Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Identificarea problemelor: cum să identificați problema reală

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Identificarea problemelor: cum să identificați problema reală"— Transcriere de prezentare:

1 Identificarea problemelor: cum să identificați problema reală
Identificarea problemelor: cum să identificați problema reală. Definiți setările, contextul și obiectivul

2 Rezultatele invatarii
La sfârşitul acestui modul veţi putea să: Înțelegeţi contextual şi să definiţi rezolvarea problemelor Identificaţi problemele de bază într-un mediu digital Rezolvaţi o problemă într-un mediu digital și să fiti un utilizator eficient

3 Rezolvarea problemelor în general
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Rezolvarea problemelor în general Rezolvarea problemelor este capacitatea unui individ de a se angaja în procesarea cognitivă, de a înțelege și de a rezolva situații problematice în care o metodă de soluționare nu este imediat evidentă. Aceasta include dorința de a se angaja în astfel de situații, pentru a-și atinge potențialul de cetățean constructiv și reflectiv. O problemă este, de obicei, definită ca o situație în care o persoană nu își poate atinge imediat și în mod obișnuit obiectivele datorită unui anumit tip de obstacol sau provocare. Capacitatea de a rezolva probleme este considerată a fi una dintre cele mai complexe și sofisticate aspecte ale cunoașterii umane. Pentru a rezolva o problemă, indivizii trebuie mai întâi să conștientizeze o diferență între starea actuală a afacerilor și starea de lucruri care corespunde satisfacerii scopurilor lor. Cu alte cuvinte, ele trebuie să ajungă la o înțelegere a naturii problemei. Rezolvarea problemelor se află în centrul evoluției umane. Metodele pe care le folosim pentru a înțelege ce se întâmplă în mediul nostru, pentru a identifica lucrurile pe care vrem să le schimbăm și pentru a ne da seama de lucrurile care trebuie făcute pentru a crea rezultatul dorit. Rezolvarea problemelor reprezintă sursa tuturor noilor invenții, a evoluției sociale și culturale și baza economiilor bazate pe piață. Este baza pentru îmbunătățirea continuă, comunicarea și învățarea.

4 Rezolvarea problemelor în general
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Rezolvarea problemelor în general Pentru a rezolva o problemă în viața de zi cu zi, primul pas consta in definirea setărilor și contextului. Care este de fapt problema? Ce împiedică pe cineva să-și atingă scopul? O metodă eficientă de a identifica o posibilă soluție este de a prezenta problema în termeni generali, deoarece problema exactă poate să nu fie evidentă și clară. Brainstorming-ul are o mare importanță atunci când cineva încearcă să rezolve o problemă. Acest proces îl va ajuta, indifferent care ar putea fi cauzele posibile ale problemei și posibilele soluții. În acest fel, persoana care se află într-o situație dificilă are șansa de a lua decizii în cunoștință de cauză după un studiu cuprinzător al contextului. Analiză comparativă. Analiza comparativa este un proces prin care modalitatea mai bună de rezolvare a problemelor poate fi definită prin verificarea și analizarea tuturor alternativelor. În acest context, persoanele care au nevoie să rezolve o problemă au capacitatea de a compara problemele specifice și metodele pe care le utilizează pentru a alege cele mai potrivite. Analiza comparativa este o metodologie puternică pentru dezvoltarea de strategii și soluții câștigătoare în rezolvarea problemelor.  

5 Rezolvarea problemelor în general
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Rezolvarea problemelor în general Procesul de gândire inversă este cel mai bun mod de a rezolva o problemă și de a o privi într-un mod nou, de a rasturna problema cu susul în jos. Gândirea inversă este procesul de analiză a problemei sau a întrebării, de oferire de soluții sau răspunsuri și de generare de idei despre cum să le realizăm. Gândirea inversă poate forța pe cineva care s-a concentrat pe o problemă pentru o lungă perioadă de timp să se gândească la ea complet diferit - și să vină cu o gamă largă de idei noi care ar putea ajuta la rezolvarea ei. Gândirea inversă este o tehnică în care vă declarați problema în sens invers. De exemplu, schimbați o declarație pozitivă într-una negativă, încercați să definiți ceva ce nu este și așa mai departe.

