Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Scurtă istorie a dansului

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Scurtă istorie a dansului"— Transcriere de prezentare:

1 Scurtă istorie a dansului

2 Primul manual de dans – vechi de 2000 de ani, conţine o descriere detaliată a mişcărilor care pot fi executate de fiecare parte a corpului. În total sunt 4000 de mişcări, fiecare dintre ele descoperind un mit sau o legendă. Brian Edwards, Shall we dance?, Cox&Wyman Ltd, Reading,Berkshire, 1991, p. 20

3 Cele mai vechi dansuri cunoscute sunt cele egiptene
Cele mai vechi dansuri cunoscute sunt cele egiptene. Dansurile egiptene erau religioase, iar cele mai multe dintre ele aveau semnificaţii erotice. Conform Enciclopediei Britanice „egiptenii erau conştienti de ispitele trupului sumar îmbrăcat unduindu-se in ritmul muzicii” Enciclopedia Bitanica, Istoria dansului, din antichitate până la renaştere (Ediţia electronică).

4 Istoricul britanic Peter Buckman a scris o carte ce vorbeşte despre dezvoltarea dansului modern în cultura vestica. Numele cărţii este „Let’s Dance” şi a fost publicată în Autorul spune că dansul în cuplu, în cadrul căruia doi oameni de sex opus se ating, a apărut abia prin secolul XV, şi atunci era limitat la atingerea mâinii. Orice fel de dans mixt a fost interzis prin lege până în secolul XVII. Dansul a fost interzis de către Congresul Continental pe 12 Octombrie 1778, motivul fiind acela că el produce „lene, risipă şi o depravare a principiilor şi manierelor”. Peter Buckman, Let’s Dance

5 Valsul S-a născut în suburbiile Vienei şi regiunile alpine ale Austriei. La începutul secolului al XVII el era deja prezent la curtea imperiului Habsburgic. Ţăranii din Austria şi Bavaria cunoşteau acest dans chiar mai înainte de secolul XVII. Multe melodii cu ritmuri de vals îşi au originea în strigăturile ţăranilor. Valsul a fost criticat datorită apropierii pe care o promova şi mişcărilor rapide. Liderii religioşi aproape în unanimitate l-au categorisit ca fiind vulgar şi păcătos.

6 Valsul a fost primul dans care a introdus pentru prima data contactul corporal între bărbaţi şi femei, dar nu fără critică. În unele părţi ale Germaniei şi Elveţiei el a fost privit ca un blestem. În 1816, London Times, caracterizează valsul ca fiind „indecent, implicând o voluptoasă cuplare a braţelor şi crescând presiunea asupra corpului ... la mare distanţă de rezerva modestă care a fost considerată până azi caracteristica femeilor britanice...” Times îl numeşte „expunerea obscenă” potrivită pentru prostituate şi adulterine şi avertizează pe părinţi să nu-şi expună fetele. Peter Buckman, Let’s Dance

7 Peter Bukman, Let’s Dance
Polka Este următorul dans apărut şi nimeni nu a mai făcut nimic să îl oprească. De ce? Buckman spune că dansul a devenit popular, dincolo de vocile auzite, şi aceasta pentru că „dumnezeul profitului a înlocuit modelul biblic”. Astăzi sălile de dans au alte ritmuri. Valsul şi polka sunt considerate dansuri blânde în comparaţie cu stilurile şi ritmurile actuale. Peter Bukman, Let’s Dance

8 Îşi are originea în Cuba, a apărut printre coloniile de haitieni.
Mambo Îşi are originea în Cuba, a apărut printre coloniile de haitieni. In Haiti, cuvântul „Mambo” face referire la un preot voodoo ce serveşte satul ca sfătuitor, vindecător, exorcist, sfătuitor spiritual, văzător, şi organizator de petreceri. În Haiti nu există un dans popular numit Mambo. Din Mambo au derivat, printre alte stiluri: Cha Cha (originar Cha Cha Cha), disco (devenit popular prin anii 70 în New York), Salsa ale cărei rădăcini şi ramuri încă nu se ştie până unde se întind.

