Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Starea de Sănătate a Pieţei Farmaceutice

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Starea de Sănătate a Pieţei Farmaceutice"— Transcriere de prezentare:

1 Starea de Sănătate a Pieţei Farmaceutice
la Impactul cu Criza Strategii Anti-Criză în Pharma Bucureşti, 17 iunie 2009 Petru Crăciun This document should not be distributed without Cegedim authorization – Copyright 2009

2 Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza
Lecţia ultimilor 10 ani: Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

3 Grupul CEGEDIM 40 de ani de experienţă pe piaţa farmaceutică
8.000 de angajaţi în întreaga lume > 80 de ţări cu operaţiuni > 1 mld. US$ cifră de afaceri în 2008 > 600 de clienţi mari în toată lumea > de utilizatori ai soluţiilor sale în teren Lider european în date şi servicii de marketing şi vânzări Lider mondial in Pharma CRM Listat la Bursa din Paris din 1995 (cod: 5350) În România din 2001

4 Cegedim Romania Companie de studii şi analize de piaţă
15 ani de experienţă locală 70 angajaţi 4.9 mil. € venituri în 2008 > 80 clienţi 80% din piaţa de profil > profesionişti din sănătate (medici, farmacişti) implicaţi în proiecte anual Produse & Servicii Date de Vânzări: Pharma & Hospital Report, InfoSanté Date de Prescriere: Icomed, DocScan Sisteme SFA/CRM: Teams, Mobile Intelligence Date profesionişti şi locuri de muncă: OneKey Date Promovare Cercetare de piaţă

5 Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza
Lecţia ultimilor 10 ani: Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

6 Evoluţie Unităţi de măsură: Unităţi Zile de tratament Valoare: RON/ EUR/ USD Componente Retail: Rx/ OTC Spital Categorii de produse Grupe terapeutice (ATC1) DCI

7 Evoluţia pieţei farmaceutice: 1998-2008

8 Ponderea principalelor componente ale pieţei
Unităţi: Zile tratament: Valoare: 1998 2008 Retail Rx Retail OTC Spital

9 Ponderea categoriilor de produse din Retail Rx
Unităţi: Zile tratament: Valoare: 1998 2008 Originals Branded generics Unbranded generics

10 Creşterea medie în zile de tratament 1998-2008
Total Piaţă: 5,6%

11 Schimbările în Top valoric DCI: 2008 vs 1998
10 ani ampicillinum 1 44 -43 epoetinum beta 201 200 insulinum 2 10 -8 trimetazidinum 148 146 glucosum 3 183 -180 simvastatinum 97 94 epirubicinum 4 175 -171 peginterferonum alfa-2a 927 923 diclofenacum 5 30 -25 amoxicillinum + ac.clavulanicum 14 9 metamizolum natricum 6 17 -11 indapamidum 296 290 cefuroximum 7 25 -18 olanzapinum 499 492 oxacillinum 8 95 -87 Ginkgo Biloba 61 53 ranitidinum 113 -104 perindoprilum 442 433 erythromycinum 308 -298

12 Stabilă în volum CAGR= 0,3% Creştere în zile de tratament CAGR= 5,6%
Evoluţie Piaţa totală Stabilă în volum CAGR= 0,3% Creştere în zile de tratament CAGR= 5,6% Creştere semnificativă în RON CAGR=20,8% Deprecierea monedei locale Creşterea preţului mediu al zilei de tratament = Tratamente mai moderne + Introducerea GMP Componentele principale Retail: canal preponderent (>95% DoT) Rx: aport terapeutic major (prescriere ~80% DoT) OTC: volum semnificativ (auto-medicaţie): 34% unităţi Spital: canal cu tendinţă de deficit: <15% valoare?

13 Evoluţie zile de tratament 1998-2008
Categorii de produse: în creştere: Originale Branded Generics în scădere: Un-branded Generics DCI: Schimbare de generaţii terapeutice Grupe terapeutice: Peste media pieţei: C – Sist. Cardiovascular: 16,2% S – Organe de simţ: 11,5% M – Sist. Musculo-Scheletic: 9,1% L – Antineoplazice şi Imuno-modulatoare: 8,4% În media pieţei: G – Sist. Genito-Urinar: 4,9% B – Sânge şi Organe Hemato-formatoare: 4,7% Sub media pieţei: J – Anti-Infecţioase Sistemice: 3,7% R – Sist. Respirator: 1,6% N – Sist. Nervos Central: 0,5% A – Sist. Digestiv Metabolism: -0,4%

14 Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza
Lecţia ultimilor 10 ani: Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

15 Criza Financiară Globală
Reducerea surselor de finanţare Creşterea costului finanţării Declinul majorităţii pieţelor Recesiune