6 Rezolvarea problemelor în general
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Rezolvarea problemelor în general Căutaţi alternative. Ar putea părea clar ce ar trebui să faceți pentru a face față problemei. Cu toate acestea, uneori, este important să se identifice posibilele alternative. Aici intră în mod efectiv partea creativă a soluționării problemelor. Brainstorming-ul cu un grup poate fi un instrument excelent pentru identificarea potentialelor alternative. Gândiți-vă la cât mai multe posibilități. Scrieți într-o foaie de hârtie aceste idei, chiar dacă acestea nu sunt cele mai relevante în mintea dvs. sau sunt oarecum nebunești sau neconvenționale la prima impresie. Uneori aceste idei ar putea conține semințele unei posibile soluții. Este o problemă comună faptul că oamenii se grabesc prea mult în a face o alegere fără a analiza și lua în considerare toate opțiunile lor. Petrecând mai mult timp căutând alternative și cântărind consecințele și repercusiunile lor ar putea fi de fapt eficiente și utile pentru a rezolva fiecare problemă.

7 Rezolvarea problemelor într-un mediu digital
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Rezolvarea problemelor într-un mediu digital Abilitatea de a identifica nevoile și problemele și de a rezolva probleme conceptuale și situații problematice în medii digitale, pentru utilizarea instrumentelor digitale, inovarea proceselor și produselor, pentru a fi la curent cu evoluția digitală. Rezolvarea problemelor în medii bogate în tehnologie prezintă sarcini de dificultate variată pentru a fi puse in practica în cadrul aplicațiilor software simulate, folosind comenzi și funcții care se găsesc de obicei în mediile de tehnologie ale urilor, paginilor web și foilor de calcul. Rezolvarea problemelor în medii bogate în tehnologie este un domeniu de competență care reprezintă intersecția a ceea ce sunt Rezolvarea problemelor în mediul bogat în tehnologie este un domeniu de competență, intersecția a ceea ce uneori este descrisă ca abilități de "competențe informatice" (adică capacitatea de a utiliza instrumente și aplicații TIC) și abilitățile cognitive necesare pentru rezolvarea problemelor. Unele cunoștințe de bază privind utilizarea dispozitivelor de intrare TIC (de exemplu, utilizarea unei tastaturi,mouse și ecran), instrumente de gestionare a fișierelor, aplicații (procesare de text, ) și interfețe grafice sunt esențiale pentru îndeplinirea sarcinilor de evaluare. Cu toate acestea, obiectivul nu este de a testa utilizarea instrumentelor și aplicațiilor TIC în mod izolat, ci mai degrabă de a evalua capacitatea adulților de a utiliza aceste instrumente pentru a accesa, prelucra, evalua și analiza eficient informațiile. Un exemplu bun și simplu: dacă cineva dorește să organizeze un eveniment, cum ar fi un picnic școlar, sarcinile precum unde, când, ce buget, cum aș putea găsi spațiul, ar putea fi rezolvate prin tehnologie utilizând foi de calcul, căutare pe Internet, media etc.

8 Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Nivelul de expertiză a utilizatorilor privind competențele digitale ( Utilizator de bază: Un utilizator de bază este o persoană care poate găsi asistență și asistență atunci când apare o problemă tehnică sau când utilizează un nou dispozitiv, program sau aplicație. Știe cum să facă față unor probleme de bază (de exemplu, închiderea programului, repornirea calculatorului, reinstalarea / actualizarea programului, verificarea conexiunii la internet). De asemenea, el știe că instrumentele digitale îl pot ajuta în rezolvarea problemelor, dar nu pentru fiecare problemă. El poate folosi instrumente digitale pentru a face față problemelor tehnologice sau netehnologice. Cu toate acestea, are cunoștințe limitate și știe că este necesar să-și actualizeze competențele digitale. Sunt conștient de faptul că trebuie să îmi actualizez abilitățile digitale. Utilizator independent: un utilizator independent are capacitatea de a rezolva majoritatea problemelor obișnuite care apar într-un mediu digital. El poate utiliza tehnologiile digitale pentru a rezolva probleme non-tehnice. El poate alege cel mai potrivit instrument digital care să se potrivească mai bine nevoilor sale și să evalueze eficacitatea acestuia. El poate rezolva problemele tehnologice explorând setările și opțiunile programelor sau instrumentelor. Actualizează în mod frecvent abilitățile sale digitale pentru a-și le ameliora și pentru a fi mai calificat.

