Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

SCOPUL CURSULUI Elaborarea documentelor stiintifice

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "SCOPUL CURSULUI Elaborarea documentelor stiintifice"— Transcriere de prezentare:

1 SCOPUL CURSULUI Elaborarea documentelor stiintifice
23 Aprilie 2015 Elaborarea documentelor stiintifice Instructor: Dr. Viorel Popescu Web: vioreldpopescu.com SCOPUL CURSULUI Va oferi oportunitatea de a dezvolta abilitati de comunicare scrisa si orala prin citirea literaturii de specialitate relevanta, de a forma o ipoteza dintr-o intrebare, de a colabora si a prezenta ideile (oricat de neconventionale ar fi).

2 Astazi: Primary si Secondary Literature Strategii pentru citare (exemple) Managementul referintelor Cautari in baze de date Software (aplicatii) Procesul peer-review

3 TEMA 1 - pana Joi, 22 MAI Scrieti o scurta INTRODUCERE a tezei de Master respectand pasii discutati in clasa (sub 4 pagini) Pasi: Identificati intrebarile/ipotezele tezei de dizertatie Identificati literatura relevanta pentru stadiile (1), (2) si (3) ale Introducerii (cel putin 5 citari relevante pentru fiecare stadiu) Identificati topicul fiecarui paragraf (nu mai mult de 5-6 paragrafe) si scrieti prima propozitie pentru fiecare paragraf Sustineti fiecare topic cu argumente si citari relevante Progress check: 30 Aprilie si 7 Mai

4 PROGRES CHECK pentru PROIECTUL 1
REFERAT 1 - pana Joi, 14 MAY PROGRES CHECK pentru PROIECTUL 1 Identificati intrebarile/ipotezele tezei de dizertatie Identificati literatura relevanta pentru stadiile (1), (2) si (3) ale Introducerii (cel putin 5 citari relevante pentru fiecare stadiu) Identificati topicul fiecarui paragraf (nu mai mult de 5-6 paragrafe) si scrieti prima propozitie pentru fiecare paragraf

5 CITARILE Cand este nevoie sa referentiem?
• Pentru a cita dintr-un alt text [“… Blah bla…”] – A SE EVITA folosirea unei citari mot a mot in documentele stiintifice • Pentru a parafraza (a exprima prin cuvinte proprii) – Rezultate, fapte, procentaje (mai e scurt decat textul original) – Cuvintele tale, dar ideile altcuiva • Pentru a sinteza infomatie – Cuvintele tale, ideile altcuiva, dar reflecta problema: include sinteza unor concepte sau rezultate bine stabilite

6 CITARILE PRIMARY LITERATURE SECONDARY LITERATURE Articol stiintific
Raport stiintific Carte (partial) Descrie metode Raporteaza rezultate Discuta pe baza rezultatelor Articol stiintific tip review Raport Carte Website Poate descrie metode sumar Sintetizeaza literatura ‘primary’ Identifica ‘emerging patterns’

7 CITARILE PRIMARY LITERATURE SECONDARY LITERATURE Peer Review Titlu
Focus Rezumat Introducere Metode Rezultate (in figuri si tabele) Discutii Tipul publicatiei DA Tehnic/Concis Foarte specific (de obicei DA) Revista stiintifica Raport stiintific DA / NU Mai putin tehnic/General General DA De obicei NU (de obicei NU) Intregul articol poate fi considerat o Discutie Revista stiintifica (review) Carte, raport, website

8 CITARILE Strategie pentru utilizarea literaturii ‘primary’ si ‘secondary’ PRIMARY LITERATURE SECONDARY LITERATURE Principalele surse pentru referate, teze, disertatii Fiecare articol citat trebuie parcurs (nu citati articole despre care ati citit in alte articole) Surse importante pentru a identifica literatura ‘primary’ A se utiliza impreuna cu, nu in loc de, literatura ‘primary’ Identifica literatura ‘primary’ si citeste inainte de a cita

