește șabloane reale de transport și mobilitate sustenabilă Înseamnă viziune asupra viitorului orașului centrată pe locuitorii săi. Înseamnă “Planificare pentru Oameni” Înseamnă a merge spre direcția corectă Ar trebui să pornească de la practicile existente în orașele Europene care deja aplică multe dintre aspectele acoperite de SUMP Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate.

10 Caracteristici Implicarea activă a tuturor actorilor urbani și angajamentul cetățenilor Devotament pentru sustenabilitate, care înseamnă echitate socială, mediu înconjurător de calitate și dezvoltare economică Privind “dincolo de limite” o abordare integrată între sectoarele politice cooperare între nivelurile autorității coordonare între autoritățile adiacente Focalizare pe atingerea obiectivelor ambițioase dar măsurabile Urmărirea internalizării costurilor adică revizuirea costurilor de transport și a beneficiilor asupra societății Includerea tuturor etapelor din ciclul de viață al conceperii și implementării politicilor Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate.

11 Ciclul SUMP Un ciclu complet al SUMP include patru etape principale:
1. Faza de pregătire pentru procesul de planificare 2. Stabilirea transparentă și rațională a obiectivelor 3. Elaborarea strategiei 4. Implementarea planului 4 1 Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate. 3 2

12 Comparaţie SUMP vs. planificare tradiţională
PLANURI DE MOBILITATE URBANĂ DURABILĂ Perspectivă pe termen scurt Lipsa unei viziuni strategice Nivel strategic / viziune Include o viziune strategică pe termen mediu cu un orizont de timp de de ani Axare pe un anumit oraș Scop geografic Oraș funcțional, cooperarea între municipalitate și autoritățile vecine (nivel metropolitan, regional) este esențială Aport limitat din partea operatorilor și a altor parteneri locali, lipsa obligativității Nivelul implicării publice Nivel ridicat de implicare activă a locuitorilor și a actorilor urbani – caracteristică esențială Nu este un considerent obligatoriu Durabilitate Urmărește echilibrul între echitate socială, calitatea mediului și dezvoltare economică Nivel scăzut, focus pe infrastructură și transport Integrare sectorială Integrarea practicilor și politicilor în politicile sectoriale (mediu, planificare teritorială, incluziune socială etc) În general cooperarea între nivelurile administrației nu este obligatorie Cooperare inter-instituțională Integrarea nivelurilor diferite de autoritate (de ex. cartier/sector, municipalitate, aglomerare urbană, regiune) În generl lipsește sau pune accent pe obiective generale Monitorizare și evaluare Axare pe atingerea obiectivelor măsurabile și a rezultatelor (evaluarea impactului) Emfază pe dezvoltarea infrastructurii, scheme de circulație stradală Teme cheie Schimbare de paradigmă – încurajarea utilizării TP, a mersului pe jos sau cu bicicleta, calitatea spațiului public, utilizarea terenurilor etc Nu este luat în considerare Internalizarea costurilor Revizuire a costurilor și beneficiilor transportului și între nivelurile politicilor sectoriale Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate. 12

13 Beneficii SUMP Efecte vizibile la nivel local
Ameliorarea calității vieții & centre atractive ale orașelor Mediu urban mai sigur Economie mai puternică Incluziune socială Evitarea expansiunii urbane Locuitori mai sănătoși  Devin tot mai vizibile mai ales pe termen mediu și lung Action Plan on Urban Mobility Action 1 — Accelerating the take-up of Sustainable Urban Mobility plans Support of local authorities in developing SUMPs Guidance material, best practice exchange, educational activities for urban mobility professionals EC could take further steps, for example through incentives and recommendations! Introduction of urban mobility dimension in the Covenant of Mayors (integration with Sustainable Energy Action Plans). [Action Plan on Urban Mobility COM(2009) 490/5] European Council of Ministers The European Council of Ministers "supports the development of sustainable urban mobility plans for cities and metropolitan areas" (Luxembourg, 24 June 2010), it: "supports the initiatives … to adopt an integrated policy approach" "recognises that policies … can be conducted most efficiently through a cooperation between competent public bodies" "considers that public participation processes favour the inclusion of stakeholders including all social groups" "encourages the coordination of transport infrastructure and service planning with town and country planning, including land use planning“ 2011 Transport White Paper Mixed strategy involving land-use planning, pricing schemes, efficient public transport services and infrastructure for non-motorised modes and charging/refuelling of clean vehicles is needed to reduce congestion and emissions. Encouragement of cities to develop SUMPs bringing all these elements together. Examining the possibility of a mandatory approach for cities of certain size, according to national standards based on EU guidelines. Link regional development and cohesion funds to cities and regions that have submitted a current, independently validated Urban Mobility Performance and Sustainability Audit certificate.