9 Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Nivelul de expertiză a utilizatorilor privind competențele digitale Utilizator experimentat: Un utilizator experimentat este capabil să rezolve aproape toate problemele care apar atunci când utilizează tehnologia digitală. El putea alege cu ușurință instrumentul, dispozitivul, aplicația, software-ul sau serviciul potrivit pentru rezolvarea problemelor (non-tehnice). El este conștient de noile evoluții tehnologice. El înțelege modul în care funcționează noile instrumente și își actualizează abilitățile digitale într-o manieră frecventă pentru a fi în concordanță cu evoluțiile tehnologice. t

10 Cele mai frecvente probleme
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Cele mai frecvente probleme O problemă frecventa privind utilizatorii de bază este rezolvarea unei game largi de probleme care împiedică operațiunile lor zilnice în mediul digital. Cunoștințele lor limitate constituie o problemă majoră, dat fiind faptul că nu au capacitatea de a identifica și de a rezolva principalele amenințări și probleme care ar putea exista în sectorul TIC Un utilizator de bază - cu competențe digitale limitate - ar trebui să știe care sunt cele mai frecvente probleme pentru a evalua nevoile și pentru a identifica, evalua, selecta și utiliza instrumentele digitale și posibilele răspunsuri tehnologice pentru a le rezolva. Cele mai complexe probleme legate de calculator la locul de muncă pot fi deseori rezolvate de echipa de suport pentru afaceri IT. Cu toate acestea, există multe alte probleme mici, dar comune, care apar în mod regulat pe un computer personal.

11 Identificați cele mai frecvente probleme de bază ale calculatorului
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Identificați cele mai frecvente probleme de bază ale calculatorului Calculatorul merge încet Există multe motive pentru care calculatoarele se confruntă cu probleme. Poate fi ceva simplu, cum ar fi executarea prea multor aplicații concurente. Sau poate fi ceva mai complex, poate o problemă de compatibilitate cu software-ul. Din acest motiv, un utilizator de bază ar trebui să aibă capacitatea de a identifica problemele de bază. Poate fi necesar dezinstalarea și reinstalarea aplicației sau înlocuirea acesteia cu o alternativă adecvată. Indiferent cât de greu se pare acest lucru, trebuie avut în vedere faptul că aceste cunoștințe vor facilita funcționarea lor zilnică. Instalarea securitatii adecvate a sistemului Protejarea fișierelor și a documentelor dvs. de intruziuni nedorite și pierderi de date nu este cu siguranță un loc de muncă cel mai bine lăsat profesioniștilor. Chiar dacă cineva nu are capacitatea sa faca acest lucru, nu este dificil să protejeze computerul împotriva virușilor și atacurilor malware.

12 Identificați cele mai frecvente probleme de bază ale calculatorului
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Identificați cele mai frecvente probleme de bază ale calculatorului Am şters unul dintre fisiere Chiar dacă un fișier a fost șters accidental, poate fi posibil să îl recuperați. Fie că îl puteți găsi pe "coșul de gunoi", fie că puteți instala un hard disk. Zgomote ciudate O mulțime de zgomot provenind de la computer este, în general, un semn de defecțiune hardware sau de un ventilator zgomotos. Unitățile hard disk adesea fac zgomot chiar înainte de a eșua, astfel încât este posibil să doriți să creați copii de rezervă in caz ca…, iar ventilatoarele sunt foarte ușor de înlocuit. Alte probleme obișnuite pe care un utilizator de bază ar trebui să abordeze sunt următoarele: Desktop-ul calculatorului sau laptopul nu pornesc Monitorul nu se aprinde sau nu arată nicio imagine Tastatura sau mouse-ul nu mai funcționează Sunetul nu funcționează Ataşamentele nu se deschid

13 Identificați cele mai frecvente probleme de bază ale calculatorului
Unitatea 1: Ce este rezolvarea problemelor. Definiție, context și cele mai frecvente probleme Identificați cele mai frecvente probleme de bază ale calculatorului Ecranul este gol În cazul în care computerul este pornit, dar ecranul este gol, este posibil să existe o problemă cu conexiunea dintre computer și ecran. Mai întâi, verificați dacă monitorul este conectat la un punct de alimentare și dacă conexiunea dintre monitor și unitatea hard disk a calculatorului este sigură. Dacă problema se întâlnește pe un laptop, atunci ar putea fi necesar să obțineți ajutorul unui profesionist care să-l repare deoarece unele fire interne pot fi uzate.

