…O minte, două creiere… © Idea Champions, 2003.

Slides:



Advertisements
Prezentări similare
Asociația copiilor întreprinzători TIME IS MONEY
Advertisements

Duhul Sfânt și darurile Lui
Copyright.
A fost odată o fetiţă căreia i se spunea Norişor pentru că privea mereu norii.
Barbatul si Femeia Diferente
CONSTRUCTUVISMUL.
Este Exact Ora 20:27.
:47:25 teste teste teste.
Studiul 10 pentru 8 Iunie 2019 MOMENTE DE TULBURARE.
ZIUA PORŢILOR DESCHISE,
Web 2.0? Radu Meza.
SALVAREA NATURII Vasile Oana Teodora Clasa XII-a B
Constantin Alexandru Sebastian
Un defect al femeii.
Ideile din această prezentare le-am primit prin
Procesarea și optimizarea interogărilor
Ileana Vulpescu.
Transmiterea veştilor proaste
SESIUNEA ANUALĂ DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE A STUDENŢILOR NORDTech 2019
ÎMPREUNĂ PENTRU TOLERANŢĂ
SALATĂ DE FRUCTE LEGILE LUI MURPHY (1)
Integrarea socială a infractorilor în Elveția
Evanghelia după Marcu Cap. 1 Cap. 2 Cine este Isus ?
VIATA... in pasi de VALS By GRETA.
TIMPUL, FORȚA SUPREMĂ A EXISTENȚEI
PROFESIONIST vs. SPECIALIST
1. Când prin minte îţi trec Gânduri care-ţi spun Să te compari Cu acei ce au avere, Cu bogaţi, cu oameni mari Când începi să nu ai pace, Când alţii.
REFLECȚIA PEDAGOGICĂ Cunoașterea în afara reflecției e greu de imaginat, deoarece actul cunoașterii nu poate fi descris doar ca informație privită izolat.
Într-o zi, profesorul ne-a cerut să aducem la şcoală nişte cartofi cruzi şi o pungă de plastic. Ne-a spus să punem în punga de plastic câte un cartof.
Testul docimologic Conf. dr. Florin Frumos
INTREBARI CU PATRU PATRATE!.
Conf. univ. dr. Paul COCIOC
De poţi.
Pentru copiii noştri si nu numai lucruri ce nu se învaţă la şcoală.
STRATEGII DE STIMULARE A GÂNDIRII CRITICE LA PREȘCOLARI
Cele 3 blonde si comisarul
CUNOAŞTEREA MEDIULUI CE VOM ÎNVĂŢA ASTĂZI
Gabriel Garcia Marquez
Profilul psihologic-pilonul planificării şi dezvoltării carierei elevului PROF. PĂTRĂŞCOIU ANA-MARIA, ŞCOALA CONSTANTIN SĂVOIU; TG-JIU; GORJ.
MAXIME.
Untdelemnul cel binemirositor
Invatarea centrata pe elev
C E R D O P I ….
Cugetări despre bani.
Provocarea creierului
Informatica in economie
ORIGINILE NERVOASE ALE EMPATIEI
Armele Vietii tale . Din intelepciunea iudaica.
Albrecht Dürer Si patratul lui magic.
Albert Einstein Gânduri şi vorbe.
Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Componenta Educaţie Parentală - - Unicef - Bacău
Geometria şi algebra sunt două surori?
Găseşte răspunsul corect
Fă parte din Agricultura Susținută de Comunitate!
Provocarea creierului
Aşa – au trecut chiar mii de ani Şi noi vom trece toţi ca gândul,
METODE INTERACTIVE DE GRUP
SALVADOR DALI A fost un geniu? A fost un nebun?
Filozofia batranetii George Carlin
Teoremele lui Kirchhoff
PREZENT! Stimularea participării la formarea continuă a angajatilor aflati în situatie de risc pe piata muncii – informare, constientizare si acces la.
Un cintec japonez faimos -Rimi Natsukawa –
Autor Diaconu Vlad Clasa A VIII-A Prof: Bratu Luminiţa
NICOLAE NICOLAE IORGA IORGA.
Comunicarea în coaching.
Geometrie clasa a VII-a
TATUAJUL şi RISCURILE LUI
Mărturie : Acest document a fost scris pentru
Probabil ca nu vei crede in asta, dar sfatul este minunat!
Transcriere de prezentare:

