Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Reducerea comportamentului violent ca predictor al unui comportament pro-social după executarea pedepsei privative de libertate Mihaela Săsărman Extras.

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Reducerea comportamentului violent ca predictor al unui comportament pro-social după executarea pedepsei privative de libertate Mihaela Săsărman Extras."— Transcriere de prezentare:

1 Reducerea comportamentului violent ca predictor al unui comportament pro-social după executarea pedepsei privative de libertate Mihaela Săsărman Extras din proiectul de cercetare EDUCAŢIA MORALĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÎNTUL GIMNAZIAL ŞI LICEAL ROMÂNESC STAREA DE FAPT ŞI STRATEGIILE VIITORULUI În pregătire pentru susținerea examenului de finalizare a studiilor doctorale

2 Premisele favorabile violenței
Sancționarea slabă a violenței Cod Penal, Art (2) Fapta prin care se produc leziuni traumatice sau este afectată sănătatea unei persoane, a cărei gravitate este evaluată prin zile de îngrijiri medicale de cel mult 90 de zile, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani sau cu amendă. (3) Acțiunea penală se pune în mișcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate.

3 Comunitatea terapeutică - un stil de viață prosocial controlat
Comunitatea terapeutică este un program organizat în unități special dedicate în peniteciar și unde deținuții fac ore de educație pentru schimbare, întîlniri de comunitate, activtăți de petrecere a timpului liber într-un spaţiu de siguranţă în care personalul, avînd la bază o strategie şi principii de lucru specifice, lucrează împreună cu deţinuţii în scopul schimbării comportamentale, precum şi învăţării şi practicării de către aceştia de noi abilităţi şi responsabilităţi sociale.

4 Rezultatele evaluării comunității terapeutice Rahova sept 1999 - mai 2001
Intervalul de timp sept.1999 – feb.2000 mart – august 2000 sept.2000 – dec ian – mai 2001 Procent ore efectuate 75% ore efectuate 46% ore grup mic, 83% întîlniri comunitare, 72 % dramaterapie 21% grupuri mici, 45% întîlniri comunitare, 60% dramaterapie 29% grupuri mici, 46% întîlniri comunitare, 26% dramaterapie Fluctuaţia deţinuţilor Intraţi 44 Ieşiţi 18 Rămaşi 26 Intraţi 83 Ieşiţi 23 Rămaşi 86 Intraţi 28 Ieşiţi 38 Rămaşi 76 Ieşiţi 55 Rămaşi 49 Fluctuaţia cadrelor 6 ofiţeri 8 subofiţeri 3 ofiţeri 6 subofiţeri 1 ofiţer 5 subofiţeri Acte de agresiune în comunitate 2 automutilări, 3 agresiuni, 1 ingestie pastile 0 automutilări, 1 agresiune, 1 ingestie pastile Acte de agresiune pe S2 tronsonul B 2 automutilări, 5 agresiuni, 2 ingestii pastile 0 automutilări, 3 agresiuni, 2 ingestii pastile 1 automutilare, 1 agresiune

5 Program modular de dezvoltare a abilităților prosociale
Modulul 1 – Atitudini și valori prosociale Modulul 2 – Tehnici de control al emoțiilor asociate cu furia Modulul 3 – Prevenirea și rezolvarea de conflicte

6 Evaluarea rezultatelor programului modular perioada 2014 - 2015

7 CINCI PRINCIPII DE ETICĂ
Educație morală – baza educației pentru atitudini și valori pro-sociale CINCI PRINCIPII DE ETICĂ Viaţa este unică O acţiune este etică dacă aduce mai mult bine decât rău. O acţiune este etică daca aduce bine comunităţii. Binele si răul trebuie împărţite în mod egal. O acţiune este etică atunci când ai informaţii corecte. Este etic să spui adevărul. O acţiune este etică atunci când ţine seama de unicitatea persoanei. Thiroux, J.P., Ethics: Theory and Practice, Collier Macmillan Ltd; 2nd edition (May 1980)

8 Programul modular Evaluare 2019
Analiza răspunsurilor la întrebarea „Dați exemplu de 3 principii de etică” Absolvenți programe Grup martor Principii de etică 13 (din totalul de 75 de exemple cerute) 2 (din totalul de 75 de exemple cerute) Reguli, comandamente morale 17(din totalul de 75 de exemple cerute) 22 (din totalul de 75 de exemple cerute)