16 Criza Farmaceutică Locală - 2008
Utilizarea cursului de schimb îngheţat (3,32/3,63) Acumularea pierderilor la distribuitori Susţinere lanţ aprovizionare de către producători Adaosuri simbolice (1-2%) la anumite medicamente compensate Acumularea pierderilor la farmacii Ridicarea plafoanelor în farmacii Accesibilitate crescută la pacienţi Creşterea riscului arieratelor financiare

17 Criza Farmaceutică Locală – 2009 – Măsuri
Reforma preţurilor Originale: cel mai mic preţ din UE (12 state) Generice: reducere nerealistă de preţ (65% din preţul actual al originalului şi nu din preţul pe perioada patentului) Curs de schimb fix: 4,00 RON/EUR Noi marje distribuitori şi farmacii Prescriere pe DCI 90% compensare la pensionari cu pensii < 700 RON Decontare în limita fondurilor colectate

18 Criza Farmaceutică Locală – 2009-2010 – Riscuri
Medicamente originale Risc de re-export Risc de retragere a unor produse Scăderea gradului de inovaţie Medicamente generice Risc de ne-profitabilitate Risc de retragere a unor companii Sursă de referenţiere pentru alte ţări Scăderea încasărilor Scăderea puterii de cumpărare Out-of-Pocket ridicat Acumulare arierate Finanţare datorii Piaţă neatractivă Preţuri mici = Produse şi Servicii deficitare

19 Poziţionare regională şi europeană
The World Pharmaceutical Market Facts Book 2008

20 Poziţionare Cheltuieli Sănătate şi Medicamente la nivel mondial
The World Pharmaceutical Market Facts Book 2008

21 Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza
Lecţia ultimilor 10 ani: Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

22 Ultimele evoluţii disponibile
Categorie Volum (Unitati) Valoare (EUR) Aprilie 2009 vs Martie 2009 Aprilie 2009 vs Aprilie 2008 Total -4,9 -11,7 -6,3 -5,2 Retail -11,9 -6,4 -5,1 Rx -3,9 -8,2 -6,9 -3,5 Original brands -4,4 -6,6 -7,6 1,3 Branded generics -1,7 1,5 -6,1 -12,6 Un-branded generics -6,2 -22,4 -0,5 -20,6 OTC -7,5 -18,2 -11,4 Spital -1,3 -8,5 -5,8

23 Tendinţele din ultimele 12 luni
Categorie Mai Aprilie 2009 Volum (Unitati) Valoare (EUR) Pondere % ∆ 12 luni +/- % Total 100,0 -2,5 8,8 Retail 93,2 86,6 8,7 Rx 60,5 1,5 70,4 10,7 Original brands 19,0 14,3 50,7 17,9 Branded generics 28,1 3,1 16,5 -1,2 Un-branded generics 13,5 -14,6 3,2 -18,4 OTC 32,6 -9,3 16,1 1,1 Spital 6,8 -1,3 9,4 Spital şi Retail Rx: cvasi-staţionare în volum OTC: scădere de volum

24 Cea mai mare necunoscută actuală
Preţul medicamentelor generice Branded Generics În general, au medicament princeps pe piaţă 65% din preţul princeps actual: profitabilitate?! Se aplică celor mai mari investitori în domeniu Un-branded Generics În general, nu mai au medicament princeps pe piaţă Scenarii Aplicare forţată Ne-profitabilitatea multor produse poate duce la retragerea de produse/companii de pe piaţă Indisponibilitatea unor produse Rx generice la pacient Atenuare/Renunţare?!

25 Perspective Total Piaţă 2009
Scădere în volum (OTC), uşoară scădere în valoare (EUR) Preţ generice modificat Scădere în volum mai accentuată Cvasi-staţionar în valoare Preţ generice ne-modificat Scădere uşoară în volum Scădere uşoară în valoare

26 Agenda Piaţa Farmaceutică la Impactul cu Criza
Lecţia ultimilor 10 ani: Criza: Locală sau Globală? Perspective Piaţă 2009 Concluzii

27 Presiune pe lichidităţi Expunere pe medicamente Rx compensate
Farmacii Retail Presiune pe lichidităţi Expunere pe medicamente Rx compensate Marje medicamente Rx compensate Managementul stocurilor: Produse Rx Produse OTC Parafarmaceutice, Dermatocosmetice, etc. Spital Presiune pe finanţare Termene creditare

28 Distribuitori General Risc de arierate Controlul costurilor Specific Profitabilitate pe produs Condiţii comerciale furnizori Condiţii comerciale clienţi

29 Producători Rx Originale Branded generics Un-branded generics OTC
Optimizare portofoliu produse Monitorizare re-export Branded generics Un-branded generics Optimizare volume OTC Condiţii comerciale

30 Mulţumesc pentru atenţie!


Descărcați ppt "Starea de Sănătate a Pieţei Farmaceutice"

Prezentări similare


Publicitate de la Google