…O minte, două creiere… © Idea Champions, 2003

În ultimii ani s-a încercat înţelegerea PROCESULUI CREATIV. Idea Champions au întrebat mai mult de 10,000 de persoane exact această întrebare: Când îţi vin ţie cele mai bune idei?

Când îţi vin cele mai bune idei? Răspunsurile obţinute au fost surprinzătoare, ţinând cont în special de cât timp petrec toate persoanele la muncă. 97% 3% • În baie • Înainte să adorm • Când nu fac nimic • Mergând • Vorbind • Meditând • Analizând • În vacanţă • Când beau vin • În timpul altor activităţi... • Muncind Când îţi vin cele mai bune idei?

De ce se întâmplă acest lucru? Pentru că avem mai mult de un creier… Unul se ocupă de “muncă”. Celălalt se ocupă de generarea ideilor creative care nu au nimic de-a face cu munca..

Platon a fost primul din lumea occidentală în a exprima ideea că ar exista două aspecte distincte în creierul nostru. Unul din aceste aspecte se cheamă “Logistikon”, partea raţională a fiinţei umane. Celălalt se cheamă “Nous”, partea intuitivă.

În Occident, majoritatea oamenilor nu au înţeles ce vroia să spună Platon cu teoria sa despre două creiere şi au ignorat-o sute de ani. Pe de altă parte în Orient, oamenii au înţeles principiile părţilor stângă şi dreaptă ale creierului în felul lor.

După aceea au sosit Era raţiunii, urmată de Era Ştiinţei, şi lumea a început să fie curioasă de tot ceea ce făcea ca lucrurile să funcţioneze … incluzând creierul. În secolul XIX, oamenii de ştiinţă au început să speculeze în jurul acestei idei, până când şi-au dat seama că creierul nostru părea format din două jumătăţi, sau “hemisferios,” care, probabil, controlau diferitele aspecte ale corpului nostru. Cu trecerea timpului, o serie de teorii s-a format pe seama celor “două creiere”... ...multe dintre ele înscriindu-se în ceea ce Platon definise cu 2,000 de ani înainte…

Partea stângă este asociată cu intelectul, şi este în relaţie cu gândirea convergentă, abstractă, analitică, calculată, liniară, secvenţială şi obiectivă – se concentrează pe detalii şi “despică firu-n patru”. Această parte produce gânduri directe, verticale, sensibile, realiste, reci, puternice şi dominante. Inginerii sunt faimoşi în a utiliza acest tip de gândire…

Această parte produce gânduri flexibile, diverse, complexe, visuale, Partea dreaptă este asociată cu intuiţia, şi este în relaţie cu gândirea divergentă, imaginativă, metaforică, neliniară, subiectivă - se concentrează în ansamblul lucrurilor. Această parte produce gânduri flexibile, diverse, complexe, visuale, diagonale, mistice şi supuse. Artiştii, muzicanţii, inventatorii şi întreprinzătorii sunt recunoscuţi în a utiliza acest tip de gândire (împreună, poate, cu unii dintre colegii tăi de lucru mai rebeli, dintre care tu poţi fi unul…)

Trebuie să fie invitată!. Când o persoană este la muncă, în cea mai mare parte a timpului foloseşte partea stângă a creierului. Se concentrează în detalii, în a găsi problema, în a încerca să obţină informaţii şi fapte. Logica, spiritul practic şi ordinea sunt de bază. În fond nu este chiar rău să fie aşa, din moment ce partea stângă şi-a făcut treaba, toată “munca grea”, este răndul părţii drepte să iasă la suprafaţă şi să creeze o idee total diferită, o posibilitate ieşită din comun. Dar trebuie să se ţină seamă de “timiditatea” părţii drepte a creierului. …Nu va sosi şi nu se va pune să facă ceea ce ştie atât de bine să facă pur şi simplu… Trebuie să fie invitată!.