9 Jazzul Muzică apărută după primul război mondial. Locul apariţiei este încă disputat. Negrii eliberaţi din sclavie au început să cânte melodii europene cu modificări africane. Originile lui se întind până la sfârşitul secolului XIX, când acest tip de muzică era întâlnit în bordeluri. De altfel pentru negrii din Sud si Vest jazz este cuvântul care se referă la relaţii sexuale. Jazzul a fost vehiculul care a lansat mai apoi dansuri ca fox-trot, shimmy, rag, charleston.

10 Tangou-ul A apărut printre cowboy-i din Argentina. Noaptea mergeau în cluburi să danseze. Fiecare avea fata cu care dansa. Când unul dintre ei nu a apărut, perechea sa a dansat în îndoitura mâinii unui alt băiat cu capul dat pe spate, iar mâna dreaptă pe şoldul acestuia, cât mai aproape de buzunar, arătând ca aşteaptă plata pentru dansul pe care i l-a acordat. Devine popular pe la începutul anului 1900.

11 Reacţii cu privire la dans

12 „Diferenţa dintre dans şi atingerea încheieturii mâinii este că unele dintre atingeri sunt interzise în cel de-al doilea caz”. Arthur Murray, unul dintre cei mai mari instructori de vals şi polka “Pentru ca dansul să îşi atingă obiectivele, femeia trebuie să îşi ofere corpul partenerului”, completează soţia lui Arthur Murray

13 Pentru prima dată am renunţat la corsete chiar pentru hainele de dans
Pentru prima dată am renunţat la corsete chiar pentru hainele de dans. Am tot auzit pe bărbaţi plângându-se că în timpul dansului nu pot simţi formele vii şi delicate ale femeii, din cauza corsetului. Christian Dior

14 Enciclopedia Britanică,
Arta dansului „Dansul este plăcere fizică, în activitatea aceasta fiind implicată înţelegerea diferenţelor sexuale, indiferent că el (dansul) are loc prin îmbrăţişare sau atingere doar pe jumătate. Din cauza acestei motivaţii, dansul conduce la scopuri erotice şi a fost practicat cu o astfel de motivaţie de ambele sexe”.

15 “Dansul social a fost rezultatul alăturării exuberanţei corpului şi stimulilor sexuali”.
Collier’s Encilopedia, Dansul

16 “Dansul este o artă pentru a exprima dorinţa de a face dragoste
“Dansul este o artă pentru a exprima dorinţa de a face dragoste. Din acest motiv paşii şi poziţiile sunt desemnate să aducă în contact acele părţi ale bărbatului şi femeii care din punct de vedere sexual sunt cele mai sensibile. Mişcările sunt desemnate să fie un stimulent vizual” Curt Sachs, World History of Dance

17 „Dansul în cuplu, pe orice ritm, face conştienţi pe cei doi de ceea ce sunt, precum şi de diferenţele dintre ei, într-o manieră în care orice alt exerciţiu nu o face. Datorită acestei legături speciale, dansul în cuplu este recomandat acelora care vor să se iubească toată viaţa” Redbook, 12 Genuine Aphrodisiacs, July 1990

18 De ce nu dansăm?

19 1. Datorită stilurilor dansului modern
În fapt sunt două stiluri – rapid sau lent. Dansul rapid cere un bun ritm şi muzică vie. El include toate tipurile de tremurături, vibraţii, mişcări inspirate de către muzică. Member of Las Chicas Roland shakes it up.

20 Dansul monoton implică un ritm moderat şi muzică emoţională
Dansul monoton implică un ritm moderat şi muzică emoţională. Acest tip de dans cere ca un băiat şi o fată să aibă corpurile cât mai lipite unul de altul, cu mâinile fetei pe şoldurile sau agăţată de gâtul lui şi mâinile lui pe talia, spatele sau chiar pe posteriorul ei.

