Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Prezentarea se încărcă. Vă rugăm să așteptați

Incluziune si valorizare sociala

Prezentări similare


Prezentarea pe tema: "Incluziune si valorizare sociala"— Transcriere de prezentare:

1 Incluziune si valorizare sociala
Pro ACT Suport 26 noiembrie, 2014

2 Realitatile anului 2014: Peste persoane (inca!) in institutii rezidentiale; Romania semnatara Conventiei ONU cu privire la drepturile persoanelor cu dizabilitati Lipsa unei viziuni centrate pe persoana; Mirajul raportarilor in “masa”; Lipsa unei Strategii + Plan de Actiune in domeniul dizabilitatii ; Experienta redusa in dezinstitutionalizarea persoanelor adulte cu dizabilitati; Constructie institutionala inadecvata; Lipsa vointei politice;

3 Pro ACT: Crede cu tarie in potentialul fiintei umane;
Fiecare persoana are dreptul sa isi construiasca propriul destin; Fiecare persoana are dreptul sa traiasca in comunitate; Toti avem ceva de daruit lumii in care traim!

4 Ce ne provoaca? Durata de institutionalizare;
Lipsa serviciilor accesibile la nivelul comunitatii; Pregatirea personalului; Mentalitatile…. !!!!!! Impactul contextului socio-economic; Lipsa unor resurse specific alocate dezintitutionalizarii (de la institutie pana la integrare); Norme, standarde, proceduri…… Dupa ce ne ghidam?; Abordare preponderent medicala, centrare pe servicii; Dizabilitatea: subiect tabu

5 CE am facut si mai ales CUM am facut
Scopul proiectului – sa dea o sansa adultilor din institutii sa-si traiasca propria viata (sa promoveze dreptul la viata in comunitate pentru persoanele cu dizabilitati aflate in institutii ); Valori –respect pentru oameni si viata lor, dezvoltare, valorizare, implinire personala, libertate (de decizie si de alegere) ; Obiectiv – dezvoltarea unui model de incluziune si valorizare sociala; Beneficiari - persoane cu dizabilitati intelectuale si probleme de sanatate mintala (CRRN, CIA,CITO, CSS) ;

6 CE am facut si mai ales CUM am facut
CPIS acreditate, Promovarea principiului normalizarii Importanta acordata perioadei de tranzitie, Explorarea si clarificarea trecutului, Acceptarea greselilor/esecului ca parte a procesului de invatare, Personalul, Contexte de invatare Roluri sociale (W.Wolfenberg) Investitia in relatii

7 …despre Andreea Andreea are 36 de ani si si-a petrecut toata viata mutandu-se dintr-o institutie in alta. Are amintiri urate si traumatizante despre perioada aceea. Acum doi ani si jumatate a ales sa locuiasca intr-o casa adevarata, cu gradina si animale, intr-o comunitate. De atunci s-au intamplat multe: Simona a invatat sa lase trecutul in urma si sa se uite cu incredere spre viitor, a invatat sa gateasca, sa fie gazda, sa-si descopere vecinii si sa stea cateodata la o ceasca tihnita de ceai, sa faca prajituri atat de bune incat toti cunoscutii se inghesuie sa-i comande torturi si prajituri…. A invatat sa fie cocheta, sa isi descopere feminitatea, sa fie punctuala si respectuoasa, sa fie generoasa, sa isi asume propriile decizii. Acum lucreaza si este foarte mandra de acest lucru: la servici este apreciata si si-a facut cativa prieteni. Din banii castigati isi cumpara ceea ce isi doreste si isi mai pune si deoparte cate ceva. Dar cel mai important este faptul ca, in curand, va mai face inca un pas spre independenta: se va muta intr-o garsoniera. Considera ca a venit si timpul ei! La fel ca Andreea, alte persoane cu dizabilitati intelectuale au sansa sa aiba o viata mai buna datorita programelor Pro ACT Suport, investitiei in dezinstitutionalizare dar mai ales credintei ferme in potentialul pe care fiecare il are!

8 Va multumesc ! Pro ACT Suport www. Proactsuport.ro


Descărcați ppt "Incluziune si valorizare sociala"

Prezentări similare


Publicitate de la Google