Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ"— Transcriere de prezentare:

1 Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ
Cloud Computing Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ Curs 8. Afaceri vs. Cloud

2 Digitizarea informatiei
Aplicatii Nivel dispozitive (baterii masini electrice, produse in automate etc) Pre-comenzi si prepay Senzori de presiune pentru estimare numar de clienti Camere de filmare pentru numar si varsta clienti Senzori de miscare pentru estimare durata asteptare rand Analiza predictiva si sociala pe baza datelor stocate in cloud Diagnoze rapide, previziuni, perspective in dezvoltarea produselor API-uri accesibile tuturor Disponibilizare informatie spre terti pentru idei noi Problemele inovatiei: Multe idei, bani pentru putine Doar idei din interior (putine) vs. idei din exterior (multe) Stimulente si corectitudine in afaceri, care sa atraga participanti colaterali propriei activitati Software peste tot Initial: industria electronica Actual: incaltaminte, masini, restaurante, curierat, orice poate fi cumparat si folosit Tendinta: wireless in orice produs, interfete de acces la date, sisteme software Atractia consumatorilor spre produse cu conectivitate

3 Crowd Storming, Crowd Sourcing, Colaborare, Co-Creatie
Lucrul impreuna nu e nou dar internetul a adus o noua dinamica Colaborarea multimilor Usurinta deosebita in a aduce oamenii impreuna pentru: Descoperiri Creatii Evolutie impreuna Finalizarea sarcinilor Platforma integrata: produs, oameni, spatiul de lucru, interfata software Schimbari in viziunea companiilor privind procesele desfasurate: Mai multe persoane => decizii mai bune si mai rapide (stimularea colaborarii, beneficiului colectiv, facilitarea cooperarii) Grup de colaboratori => rezultate mai rapide si mai bune (sarcinile sunt efectuate mai usor, rapid si bine, se incurajeaza comportamentele pozitive si se descurajeaza cele negative). Participare larga => valoare crescuta pentru toti Schimbari in atitudinea oamenilor Acceptarea faptului ca, in anumite conditii, un grup de oameni oarecare pot gasi solutii mai bune si mai rapid decat un specialist; Schimbarea acceptiunilor de expertiza si profesionalism Depasirea dificultatilor lucrului cu oameni dintr-o foarte larga gama de profesii, educatii, aptitudini; Evaluarea beneficiului propriu ca si consecinta a beneficiului comun

4 De la ierarhii la retele
Comunicatii scumpe => relatii ierarhice Departamente, functii, procese, control, experienta, proceduri, organigrama etc Comunicatii ieftine => relatii in retea Fluiditate mai mare a informatiei; Calitati umane de fluidizare a informatiei in loc de calitati de control Calitati umane de colaborare in loc de supraspecializare Valoarea si forta firmei vin din lucru si cunostinte puse in comun Forta unei persoane deriva din numarul de relatii si din accesul la cat mai multa informatie; Inteligenta + informatie => decizii foarte bune; Marketingul, vanzarile si serviciile sunt cele mai afectate de ieftinirea comunicatiilor, pentru ca se bazeaza in primul rand pe comunicare Asteptari ale angajatilor: Facilitati pentru comunicare din partea firmei Colaborare din partea colegilor Transparenta in informatii si decizii din partea conducerii Importanta in luarea deciziilor Tehnologie disponibila Tehnologie accesibila oricui, fara necesitatea interventiei unui expert Schimbarea rolului CIO: Control, management, informare -> sustinere activitate, idei noi, integrarea informatiei, organizarea resurselor Schimbarea se produce si fara acceptul sau vointa intreprinderii => risc de securitate Informatii de la terti

5 Achizitii Pentru vanzarea cu amanuntul, clientul are controlul
Gasire produs pe net Gasire detalii si pretul cel mai mic pe net Asteptari de plata on-line si livrare la domiciliu Informatii de incredere, interesul clientului pe primul loc, loialitate Plati direct prin telefon Telefonul ca si card Disparitia cardurilor, bacnotelor, monezilor (!?) Regandirea valorii bunurilor prin paritatea dintre ele Moneda corporate Trecerea de la moneda garantata si tiparita de stat la cea garantata si pusa in circulatie de firme (bonuri de consum) Programe de loialitate pe produs (Ex: bilete de avion, bunuri de consum, monezi digitale) Asigurarea monedei corporate Incredere, stabilitate, Banii = reprezentare fizica a unei valoari stocata Acceptarea platii (in monezi diverse) prin telefon Disparitie case de marcat, POS-uri etc => plata se face direct wireless intre telefoane Bonusuri, puncte, vouchere, orice alta metoda de transfer de valoare devin banale Schimbarea actiunii de cumparare pe baza telefonului

6 Lucrul ca un joc Aplicatii

7 Noul mod si loc de munca Aplicatii

8 Intelegerea noului Intelegerea noului

9 Anularea rezistentei la nou
Aplicatii

10 Sisteme de gandire noi Aplicatii

11 Luarea deciziilor Aplicatii

12 Pasi spre adaptabilitate
Aplicatii


Descărcați ppt "Prof. univ. dr. DORIN MITRUŢ"

Prezentări similare


Publicitate de la Google