9 Programul modular Evaluare 2019
Analiza răspunsurilor la întrebarea „Dați exemplu de 3 reguli de viață morală” Absolvenți programe Grup martor Reguli de viață morală 26 (din totalul de 75 de exemple cerute) 21 (din totalul de 75 de exemple cerute) Nu accept regulile altora 5 (din totalul de 75 de exemple cerute)

10 Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă”
Răspunsuri la întrebarea „Ce faptă nu ai face niciodată, de ce ?” 9 absolvenți ai programului omor – pentru că am făcut asta deja omor – pentru că nu e dreptul meu să iau viața cuiva viol – nu am nevoie furt – din milă omor – pentru că nu e bine să mai fac nici o faptă omor – pentru că acum mi-am dat seama că este greșit omor – mi-e frică de Dumnezeu – nu pot lua ce nu pot da înapoi bătaia e un hobby, un sport – nici o altă faptă în afară de bătaie omor

11 Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă”
Răspunsuri la întrebarea „Ce faptă nu ai face niciodată, de ce ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Acum n-aș mai face nici una. De fapt, tîlhărie și omor Omor, viol – sunt foarte urîte și rușinoase Omor. Nu pot să trăiesc cu conștiința că încalc prima poruncă Să-mi omor părinții Viol Pedofilie Omor. E un păcat Nu vreau să mai fac vreo faptă petru că am văzut ce înseamnă greutatea, pușcăria

12 Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă”
Răspunsuri la întrebarea „Ce faptă nu ai face niciodată, de ce ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Crimă, omor, tîlhărie, viol Omor. N-aș mai face nimic de acum încolo. Crimă, viol, tîhărie. Pentru că sunt foarte urîte. Toate infracțiunilepentru că îmi risc libertatea. Omor pentru că e cel mai mare păcat de la Dzeu Omor. Este ceva ieșit din comun Dumnezeu dă, viață Dumnezeu o ia înapoi. Omor. E greu e pedeapsa mare. Mai bine îmi văd de treaba mea.

13 Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă”
Răspunsuri la întrebarea „Ce faptă nu ai face niciodată, de ce ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Viol și omor N-aș mai face nici o faptă pentru care aș ajunge în pușcărie; pentru că erău aici. Viol Nu aș mai face nimic niciodată. Acum sunt penticostal și nu mă lasă ființa mea. Nici una pentru că m-aș întoarce în pușcărie Omor și viol

14 Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă”
Răspunsuri la întrebarea „De ce ai făcut fapta ?” 9 tineri care au absolvit programul Am fost forțat de anutraj, nevoia de bani Gagica mea vroia să facă sex cu el Nu mi-am dat seama ce fac, am vrut să fiu băgat în seamă de grupul de prieteni Nu aveam suficiente fonduri pentru supraviețuire eu și familia mea Așa am considerat că e rampa mea de lansare financiară Anturaj Din greșeală N-am făcut-o eu pe asta, la altele pentru bani De la o distracție

15 Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă”
Răspunsuri la întrebarea „De ce ai făcut fapta ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Nevoia de bani Pentru bani Am fost provocat de fostul iubit al fetei Nu aveam ce să fac, să văd și eu cum e să fii la pușcărie, am făcut-o eu că am vrut Am fost influențat de anturaj Zici că nu am fost eu! Am fost provocat De prost

16 Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă”
Răspunsuri la întrebarea „De ce ai făcut fapta ?” 22 tineri care nu au absolvit programul A fost spontan, din cauza anturajului A fost o nebunie din capul meu Anturajul Pentru bani Anturaj bar și băuturi, nu pentru bani N-am făcut-o Din dragoste, mi-a plăcut de ea, era iubita mea (este condamnat pentru viol) Am fost obligat să o fac de frică

17 Programul pentru tineri ”Educație pentru o viață sănătoasă”
Răspunsuri la întrebarea „De ce ai făcut fapta ?” 22 tineri care nu au absolvit programul Pentru bani Din cauza anturajului și pentru bani Am făcut fapta pentru că știam că merge cu alți băieți dar m-a prins mama sa, fiind minoră Distracție, aveam nevoie pentru etnobotanice Anturaj, droguri


Descărcați ppt "Reducerea comportamentului violent ca predictor al unui comportament pro-social după executarea pedepsei privative de libertate Mihaela Săsărman Extras."

Prezentări similare


Publicitate de la Google