Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Campania pentru Săptămâna Mondială A Alimentaţiei la Sân

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Campania pentru Săptămâna Mondială A Alimentaţiei la Sân"— Transcriere de prezentare:

1 Campania pentru Săptămâna Mondială A Alimentaţiei la Sân
“Vorbeşte cu mine! Alimentaţia la sân – o experienţă 3D” 1-7 August 2011

2 Situaţia Actuală Săptămâna Mondială a Alimentaţiei la sân este celebrată în fiecare an în perioada 1-7 august în mai mult de 120 de ţări pentru a încuraja alăptarea şi pentru a îmbunătăţii starea de sănătate a copiilor din întreaga lume. . Ea comemorează “Declaraţia Innocenti” făcute de politica OMS şi UNICEF - factorii de decizie în august 1990 pentru a proteja, promova şi sprijini alăptarea. Alimentaţia la sân este cea mai bună modalitate de a furniza nou-născuţilor cu substanţe nutritive de care au nevoie. OMS recomandă alăptarea exclusivă până când un copil este de şase luni.

3 Vorbeşte cu mine! Alimentaţia la sân - o experienţă 3D.
WABA (Organizaţia Mondială a Alimentaţiei la Sân) are plăcerea să anunţe tema mondială pentru anul 2011 a alimentaţiei la sân, concentrându-se pe angajarea şi mobilizarea activităţii de tineret şi între generaţii, cu un slogan răsunător de: Vorbeşte-mi! Alăptatul - o experienţă 3D! Tema se ocupă cu comunicare la diferite niveluri şi între diferite sectoare.

4 Context DE CE 3 D? Cănd analizăm sprijinul pentru alimentaţia la sân, avem tendinţa de a vedea în două dimensiuni: timp (de la pre-sarcină până la înţărcare) şi locul (acasă, comunitate, sistem de sanatate, etc). Dar impactul nu este la fel de puternic fără a treia dimensiune- de comunicare!

5 Obiectivele campaniei
Încurajează comunităţile şi facilitatorii de sănătate pentru a folosi noua tehnologie media pentru a atinge un număr cât mai mare de persoane cu informaţii privind alăptatul şi informare despre conflictele de interese care pot apărea atunci când entităţile care realizează profit din vânzarea sau distribuirea de produse în domeniul de aplicare al Codului Internaţional de Marketing al înlocuitorilor Laptelui matern (Codul) promovează alăptarea. Extinderea domeniului de aplicare al susţinerii alăptării, de a implica părţile interesate mai puţin în mod tradiţional (ex. tineri, bărbaţi, avocaţii de planificare familială). Dezvoltarea şi abilităţi de scale-up comunicare în educaţie a alăptării, educaţie pentru sănătate cu participarea activă din partea tinerilor. Crearea de reţele, crearea şi de creşterea canalelor de comunicare între diferitele sectoare, astfel încât informaţiile privind alăptarea şi feedback-ul pot fi accesate şi îmbunătăţite. Încurajarea mentoratului prin alăptare, experţi pentru noi consilieri şi de comunicatori cu experienţă pentru cei care intră noua epoca de comunicare, indiferent de vârsta lor. Explorarea creativă, suport, recunoaştere şi punerea în aplicare a abordărilor inovatoare de comunicaţii şi punerea la dispoziţie a unui spaţiu pentru oameni pentru dezvoltarea ideilor lor.

6 Ce putem face pentru a avea o experienţă 3D - Activează şi Sărbătoreşte!
1 Conectaţi-vă cu alţi promotori ai alăptării prin sau un blog, pe Facebook sau Twitter şi începe planificarea!

7 Ce putem face pentru a avea o experienţă 3D - Activează şi Sărbătoreşte!
2. Contactaţi comunicatorii locali: profesori, jurnalişti, studenţi, organizatori locali – pentru a-i ajuta să construiască şi împărtăşească mesaje vitale şi să crească îngrijorarea.

8 Ce putem face pentru a avea o experienţă 3D - Activează şi Sărbătoreşte!
3 Luaţi legătura cu centrele locale de sănătate şi sprijiniţi efortul lor de punere în aplicare a măsurilor de informare pentru femeile gravide şi mame care alăptează sau cursuri de instruire pentru consultanţi şi consilieri ai alimentaţiei la sân.

9 Ce putem face pentru a avea o experienţă 3D - Activează şi Sărbătoreşte!
4 Scrieţi angajatorului dumneavoastră, guvernelor locale sau naţionale şi cereţiile să sponsorizeze un eveniment WBW şi, dacă este necesar, avertizaţii despre necesitatea de a preveni conflictul de interes prin evitarea sponsorizării sau orice formă de colaborare cu producătorii şi distribuitorii de produse în domeniul de aplicare al Code.

10 Ce putem face pentru a avea o experienţă 3D - Activează şi Sărbătoreşte!
5 Fii gazdă unui eveniment în care oamenii îşi pot împărtăşii poveţtile lor, creaţiile - o expoziţie de artă, sesiune de monolog, concurs video online, festival de film, festival de arte alternative, ne-convenţionale, meşteşugari, forum online, limita este cerul!

11 Ce putem face pentru a avea o experienţă 3D - Activează şi Sărbătoreşte!
6 încurajarea educaţiei privind alimentaţia la sân în şcoli şi universităţi şi legătura cu grupurile sociale existente pentru a întării alăptatul la sân printr-o varietate de lentile.

