Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general.

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general."— Transcriere de prezentare:

1 Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general
Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general

2 Dezvoltarea Curriculumului Național
Dezvoltarea curricula disciplinare în învățământul primar, gimnazial și liceal; Dezvoltarea modelelor de Plan-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal; Elaborarea Metodologiei privind evaluarea criterială prin descriptori pentru clasa a IV-a; Dezvoltarea standardelor de eficiență a învățării în învățământul primar, gimnazial și liceal în vederea stabilirii finalităților educaționale.

3 Dezvoltarea Planurilor de învățământ prin:
Reducerea numărului de ore (cu 2-3) în Planul de învățământ liceal (de la 31 spre 28 ore); Reducerea numărului de discipline școlare obligatorii la ciclul liceal (de la 3 discipline – până la 6 discipline, în dependență de modelul de Plan de învățământ selectat (din cele pilotate); Evaluarea prin calificative la unele discipline din învățământul gimnazial (Educația muzicală, Educația plastică, Educația tehnologică și Educația fizică, inclusiv, excluderea normativelor obligatorii);

4 Dezvoltarea Planurilor de învățământ prin:
Ora de dirigenție va deveni disciplină cu statut obligatoriu în Planul de învățământ gimnazial, asigurând o abordare specifică și flexibilă în dezvoltarea personală a elevului; Educația tehnologică va conține module reconceptualizate (în clasele primare vor fi integrate modulele de ,,Robotică” și ,,Informatică aplicată” cu modulele ce țin de tradiții populare; Tehnologiile digitale și cultura gestionării informației urmează să fie valorificate la toate treptele învățământului general, în scopul dezvoltării competențelor digitale; Disciplinele reale la ciclul gimnazial pot fi restructurate în două nivele: nivel de cultură generală (pentru toți elevii) și nivel variabil (pentru elevii dotați cu studiere aprofundată).

5 Dezvoltarea Planurilor de învățământ prin:
Educația civică urmează să fie reconceptualizată, inclusiv, prin redenumirea ei în Educație pentru societate, integrând module dezvoltate cu referire la Educația pentru cetățenia democratică, Educația pentru drepturile omului, Educația pentru integritate și Educația interculturală ce vin să contribuie la formarea la elevi a valorilor unui stat de drept, a drepturilor și responsabilităților cetățenești. Integrarea în Educația pentru societate a conținuturilor curriculare ale actualei discipline Istoria, cultura și tradiția poporului rus, ucrainean găgăuz și bulgar în calitate de componentă obligatorie pe întreaga verticală a învățământului general vor contribui la formarea la elevi a sentimentului de apartenență etnică și a comportamentului tolerant într-o societate multietnică și multiculturală.

6 Dezvoltarea curricula disciplinare prin:
valorificarea educației patriotice prin componenta civică a disciplinelor şcolare din învățământul general, ca finalitate educațională generală, prin formarea la elevi a atitudinii de respect și devotament față de valorile naționale manifestate prin comportament cotidian, în acțiunile și interacțiunile sociale; includerea voluntariatului ca parte componentă a educației non-formale în treapta gimnazială (în formatul activităților extrașcolare) și a educației informale în treapta liceală (ca parte obligatorie a Planului de învățământ) cu certificarea elevilor.

7 Dezvoltarea curricula disciplinare prin:
valorificarea educației patriotice prin componenta civică a disciplinelor şcolare din învățământul general, ca finalitate educațională generală, prin formarea la elevi a atitudinii de respect și devotament față de valorile naționale manifestate prin comportament cotidian, în acțiunile și interacțiunile sociale; includerea voluntariatului ca parte componentă a educației non-formale în treapta gimnazială (în formatul activităților extrașcolare) și a educației informale în treapta liceală (ca parte obligatorie a Planului de învățământ) cu certificarea elevilor.

8 Dezvoltarea curricula disciplinare prin:
Pentru treapta gimnazială (cl. IX) voluntariatul se propune a fi organizat în formatul activităților extrașcolare, instituția de învățământ poate încheia parteneriate cu Centrele de Tineret din localitate prin intermediul cărora pot fi realizate în comun campanii de sensibilizare a comunității cu referire la mediul ambiant, mediul on-line, patrimoniu naturii și cel cultural din localitate/ regiune, interculturalitate, sănătate, alimentație, drepturile și libertățile cetățenești, etc. Pentru treapta liceală (cl. IX) voluntariatul se propune a fi organizat ca componentă obligatorie a Planului-cadru, curricula va include următoarele domenii de organizare și certificare a elevilor: științific, social, civic, sănătate, ecologie, cultural, administrativ, sport şi cultură fizică, cooperare internațională etc., instituția fiind liberă să aleagă oferta educațională în dependență de posibilitățile și resursele didactice. Oferta educațională a acestui format de voluntariat vine să contribuie la: stabilirea parteneriatelor dintre tinerii din localitate (cei din instituțiile de învățământ cu vârsta între 15/16 ani și cei din Centrele de Tineret cu vârsta între 18/20 ani); creșterea respectului și încrederii față de sine; formarea abilităților de rezolvare de probleme; participarea elevilor în procesul decizional; dezvoltarea unui sentiment de responsabilitate.

9 Dezvoltarea curricula disciplinare prin:
dezvoltarea componentei de ghidare în carieră, ca instrument principal în afirmarea personalității fiecărui elev și în alegerea corectă a profesiei, conform dorințelor și competențelor posedate, raportate la solicitările pieței muncii; simplificarea conținuturilor curriculare la disciplinele școlare; corelarea rațională dintre finalitățile disciplinelor în raport cu numărul de ore alocat; respectarea principiului interdisciplinarității în procesul de dezvoltare curriculară; dozarea clară a timpului în curricula disciplinare pentru orele de contact direct cu elevii și a timpului pentru lucrul individual/ temele pentru acasă (în raport de 1+1); modificarea evaluării rezultatelor școlare, accentul fiind pus pe evaluarea competențelor. excluderea temelor pentru acasă în învățământul primar.

10 Vă mulțumim contăm pe implicarea și participarea DVS în realizarea acțiunilor preconizate.


Descărcați ppt "Prioritățile MECC privind dezvoltarea curriculară în învățămîntul general Valentin CRUDU, șef Direcție Învățământ general."

Prezentări similare


Publicitate de la Google