14 Beneficii SUMP Efecte vizibile la nivel UE
Contribuie la atingerea cerințelor legale, de ex. Directiva UE privind Calitatea Aerului Contribuie la atingerea obiectivelor internaționale, UE, naționale (de ex. “ ”) Olanda, Franța, Anglia – SUMP reprezintă condiție obligatorie pentru obținerea finanțărilor de la administrația centrală Conlucrează cu domenii diverse, de ex. sănătate, mediul înconjurător, dezvoltare economică Acces la finanțările Europene (condiționare?)

15 Vitoria-Gasteiz, Spania
STUDIU DE CAZ Vitoria-Gasteiz, Spania

16 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
276 km² inhabitants 860,69 inhabitants/km² Region of Alava: 2963 km² inhabitants 107 inhabitants/km² Urban public transport network (bus and tramway)

17 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
ANALIZA Distribuția modurilor de deplasare în funcție de scop Distribuția modurilor de deplasare în teritoriu mers de jos TP automobil bicicleta altele 17

18 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
SCOP Obiectivul planului de Mobilitate Durabilă și Spațiu Public al orașului Vitoria-Gasteiz este de a schimba obișnuințele de deplasare ale locuitorilor pentru a pune accent pe mijloacele alternative de mobilitate, creșterea calității cadrului urban și îmbunătățirea accesibilității tuturor la serviciile publice. OBIECTIVE ȘI MĂSURI Mers pe jos Deplasarea cu bicicleta, role și alte mijloace non-motorizate TP Transportul privat (promovarea utilizării eficiente) Parcare, inter-modalitate 18

19 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
SUMP FAZA 1 Propunere rețea de piste de biciclete 19

20 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
SUMP FAZA 1 Rețea nouă de TP (simplificare + economie de timp) 20

21 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
Implementarea SUMP din 2008 Promovarea utilizării TP si a deplasării cu bicicleta Restructurarea rețelei de transport cu autobuzul în corelare cu cea de tramvai Canalizarea fluxurilor de deplasare cu automobilul personal Extinderea zonelor pietonale Conversia spațiilor aferente automobilelor în spații pentru pietoni Crearea unei rețele de trasee de bicicletă funcțională Sondaj de opinie privind mobilitatea urbană: Determinarea gradului în care obiceiurile de deplasare ale locuitorilor s-au schimbat Studiul a constat în: 4000 interviuri telefonice (pentru evaluarea SUMP) Interviuri directe cu 300 companii angajați Comparație între sondajele de opinie și 2010: Rezultate preliminare: numărul de utilizatori TP a crescut cu 43% 21

22 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
Masterplan rețea trasee de bicicleta Gradul de înclinare a străzilor: TOP motive ale accidentelor în care au fost implicați cicliști: 22

23 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
Acțiuni pentru promovarea mersului cu bicicleta Lecții de ciclism Înregistrarea bicicletelor Planificarea traseului de parcurs Studiu privind deplasarea cu bicicleta Plan de acțiune pentru diminuarea furturilor de biciclete 23

24 Studiu de caz >> Vitoria-Gasteiz
Capitala Europeană Verde 2012 Managementul apei :: obiectiv >>> reducerea consumului de apă (<100l/cap de locuitor) Natura în oraș: inelul verde din jurul Vitoria – Gasteiz (rețea de parcuri semi-naturale) 24

25 Capitala Europeană Verde 2014?
Brașov – încotro? Capitala Europeană Verde 2014? 25

26 Vă mulțumesc pentru atenție!
Ana-Maria Baston Trainer could enter his/her contact information in font size 20 between the thank-you note and the website address.

27 Cursuri gratuite pe tema mobilităţii durabile organizate în România
în cadrul proiectului TRANSPORT LEARNING Trainer could enter his/her contact information in font size 20 between the thank-you note and the website address. Înregistrarea participanților se realizează pe pagina proiectului:


Descărcați ppt "Planul de Mobilitate Urbană Durabilă concept promovat la nivel UE"

Prezentări similare


Publicitate de la Google