12 Ce putem face pentru a avea o experienţă 3D - Activează şi Sărbătoreşte!
7 Vorbeşte cu cei din jur!

13 De ce alimentaţia la sân?
Beneficiile alimentaţiei la sân pentru copil: • asigură o creştere fizică şi psihică echilibrată. • protejează copilul de infecţii microbiene, virotice şi fungice şi reduce severitatea desfăşurării lor. • este uşor digerabil. • are temperatură optimă. • este steril. • reduce riscul obezităţii şi al hipercolesterolemiei. • previne malnutriţia. • reduce riscul morţii subite. • reduce riscul alergiei şi al astmului bronşic dacă alăptarea durează cel puţin 4 luni. • favorizează dezvoltarea muşchilor feţei, al dentiţiei şi a vorbirii. • asigură o dezvoltare cerebrală, cognitivă şi vizuală optimă.

14 De ce alimentaţia la sân?
Beneficiile alimentaţei la sân pentru mamă: • ajută involuţia uterină rapidă după naştere şi previne hemoragiile post-partum. • este protectiv împotriva cancerului de sân şi ovar şi a osteoporozei postmenopauzale. • duce la pierderea surplusului de grăsime câştigat în timpul sarcinii şi reduce riscul obezităţii pe termen lung. • contraceptiv ( 98%) numai pe perioada alăptării exclusive. • scade necesarul de insulină la mamele diabetice. • diminuă efectele endometriozei şi ajută la stabilizarea bolii. • este mai comodă şi mai puţin obositoare, laptele de mamă nu trebuie preparat, copilul este portabil. • are rol în împlinirea feminităţii şi dezvoltarea instinctelor materne. • realizează o legătură strânsă cu copilul. • economie pentru familie.

15 De ce alimentaţia la sân?
Beneficiile pentru societate: • economisire de valută consumată pentru achiziţionare de lapte praf • scad cheltuielile pentru tratarea bolilor acute şi cronice ale copilului • are efect ecologic pozitiv • populaţie sănătoasă

16 De ce alimentaţia la sân?
Dezavantajele Alimentaţiei Artificiale: • îmbolnăviri mai frecvente (infecţioase, boli cronice). • alergie la proteinele laptelui de vacă (diareea cronică, scădere în greutate, erupţii alergice). • mai greu digerabil. • încărcare osmotică mare. • obezitate. • risc de rahitism sau anemie. • creşte riscul diabetului zaharat. • nu conţine substanţe biologice. • prepararea inadecvată creşte riscul malnutriţiei şi infecţiei. • poate produce probleme dentare (datorită tetinei). • nu produce schimbări biologice în organismul mamei, nu stimulează afecţiunea. • încarcă bugetul familiei.

17 Campania în anii trecuţi
In 2008, Campania a avut denumirea „Suport pentru mame: in cursa spre aur caştiga toata lumea”. In 2008, Campania a făcut o puternica referire la jocurile olimpice da vara care s-au organizat in China. Cu aceasta ocazia, campania s-a concentrat asupra importantei si nevoii de a hrani copii exclusiv cu lapte de mamă in primele 6 luni de viata, si de a continua alăptarea in combinaţie cu alimentaţie complementară până la vârsta de doi ani, si chiar si dincolo de ea.

18 Campania în anii trecuţi
In 2009 Campania a avut ca titlu „Alimentaţia la Sân, o reacţie vitală de urgenta” -Pentru a atrage atenţia asupra rolului vital pe care alimentaţia la sân îl joaca in timpul urgentelor in întreaga lume. -Pentru a sublinia nevoia de susţinere activa si ajutor pentru alăptare înainte si in timpul urgentelor - Copii sunt cel mai vulnerabil grup in timpul urgenţelor si calamităţilor, iar rata mortalităţii in rândul lor poate creşte de la de 2 ori până la de 70 de ori cea normala in timpul acestora

19 Campania în anii trecuţi
Campania din anul 2010 s-a intitulat: „Cei Zece Paşi pentru alăptarea de succes.” -Atragerea atenţiei asupra celor ‘10 paşi’ in îmbunătăţirea ratelor de alăptare a nou născuţilor -Reînoirea si reimpulsionarea acţiunilor sistemelor de sănătate, a ofertanţilor de îngrijire medicală si a comunităţilor, pentru a face din alăptarea la sân a copiilor alegerea uşoara pentru mame -Informarea Populaţiei despre riscurile reprezentate de către hrănirea cu hrănirea artificială si folosirea înlocuitorilor pentru laptele de sân -Informarea despre rolul pe care îl are alăptarea la sân pentru dezvoltarea copiilor şi impactul acestuia asupra sănătăţii pe termen lung, atât a copiilor cat şi a mamelor -a permite mamelor sa se bucure de deplina susţinere pentru alăptarea cu sân din partea sistemelor de sănătate si dincolo de ele. comemorează 20 de ani de la “Declaratia Innocenti’” care cerea implementarea celor 10 paşi în instituţiile de maternitate


Descărcați ppt "Campania pentru Săptămâna Mondială A Alimentaţiei la Sân"

Prezentări similare


Publicitate de la Google