9 CITARILE REGULI GENERALE:
Citati informatia data in ‘primary literature’, nu doar cea preluata in alte studii De exemplu, daca Conceptul X a fost publicat de Smith in 1980, dar a fost preluat si aplicat in ale studii ulterioare de alti autori (in 1990, 2000 si 2014), sau a fost adresat intr-un articol tip ‘review’ de Brown in 2015, citarea se poate face in felul urmator: “[…] conceptul X (Smith, 1980; reviewed in Brown, 2015) […]” “[…] conceptul X (Smith, 1980; cited in Author1, 1990 and Author2, 2000) […]” “[…] aplicatii ale conceptului X (Smith, 1980) au fost ulterior implementate pentru regiunea/specia/cazul 1 (Autor1, 1990; Autor3, 2014) si regiunea/specia/cazul 2 (Autor2, 2000) […]” “[…] conceptul X (Smith, 1980; reviewed in Brown, 2015) a fost dezvoltat si aplicat altor situatii (Autor1, 1990; Autor2, 2000; Autor3, 2014) , ceea ce demonstreaza generalitatea […]”

10 CITARILE REGULI GENERALE:
Evitati pe cat posibil citarea adreselor de web NU CITATI Wikipedia (folositi doar pentru a gasi referinte la literatura, doar daca nu gasiti informatii din cautari in baze de date) NU CITATI textul din adresele de web (de exemplu bloguri; textul nu este Peer-Reviewed) Citati adrese de web doar pentru a directiona cititorul catre informatie existenta si doar in cazul in care sursele sunt serioase(rapoarte oficiale, portale GIS, situri ale agentiilor guvernamentale, etc.) INTOTDEAUNA scrieti data accesarii site-ului (pentru adresele de web din Bibliografie)

11 CITARILE REGULI GENERALE: Cand citam?
NU ESTE NEVOIE sa citam cand exprimam informatie comuna si generala. Ex: “Riscurile naturale provoaca adesea pagube economice insemnate” ESTE NEVOIE sa citam cand: - Exprimam informatie specifica unui caz. Ex: “Riscurile naturale, in special inundatiile, au cauzat pagube de pana la 100 milioane RON intre 2010 si 2014 in Subcarpatii de Curbura” - Ne referim la o teorie sau idee din alta sursa - Dorim sa includem informatii dintr-un tabel, figura sau imagine din alta sursa

12 CITARILE REGULI GENERALE: Cand citam? ESTE NEVOIE sa citam cand:
- Ne referim la o teorie sau idee din alta sursa Ex: “Landscape ecology examines “the effects of the spatial configuration of mosaics on a wide variety of ecological phenomena” (Wiens et al. 1993).” Ex: “Macroecology (Brown and Maurer 1989) analyses patterns between species […]” Ex: “Since habitat loss is the overriding cause of species loss, including in reptiles (Böhm et al. 2013), knowledge of habitat distribution […]”

13 CITARILE REGULI GENERALE: Cand citam? ESTE NEVOIE sa citam cand:
- Dorim sa includem informatii dintr-un tabel, figura sau imagine din alta sursa Ex: “Arhipova et al. (2005) found that the response of juvenile Green Toad and Common Frog to natal pool odors was dependent on whether animals were held in laboratory setting (i.e., 9–12 days) or were collected from the wild” Ex: “Animals with assumed inherited directionality showed an axial orientation, but the general observed direction (122u, Fig. 2B) did not match the expected northeastern (41–71 degree) direction suggested by Patrick et al. (2007).”

14 CITARILE Daca Mod de a cita Exemplu
Un autor a scris mai multe articole relevante in acelasi an Distingem articolele adaugand a, b, c, d dupa anul publicarii (Tudor 1999a) (Tudor 1999b) (Tudor 1999a,b) Sunt 2 autori Folosim ambele nume in citare (Tudor and Nicolae 2001) Sunt 3 sau mai multi autori Folosim numele primului autor urmat de et al. (Tudor et al. 2003) Sunt mai multe surse relevante cu autori diferiti Enumeram articolele in mod chronologic; daca sunt mai multe publicate in acelasi an, le listam alphabetic (Anurag et al. 1980, Tudor and Nicolae 1980, Avram et al. 1995) Nu aveti acces direct la sursa primara, dar ati citit despre articolul respectiv in alta sursa Ne referim la ambele surse (Ifrim 1935 in Tudor 1999) Informatia nu este publicata si nu poate fi accesata de alte personae (include date ce urmeaza a fi publicate) Ne referim la sursa de informative, dar nu o adaugam la bibliografie (V. Dominic, personal communication) (L. Tudor, personal observation) (D. Nicolae, unpublished data)