Atunci, cum invităm partea dreaptă să funcţioneze? …Făcând activităţi pe care ea le controlează!

…spre exemplu… Ieşi să te plimbi. Exact acest lucru: mergi la plimbare, aleargă, sări. Când corpul tău se mişcă, activează partea dreaptă a creierului. …Ştiai că Mozart făcea exerciţii înainte să compună?

Sau mai bine, fă-o tu, cântă la un instrument!... Ascultă muzică Sau mai bine, fă-o tu, cântă la un instrument!... În special muzică fără cuvinte sau cântată într-o limbă necunoscută ţie. Yokimura Nakamatsa, inventator japonez, cu mai mult de 2000 de invenţii, ascultă simfonia a IX-a de Beethoven înainte de a începe execuţia unui proiect.

Sau sculptează, pictează, sau orice altă activitate asemănătoare. Desenează, Sau sculptează, pictează, sau orice altă activitate asemănătoare. Fă reprezentări vizuale ale obiectivului tău sau ideii.

Răzi din toată inima! “Aha” şi “Ha,ha,ha” sunt foarte conectate. Râsul te eliberează de tirania logicii şi a liniarităţii.

Schimbă-ţi înfăţişarea. Schimbă aspectul locului de muncă, repectând normele. Lipeşte-ţi poze sau postere semnificative. Pune-ţi în ordine biblioteca. Mişcă orice lucru, ca să reînnoieşti “ordinea” dintotdeauna.

soluţia pe care te chinui de atâta timp s-o găseşti în mod raţional. Vizualizează soluţia pe care te chinui de atâta timp s-o găseşti în mod raţional. (Vezi-o cu ochii minţii…) “Rareori gândesc doar cu cuvintele.” Albert Einstein

Ieşi din problemă. Nu face nimic. Reflectează. Meditează.

De ce trebuie activată partea dreaptă a creierului? 1. Pentru a nu aştepta până ieşi de la serviciu, ca să-ţi vină o idee buna. 2. Pentru a nu fi limitat doar la raţional si liniar.

Avem nevoie de ambele: partea stângă şi partea dreaptă Adevărul este că: Avem nevoie de ambele: partea stângă şi partea dreaptă Trucul este: sa ştim cum să ne mişcăm cu uşurinţă de la o parte la alta.

În ce sens se învârte balerina? TEST Dacă o poţi vedea mişcându-se în sensul acelor de ceasornic, îţi utilizezi emisfera dreaptă a creierului. Dacă vezi figura mişcându-se în sens invers acelor de ceasornic, atunci îţi foloseşti emisfera stângă a creierului. Unii pot sesiza ambele sensuri, alţii doar într-un singur sens. Dacă poţi vedea ambele sensuri (pe rând), spun experţii că IQ-ul este peste 160. În ce sens se învârte balerina?

Funcţiile părţii stângi a creierului utilizarea logicii orientarea către detalii căutarea de fapte cuvinte şi limbaje prezent şi trecut matematică şi ştiinţă poate înţelege cunoaştere recunoaştere ordine/percepţia modelelor cunoaşte numărul obiectelor bazat pe realitate strategie practic sigur Funcţiile părţii drepte a creierului foloseşte sentimentele vedere de ansamblu imaginativ simboluri şi imagini prezent şi viitor filozofie şi religie poate obţine crează apreciază percepţie spaţială ştie funcţia obiectelor bazat pe fantezie prezintă posibilităţi impetuos Ia riscuri

SFÂRŞIT © Idea Champions, 2003 pps creat şi dezvoltat de Tradus de Carmen Cimpian Reedición de formato e incorporación del test de la bailarina cortesía de Carlos Rangel Santiago de Querétaro, Mex. Abr.2008 carlitosrangel@hotmail.com