Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”"— Transcriere de prezentare:

1 Capitalul unui freelancer: performanta diferenta valorile – atitudinile capacitatile transversale
Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere” 17 februarie 2011 Cluj-Napoca

2 … pornind de la ce am invatat eu, din greseli si reusite proprii…
Descoperiti unde mai aveti de lucrat…

3 1. PERFORMANTA Increderea in ce vinzi
Pe o scala de la 100 la 1, in ce masura iti spui (tie!) ca ceea ce vinzi poate aduce o diferenta notabila in viata unor oameni? De ce mai ai nevoie ca sa avansezi catre 100? Ce te determina sa ajungi cu increderea la...? Pe o scala de la 100 la 1, cat de sigur(a) esti, cand stai de vorba cu tine, ca te numeri printre cei mai buni in ceea ce vinzi?

4 2. PERFORMANTA Studiu-Exercitiu-Testare-Reflexivitate
Cate ore pe zi studiezi, exersezi si te testezi, chiar daca nu ai clienti? Cum iti capitalizezi experienta ? Cate ore pe zi iti educi reflexivitatea = analizezi “la rece” fiecare produs pe care l-ai creat si inveti din reusite si din greseli?

5 3. DIFERENTA Ce aduci nou si cui te adresezi?
Prin ce te deosebesti de ceilalti care vand acelasi lucru si sunt considerati mai performanti decat tine? Ce produse noi poti atasa celor de baza? Ce competente poti transfera din alte domenii, pentru a crea o diferenta? Defineste tipul de client pentru care simti ca poti face diferenta !

6 4. VALORI - ATITUDINI Relatia cu clientul
Vecinul tau e clientul pe care ti-l doresti. Prezinta-te, incercand sa-l convingi sa cumpere produsul pe care il ai de vanzare ! Pe o scala de la 100 la 1, ai avut in minte : Nevoia ta de a castiga bani? Studiile si titlurile tale? Ce iti place sa faci? Ce stii sa faci? Ce intentionezi sa devii (viziunea ta profesionala)? Nevoile si interesele omului din fata ta?

7 5. VALORI - ATITUDINI Focalizarea pe client
De cate ori pe zi iti repeti ca tu lucrezi ca sa aduci o diferenta in viata celuilalt ? Banii trebuie sa fie o (ras)plata, nu obiectivul tau. Defineste produsele pe care le oferi! Gandeste-te la nevoile, interesele, dorintele clientilor pe care ti-i doresti, nu doar la ce stii tu sau iti place tie sa faci. Creeaza o carte de vizita! Sa vorbeasca despre interesele si nevoile clientului mai mult decat despre tine.

8 6. VALORI - ATITUDINI Internal locus of control
Nu castigi cat doresti. Pe o scala de la 100 la 1, e din cauza ca: Societatea nu-ti asigura conditii de munca adecvate, legile nu sunt bune, fiscalitatea e prea mare etc.? Nu poti lucra din cauza obligatiilor familiale? Te “sapa” cei din jur, din invidie si rautate? Astrele nu-ţi sunt favorabile sau tu nu ai noroc? E o perioada mai slaba si nu trebuie decat sa ai rabdare? Nu ai facut tu tot ce puteai face? Ce poti face, concret, in urmatoarele 24 de ore?

9 7. VALORI - ATITUDINI Achievement before success !
In ultima saptamana, te-a preocupat mai mult: Ca altii reusesc sa castige mai mult decat tine. Ca ai reusit sa fii mai bun azi decat ieri. Ca un client dificil nu a apreciat munca ta la valoarea ei reala. Ca produsul pe care l-ai furnizat a fost (sau nu) aproape de cel mai inalt nivel de calitate din domeniu. Ca ai gresit si te simti vinovat. Cum sa faci ca sa nu repeti greseala si sa fii mai bun maine decat azi.

10 8. VALORI - ATITUDINI Respect, apreciere, verticalitate
Te simti partenerul clientului tau sau angajatul lui? Ce inseamna, pentru tine, respectul fata de parteneri? Munca ta nu e sa-ti judeci partenerii, oricate defecte si pacate ar avea. Lucrezi mai bine daca recunosti si cultivi calitatile lor! Ce inseamna respectul de sine si verticalitatea? Oricati bani ar fi la mijloc, nu accepta un contract daca celalalt nu te respecta. Pierzi pe termen scurt, dar iti vei pastra respectul de sine si increderea – fara de care vei pierde pe termen lung.

11 9. VALORI - ATITUDINI Increderea e mai buna decat teama
Ce asteapta clientul? Detaliaza. Ce astepti tu de la client? Pune totul pe hartie, intr-un contract cu valoare juridica. INCREDEREA vine din asteptari impartasite.

12 10. Capacitati transversale
Viziunea, perspectiva + Ierarhie de prioritati Cel putin o data pe saptamana, iti aloci timp sa reflectezi unde vrei sa te afli peste N ani. Corelezi nevoile si interesele imediate cu obiectivele pe termen mediu si lung. Capacitate de automotivare Lucrezi fara sa astepti stimulari ori constrangeri exterioare, laude/premii sau critici/penalizari. Autonomie in invatare Iti stabilesti singur(a) obiective si strategii de invatare. Gasesti singur surse de informatie relevanta. Stii cum sa le citesti si sa le intelegi. Iti creezi singur exercitii si te testezi singur(a).

13 11. Capacitati transversale Autoorganizare si autodisciplina
Stii sa formulezi obiective si prioritati. Stii sa-ti estimezi timpul si puterea de munca. Iti planifici intr-o agenda actiunile si timpul . Ai puterea sa renunti la unele oportunitati. Stii si ai puterea sa-ti echilibrezi munca – viata de familie / cuplu – viata personala. Iti planifici cheltuielile (disciplina financiara). Respecti ce ai planificat: te trezesti la ora stabilita, te apuci de lucru la ora stabilita, cheltuiesti numai cat ai planificat etc.

14 12. Capacitati transversale
Reflexivitate + Capitalizarea experientei Analizezi « la rece » propriul comportament . Inveti din reusite si greseli: « Data viitoare voi face … in loc de … ». Inventivitate – Creativitate cotidiana Cauti si experimentezi solutii noi. Exersezi creativitatea si in legatura cu problemele vietii tale cotidiene, nu doar in munca!!! Comunicare - Negociere Inveti sa cantaresti consecintele fiecarui cuvant, ton etc. asupra relatiilor tale. Marketing Inveti sa “te vinzi”. Inveti diferenta intre modestie si pasivitate; intre a fi laudaros si a fi pro-activ (a face vizibile calitatile si reusitele tale reale).

15 13. Rezumat Performanta Capacitati transversale Diferenta
Increderea in sine Viziune, perspectiva + Focalizare prioritati Studiu-Exercitiu-Testare-Reflexivitate Automotivare Diferenta Autonomie Ce aduci nou pe piata? Autoorganizare Pentru cine? Autodisciplina Valori - Atitudini Reflexivitate + Capitalizarea experientei Focalizarea pe client Inventivitate- Creativitate Internal locus of control Comunicare + Negociere Achievement before success Marketing Respect, apreciere, verticalitate Incredere reciproca -Contract

16 14. Feed-forward Multumesc!
Daca apreciati dialogul nostru, scrieti un comentariu la Putem continua schimbul de idei la Multumesc!


Descărcați ppt "Elisabeta Stanciulescu Conferinta Freelanceri.ro “Tu esti o afacere”"

Prezentări similare


Publicitate de la Google