21 (fum, droguri, prostituate)
2. Dansul deschide calea poftei 3. Tentaţia de a-ţi pierde bunul simţ 4. Efectele pe termen lung 5. Locul de dans (fum, droguri, prostituate)

22 Dans până la surzenie este titlul unei cercetări apărute in USA
Dans până la surzenie este titlul unei cercetări apărute in USA. Specialiştii au cercetat nivelul decibelilor în cele mai populare cluburi din San Francisco. Ei au descoperit că cei care merg acolo sunt în mod constat supuşi la niveluri ale gălăgiei care pot rezulta, pe termen lung în pierderea auzului, un sunet permanent în ureche. Conform guvernului 85 dB sunt periculoşi pentru urechea umană. Un aspirator produce 70dB, un picamer 100dB, dar unele din cluburile vizitate produc 115dB, în condiţiile în care o creştere a nivelului de zgomot cu 10dB, peste limita admisă (85dB) este percepută de urechea umană ca fiind o dublare a zgomotului. Concluzia articolului este aceea că „dacă un guvern ostil Americii doreşte să distrugă auzul tinerilor, cu greu ar putea să fie găsită o altă metodă mai bună decât cluburile de dans”.

23 6 la 8 / secundă = simţul spaţiului e alterat
6. Orga de lumini Când pulsaţia e : 6 la 8 / secundă = simţul spaţiului e alterat 26 / secundă = undele Alfa dispar 26+/ sec. = încetează controlul de sine Jean Paul Regimbal “Le Rock’n Roll viol de conscience par les messages subliminaux”, 1983, p

24 Undele Beta sunt asociate cu activitate alertă şi intelectuală a creierului, îndreptată către lumea din afară. Stresul se regăseşte în undele Beta.

25 Undele Alfa sunt asociate cu relaxarea, meditaţia, imaginaţia. Ele sunt stimulate atunci când închidem ochii şi ne astupăm urechile.

26 Undele Delta corespund somnului adânc, fără vise. Ele definesc şi stările clinice de pierderea conştienţei de sine.

27 Undele Theta însoţesc meditaţia profundă cât şi stările de somn.

28 7. Muzica – ritmuri de jazz, blues, rock.
David Benoit în prezentarea video Muzica rock şi ocultismul afirmă că satanismul nu este doar în muzica heavy-metal, ci este prezent în orice formă de muzică rock deoarece „cele mai bune înşelătorii ale Satanei sunt cele subtile”. Acelaşi autor afirmă că 90% din darurile strânse în biserica Satanei merg pentru muzica rock. David Benoit, Rock Music and the Occult, Charlotte, N.C. Glory Ministries, 1987

29 “S-a constatat că Rockul şi Jazzul, spre deosebire de alte tipuri de muzică, produc unde EEG identice cu cele produse de creier în timpul excitaţiei sexuale.” The Columbus Dispatch Magazine 26 iulie 1970, pag

30 Deşi muzicienii rock pretind că sunt creştini, dumnezeul lor este altul. Conform Enciclopediei Britanice, este vorba de zeul grecesc Pan.

31 Jeff Godwin în cartea sa Dansând cu demonii el spune „întreaga muzică rock este un cult masiv dedicat lui Pan”. El dovedeşte această prin mărturia unor mari interpreţi şi autori de muzică rock: Paul McCartney, Rolling Stones, Elton John, Duran Duran, Rush, şi Led Zepplin. Jeff Godwin, Dancing with Demons, Chino, Calif. Chick Publications, 1988, p. 3

32 Acelaşi autor descoperă următoarele:
„Muzica rock e cauza producerii unor dezechilibre chimice în corpul uman. Expunerea la muzica rock dă naştere la secreţii suplimentare ale glandelor sexuale şi ale adrenalinei. Acesta este motivul pentru care pofta şi senzualitatea sunt prezente. Deoarece apar dezechilibre hormonale, corpul încearcă să aducă totul sub echilibru consumând mai mult zahăr. Pentru că acesta este principalul combustibil al creierului, lipsa lui, duce la incapacitatea de a lua decizii. Godwin, pp. 11,12

33 Dar David nu a dansat?

34 2 Samuel 6: v. 5 – shaek (Jud. 16:25, 2 Sam. 2:14, Ier. 31:4) – bucurie v. 14 – karar Enciclopedia iudaică – a te roti Enciclopedia cunoştinţei religioase – a avansa, a sări Young – învârtire v. 16 – rakad (Is , Ps. 29:6, Iov 21:11) – a sări, a ţopăi

