Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Online Banking în România - cercetare eFinance

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Online Banking în România - cercetare eFinance"— Transcriere de prezentare:

1 Online Banking în România - cercetare eFinance 2012 -
Studiu făcut în martie cu sprijinul a 20 de bănci comerciale Cota cumulată de piaţă a băncilor respective – peste 90% Au refuzat colaborarea bănci precum Citibank, RBS Bank, Credit Europe Bank sau Banca Comercială Carpatica Datele procesate aparţin băncilor comerciale

2 Creştere susţinută a numărului de clienţi în 2011
Creştere pe ansamblu a numărului de clienţi 2011/2010 de 17% 2,72 milioane clienţi înrolaţi 2,31 milioane persoane fizice (+14,3%) persoane juridice (+38,8%) de presupus – 2 milioane persoane fizice înrolate

3 Număr de clienţi - performerii anului 2011
Creşteri impresionante: Bancpost – 149,1% Banca Transilvania – 54,7% Raiffeisen Bank – 32,2% CEC Bank - 32,2% Scăderi semnificative: Intesa Sanpolo Bank – 61,8% Alpha Bank România – 12,0% Banca Comercială Română - 1,2%

4 Cota de piaţă după numărul de clienţi

5 Rate de creştere strălucite
Persoane juridice Banca Comercială Română – 126,2% ATE Bank – 48% Banca Transilvania – 45,3% Garanti Bank România – 42,9% Raiffeisen Bank - 38,6% Persoane fizice Bancpost – 210,3% ATE Bank - 88,5% Banca Transilvania – 57% Garanti Bank România – 52,6% Banca Românească - 32,8%

6 Banca Comercială Română – 43.200 Raiffeisen Bank – 15.300
Cele mai mari creşteri ale numărului de clienţi noi Raiffeisen Bank – Banca Transilvania – Bancpost Persoane fizice Raiffeisen Bank – Bancpost – Banca Transilvania Persoane juridice Banca Comercială Română – Raiffeisen Bank – Banca Transilvania

7 Performanţe privind numărul total de tranzacţii ING Bank România – 10
Performanţe privind numărul total de tranzacţii ING Bank România – Banca Comercială Română – Unicredit Ţiriac Bank Rate creştere persoane fizice Garanti Bank România – 69,5% Unicredit Ţiriac Bank – 52,4% Raiffeisen Bank - 52,1% Rate creştere persoane juridice Garanti Bank România – 62,6% Unicredit Ţiriac Bank – 60% Banca Comercială Română - 45,5%

8 Performanţe privind valoarea tranzacţiilor (lei) Banca Comercială Română – 148,7 mld. ING Bank România – 137,4 mld. Unicredit Ţiriac Bank – 72,16 mld. Rată de creştere persoane fizice Intesa Sanpaolo Bank – 284% Raiffeisen Bank – 100% Garanti Bank - 92% Rată de creştere persoane juridice Intesa Sanpaolo Bank – 146% Garanti Bank – 90% BRD - Groupe Societe Generale – 62,4%

9 Ponderea clienţilor de servicii internet banking în total număr clienţi
Top 3 bănci 2011 (persoane fizice) ING Bank România – 40% Garanti Bank – 27% Bank Leumi - 20% Top 3 bănci 2011 (persoane juridice) Bank Leumi – 93% Unicredit Ţiriac Bank – 89% ING Bank România - 78%

10 Ponderea clienţilor de servicii internet banking în total număr clienţi

11 Numărul mediu de tranzacţii per utilizator în 2011
Persoane fizice Pro Credit Bank – 33 ATE Bank – 21 Libra Bank – 20 Notă: Lipsesc din cercetare datele unor bănci importante (ex. ING Bank, Raiffeisen Bank, Volksbank, Bank Leumi etc.) Persoane juridice Banca Comercială Română – 146 ATE Bank – 125 Intesa Sanpaolo Bank – 114

12 Valoarea medie a unei tranzacţii (lei)
Persoane fizice Pro Credit Bank – lei Bank Leumi şi Alpha Bank România – lei Libra Bank – lei Romanian International Bank – lei Persoane juridice Bank Leumi – lei ING Bank România – lei Banca Comercială Română – lei Alpha Bank România – lei

13 Starea serviciilor mobile banking în 2011
1. Cele mai importante lansări pe zona de mobile banking din 2011 au venit din partea Băncii Transilvania, Raiffeisen Bank, BCR, ING Bank, Citibank, Unicredit Țiriac, Volksbank și Millennium Bank, care au optat pentru una dintre cele două variante: aplicație sau internet banking pe telefonul mobil. 2. BRD este instituția cu cea cel mai mare numpăr de utilizatori de mobile banking. Serviciul oferit de bancă, Mobilis, are o vârstă aprecibilă (9 ani), și funcționează pe bază de SMS-uri. Aproximativ de clienți erau înrolați în serviciu la finalul anului trecut, aceștia derulând tranzacții în valoare de 740 mil. lei în decursul anului trecut. Este de aşteptat un upgrade semnificativ.

14 Starea serviciilor mobile banking în 2011 (continuare)
3. La BCR, în 3 luni de la lansarea serviciului de internet banking pentru telefonul mobil, s-au înregistrat aproape de accesări de pe un astfel de terminal și un volum de tranzacții de 22 mil. lei. 4. La Banca Transilvania, peste de clienți au optat pentru serviciul de mobile banking, de la lansarea lui, din august 2011 și până la finalul anului. Dintre aceștia, aproximativ au utilizat serviciul în cele 5 luni de la lansare, realizând tranzacții în valoare de aproape 19 mil. lei. 5. Raiffeisen a lansat la începutul lui noiembrie aplicație de mobile banking, disponibilă de noua generație de terminale, care urmează treptat să o înlocuiască vechiul serviciu SmarTel, bazat pe SMS-uri, pe care banca îl oferea încă din Obiectivul Raiffeisen este migrarea unui număr cât mai mare din cei aproximativ de clienți ai vechiului serviciu pe nou Smart Mobile. În prima luna de la lansarea serviciului se înregistraseră de descărcări ale aplicaţiei.


Descărcați ppt "Online Banking în România - cercetare eFinance"

Prezentări similare


Publicitate de la Google