15 Video: Ce este plagiatul?
CITARILE Video: Ce este plagiatul?

16 MANAGEMENTUL REFERINTELOR
Software: ENDNOTE MENDELEY - gratis ZOTERO – gratis PAPERS – doar pt Mac Baze de date: Web of Science JSTOR ScienceDirect PubMed EBSCO BioONE Google Scholar

17 MANAGEMENTUL REFERINTELOR
De ce este indicat sa utilizam un software de management al referintelor? PRO Organizare si cautare a articolelor downloadate Backup al datelor bibliografice Formatare usoara a referintelor pentru orice revista Creare automata a bibliografiilor Insertie a referintelor in Word prin plug-in-uri CONTRA Ia timp sa acumulezi referinte in baza de date (dar se merita daca iti planuiesti o cariera in care o sa continui sa elaborezi documente stiintifice)

18 MANAGEMENTUL REFERINTELOR
COMPARAREA CELOR MAI UTILIZATE SOFTURI DE MANAGEMENT A REFERINTELOR

19 UTILIZAREA BAZELOR DE DATE
Aplicatie: Google Scholar 

20 UTILIZAREA BAZELOR DE DATE
Aplicatie: Web of Science  webofknowledge.com

21 UTILIZAREA BAZELOR DE DATE
Aplicatie: Web of Science  webofknowledge.com Instructiuni complete de utilizare a Web of Science: Operatori BOOLEAN: OR AND NOT SAME Paranteze: (Environment AND Romania) NOT Social Ghilimele: “Environmental risk” Wildcards: * Un grup de litere: (Cell*) rezulta in cautari pt Cell, Cellular, Cellulite ? Un singur caracter: (Wom?n) rezulta in cautari pt Woman, Women $ Nici un caracter sau un caracter: (Alga$) rezulta in cautari pt Alga, Algae

22 MANAGEMENTUL REFERINTELOR
ACTIVITATI IN CLASA 1) Exemple de utilizare a unui soft de management al referintelor (Mendeley) 2) Interfata intre Managementul Referintelor si Bazele de Date Exercitiu: Utilizati motoare de cautare a articolelor, identificati 10 articole relevante pentru subiectul de dizertatie si creati o bibliografie

23 PROCESUL PEER REVIEW Ce este Peer-Review? De ce Peer Review?
Evaluarea rezultatelor cercetarii de catre una sau mai multe personae cu competente stiintifice similare De ce Peer Review? Pentru mentinerea standardelor de calitate a cercetarii, pentru imbunatatirea rezultatelor si modului de comunicare a acestora, si pentru a dovedi credibilitatea studiului

24 PROCESUL PEER REVIEW Care sunt beneficiile procesului Peer-Review?
Autorul primeste indrumari si comentarii de la persoane cu calificari asemanatoare sau perpective diferite asupra subiectului de studiu Identifica eventualele gap-uri in literatura sau studii similare nereferentiate Face un studiu mai relevant pentru cititorii revistei respective Duce la discutii (intre autori, revieweri si editori) ce pot imbunatati calitatea tehnica sau de scriere a studiului Cititorii sunt asigurati ca studiul a fost verificat de experti in prealabil si ca nu are erori de analiza si interpretare a rezultatelor

25 PROCESUL PEER REVIEW Care este valoarea adaugata a procesului Peer-Review? Identifica daca cercetarea este originala si nu a mai fost publicata in alta parte Evalueaza standardele etice ale studiului Studiul se conformeaza scopului si nivelului revistei Studiul este viabil din punct de vedere metodologic si tehnic Pentru articole tip review, evalueaza abordarea critica si comprehensiva a subiectului abordat

26 PROCESUL PEER REVIEW din

27 PROCESUL PEER REVIEW din

28 PROCESUL PEER REVIEW

29 Curs 2: Activitati Literatura primara si secundara Citari: Reguli generale si exemple PAUZA Tipuri de citari; exemple Plagiatul: ce este si cum evitam Managementul referintelor Aplicatie Google Scholar Aplicatie Web of Science Procesul Peer Review Cover Letter Raspuns la review-uri


Descărcați ppt "SCOPUL CURSULUI Elaborarea documentelor stiintifice"

Prezentări similare


Publicitate de la Google