35 „Muzica şi dansul împreună cu lauda plină de bucurie pentru Dumnezeu cu prilejul mutării chivotului n-au nici cea mai slabă asemănare cu desfrâul dansului modern. Unul urmărea să păstreze viu in minte pe Dumnezeu şi proslăvea Numele Lui cel sfânt. Celălalt este o născocire a lui Satana pentru a-i face pe oameni să uite pe Dumnezeu şi să-L dezonoreze”. Ellen G. White, Patriarhi şi Profeţi, Editura Viaţă şi Sănătate, Bucureşti, 1996, p. 730

36 David în bucuria lui plină de evlavie, înaintea lui Dumnezeu a fost dat ca exemplu de către iubitorii de petreceri, ca îndreptăţire a dansului modern, dar argumente de felul acesta nu se pot susţine” Ellen G. White, Patriarhi şi Profeţi, Editura Viaţă şi Sănătate, Bucureşti, 1996, p. 729

37 Multe dintre distracţiile populare azi în lume, chiar printre aceia care pretind că sunt creştini, tind să aibă acelaşi final ca şi cele ale păgânilor. Sunt doar câteva pe care Satana nu le-a folosit pentru a distruge sufletele. Prin teatru el a lucrat de-a lungul timpului pentru a aprinde pasiunile şi a glorifica viciul. Prin saltimbanci (circ), dans, jocul de cărţi, Satana caută să doboare barierele principiilor şi să deschidă uşa pentru indulgenţă senzuală. În fiecare întâlnire pentru recreere unde mândria este cultivată sau apetitul îngăduit, sau unde sufletul este condus să uite pe Dumnezeu şi să piardă din vedere interesele veşnice, acolo Satana înlănţuieşte sufletele. My Life Today 87.3

38 Caracterul lui Hristos este un exemplu de excelenţă, posedând tot ce este pur, adevărat, frumos şi de un bun raport. Nu avem cunoştinţă ca El să fi vizitat o întâlnire de distracţie, sau o sală de dans, şi totuşi El rămâne un exemplu perfect de bune maniere. Hristos nu era un nepriceput; El s-a distins prin puterile intelectuale pe care le poseda chiar de la începutul vieţii Sale. Tinereţea Lui nu a fost risipită prin nepăsare, plăcere senzuală, îngăduinţă de sine sau în lucruri mărunte. Din copilărie până la vârsta adultă, nici măcar o oră nu a fost risipită sau petrecută necorespunzător. Our High Calling 59.2

39 Nu aveţi timp pentru ca să-l petreceţi la teatru sau în sala de dans, nici ca să murmuraţi. Acest fel de petrece a timpului este o pierdere. Nu aveţi timp pentru ca să-l folosiţi jucând cărţi, nici pentru ca să participaţi la cursele de cai. Timpul nu v-a fost dat pentru ca să mergeţi la spectacole. Cum este cu sufletul meu? Am o relaţie vie cu Dumnezeu? Dacă am, trebuie să câştig acele suflete care sunt atrase de aceste plăceri. Satana este cel care le conduce. Satana a plănuit ca o plăcere să atragă o alta. Astfel nu mai avem timp să contemplăm pe Dumnezeu, nici să ne gândim la lucrurile cereşti, nici să studiem Biblia, nici să lucrăm pentru aceia care sunt departe de Hristos. Reflecting Christ 247

40 Dansul în Biblie Asa cu H. Wolf scrie: „în timp ce tipul dansului nu este cunoscut în detaliu, este clar ca femeile şi bărbaţii nu dansau împreună, şi nu avem nici o evidenta reală că ar fi făcut vreodată aceasta”. Aceia care apelează la Biblie pentru a justifica dansurile moderne ignoră diferenţa fundamentală dintre cele două. H. M. Wolf, The Zondervan Pictorial Encyclopedia of the Bible - Dancing, ed. Merrill C. Tenney, Grand Rapids, Mich., 1976, 2:12


Descărcați ppt "Scurtă istorie a dansului"

Prezentări similare


Publicitate de la Google