14 Unitatea 2: Abilitatile digitale in rezolvarea problemelor
Rezolvarea problemelor tehnice Problema cea mai obișnuită pentru un utilizator de bază este identificarea problemelor tehnice atunci când se folosesc dispozitive și utilizarea mediilor digitale, si rezolvarea acestora (de la rezolvarea problemelor la probleme mai complexe). Prin îmbunătățirea capacității utilizatorilor de a face față problemelor tehnice, aceștia vor putea identifica probleme tehnice atunci când operează dispozitive și utilizează medii digitale și le vor rezolva (de la rezolvarea unor probleme simple la cele mai complexe). Mai mult, ei vor avea abilitățile necesare pentru a soluţiona, înțelege și rezolva probleme conceptuale și situații problematice în medii digitale. Următorii pași sunt utili pentru rezolvarea problemelor într-un mediu digital

15 Unitatea 2: Abilitatile digitale in rezolvarea problemelor
Rezolvarea problemelor tehnice Protejeazaţi-vă calculatorul Cea mai bună modalitate de a vă proteja calculatorul împotriva programelor malware este să instalați programe antivirus, cum ar fi Bitdefender, Norton sau Kaspersky. Software-ul antivirus ajută la prevenirea instalării programelor malware și poate, de asemenea, să elimine programele malware de pe computer. De altfel, este important să rămâneți inteligent când navigați pe Web sau utilizați uri. Dacă un site sau un atașament de arată suspicios, încredeti-va în instinctele dumneavoastră. Rețineți faptul că programul dumneavoastră antivirus nu poate prinde totul, deci este mai bine să evitați să descărcați orice care ar putea conține programe malware. De asemenea, ați putea crea copii de rezervă ale tuturor fișierelor pe o unitate hard disk externă sau un serviciu de backup online. Puteți cumpăra un hard disk extern și copiați conținutul computerului. Salvarea inițială ar putea dura mai multe ore, deci va trebui să alegeți o perioadă de timp în care nu veți folosi calculatorul.

16 Unitatea 2: Abilitatile digitale in rezolvarea problemelor
Rezolvarea problemelor tehnice Curăţaţi tastatura Praful, alimentele, lichidele și alte particule se blochează sub tastele de pe tastatură, ceea ce o împiedică să funcționeze corect. Sfaturile de bază de curățare de mai jos vă pot ajuta să păstrați curata tastatura. Deconectați tastatura de la portul USB sau PS / 2. Dacă tastatura este conectată la portul PS / 2, va trebui să opriți calculatorul înainte de a o deconecta. Întoarceți tastatura cu susul în jos și scuturați-o ușor pentru a îndepărta murdăria și praful. Utilizați un dispozitiv de aer comprimat pentru a curăța între taste. Umpleți o cârpă de bumbac sau un prosop de hârtie cu alcool și frecați-l pentru a curăța partea superioara a tastelor. Nu turnați alcool sau alte lichide direct pe taste. Reconectați tastatura la computer după ce este uscată. Dacă îl conectați la un port PS / 2, va trebui să îl conectați înainte de a porni calculatorul.

17 Unitatea 2: Abilitatile digitale in rezolvarea problemelor
Rezolvarea problemelor tehnice Curăţaţi monitorul Murdăria, amprentele digitale și praful pot face ecranul computerului greu de citit; cu toate acestea, este ușor să vă curățați ecranul atunci când este necesar. Există kituri de curățare a monitorului pe care le puteți cumpăra, dar pot deteriora monitorul dacă sunt proiectate pentru un alt tip de monitor. De exemplu, o solutie de curățare pentru monitor care este proiectat pentru ecrane de sticlă este posibil să nu funcționeze pe unele ecrane LCD din sticlă. Cea mai sigură metodă este pur și simplu să folosiți o cârpă moale curată, umezită cu apă. Nu utilizați soluţie de curățare a sticlei pentru a curăța un monitor. Multe ecrane au acoperiri anti-orbire care pot fi deteriorate de către dispozitivul de curățare a sticlei. Închideti calculatorul. Deconectați monitorul de la sursa de alimentare. Dacă utilizați un laptop, deconectați laptopul. Utilizați o cârpă moale curată, umezită cu apă, pentru a șterge ecranul.

18 Unitatea 2: Abilitatile digitale in rezolvarea problemelor
Rezolvarea problemelor tehnice Spațiu liber pe hard disk Verificați dacă există cel puțin MB de spațiu liber pe hard disk. Acest spațiu disponibil permite computerului să aibă spațiu pentru ca fișierul swap să crească în mărime, precum și spațiul pentru fișierele temporare. Sunetul nu functionează Verificați nivelul volumului. Faceți clic pe butonul audio din colțul din dreapta sus sau de jos al ecranului pentru a vă asigura că sunetul este pornit și că volumul este ridicat. Mouse-ul sau tastatura nu mai funcționează Dacă utilizați un mouse sau tastatură cu fir, asigurați-vă că sunt conectate în mod corect la calculator.


Descărcați ppt "Identificarea problemelor: cum să identificați problema reală"

Prezentări similare


Publicitate de la Google